کد خبر: 723429
تاریخ انتشار :

بوسنیایی‌ها حق گوستاوو بلانکو را خوردند!

حضور گوستاوو بلانکو مهاجم کلیدی استقلالِ جواد نکونام، قربانی جذب بازیکنان جدید و بی‌ثمر این باشگاه شده است.

بوسنیایی‌ها حق گوستاوو بلانکو را خوردند!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه استقلال در آستانه دیدار هفته نخست برابر شمس آذر، با مشکل بزرگی روبه‌رو شد. درحالیکه آبی‌ها قصد داشتند تا قرارداد بازیکنان را جهت دریافت کارت بازی به ثبت برسانند، این تلاش به دلیل موضوع عبور مبالغ ثبت شده از سقف قرارداد به نتیجه نرسیده است.

داستان از این قرار است که در فصل گذشته و در روزهایی که استقلالی‌ها درگیر مشکلات مربوط به سقف قرارداد بودند، مدیریت وقت باشگاه مجبور شد تا برای کاهش رقم قرارداد آبی پوشان، با آنها وارد مذاکره شود تا بدین شکل بتواند ضمن رعایت سقف بودجه تعیین شده، قرارداد بازیکنان را نیز به ثبت برساند.

یکی از نفراتی که در دوره مدیریت علی خطیر قراردادش را کاهش داد، گوستاوو بلانکو بود. این بازیکن قرارداد دو ساله‌ای به ارزش یک میلیون دلار دارد و در فصل گذشته حاضر شد که قراردادی نزدیک به 250 هزار دلار به ثبت برساند تا آبی‌ها بتوانند سقف بودجه را رعایت کنند.

شرط مهم بلانکو و توافق او با استقلال این بود که مبلغ کسر شده از قراردادش را در سال دوم دریافت کند. در واقع مهاجم آرژانتینی با از خودگذشتگی، حاضر شد آن بخش از قرارداد فصل گذشته‌اش را امسال دریافت کند که حالا این مسئله به مشکلی برای دو طرف تبدیل شده است.

با توجه به قوانین جدید و همچنین موضوع سقف بودجه، باشگاه استقلال هنوز نتوانسته است که قرارداد گوستاوو بلانکو را ثبت کند و این بازیکن نیز حاضر نیست از مبلغ کسر شده بگذرد. به همین دلیل است که مدیران استقلال در روزهای گذشته، جلسات متعددی را با بلانکو و مدیربرنامه‌هایش برگزار کردند تا این مشکل حل شود.

به نظر می‌رسد که جذب دو بازیکن اهل بوسنی که کارایی برای استقلال نداشته و ندارند، یکی از عوامل اصلی در ایجاد این مشکل بزرگ است. هزینه‌هایی که زیلیکیچ و کیوسفسکی روی دست استقلال گذاشته و حتی در سقف بودجه امسال آبی‌ها نیز اثرگذار بوده، مانع از ثبت قرارداد بلانکو شده است.

در حال حاضر، جواد نکونام تنها آرمان رمضانی را به عنوان مهاجم نوک در اختیار دارد و چنانچه قرارداد بلانکو تا فردا ثبت نشود، او برابر استقلال خوزستان نیز غایب خواهد بود. نکونام که در این فصل فکر همه چیز را کرده بود الا این مسئله که کارایی تیم او را در خط حمله به شدت کاهش داده است.

در پایان باید گفت که مشکل گوستاوو بلانکو تنها در صورتی حل می‌شود که قوانین مربوط به نقل و انتقالات و آیین‌نامه سقف بودجه با تغییرات همراه شود و یا اینکه مهاجم آرژانتینی از رقمی نزدیک به 200 تا 250 هزار دلار بگذرد و یا اینکه قرارداد او برای سال آینده تمدید و رقم مذکور، به قرارداد سال سوم او اضافه شود!

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها