کد خبر: 723450
تاریخ انتشار :

واکنش‌ها به درگذشت اریکسون: جنتلمن فوتبال رفت!‌

بعد از درگذشت اسون گوران اریکسون، سرمربی کهنه‌کار سوئدی، ‌شاهد واکنش‌های گسترده دنیای فوتبال به مرگ این مربی بزرگ ‌هستیم.

واکنش‌ها به درگذشت اریکسون: جنتلمن فوتبال رفت!‌
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 ‌به گزارش "ورزش سه"، درگذشت غم‌انگیز اسون گوران اریکسون در ‌‌76 سالگی از تلخ‌ترین اتفاقات این روزهای دنیای فوتبال بود. با اینکه ‌اریکسون در ماه‌های گذشته و حتی در روزهای اخیر با هواداران ‌صحبت کرده و گفته بود بیماری سرطانش تا حدی پیش رفته که او ‌دیگر فرصتی ندارد اما اعلام رسمی درگذشت او باز هم برای فوتبال ‌شوکه‌کننده بود. ‌

مربی سوئدی به مدت نزدیک به نیم قرن هدایت باشگاه‌هایی بزرگ و ‌تیم‌های ملی مهمی را برعهده داشت و هیچ فوتبال‌دوستی پیدا ‌نمی‌شود که اسون گوران اریکسون را نشناسد. مربی‌ای که در ‌کارنامه‌اش هدایت آ اس رم، فیورنتینا، بنفیکا، سامپدوریا، ‌لاتزیو،منچسترسیتی، لستر و تیم‌های ملی انگلیس، مکزیک و ساحل ‌عاج دیده می‌شود. ‌

اکانت رسمی تیم ملی انگلیس در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به ‌درگذشت سرمربی سابقش نوشت: "درگذشت اسون گوران اریکسون ‌در 76 سالگی ما را واقعا ناراحت و غمگین کرد. مربی‌ای که از 2001 و ‌‌2006 روی نیمکت سه‌شیرها نشست. با خانواده و دوستان این مربی ‌بزرگ ابراز همدردی می‌کنیم. آسوده بخواب اسون، دل‌مان برایت ‌خیلی تنگ می‌شود."

رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس هم در بیانیه‌ای درباره درگذشت ‌اریکسون اعلام کرد: "درگذشت اسون گوران اریکسون واقعا تلخ است. ‌من در سال‌هایی که او سرمربی انگلیس بود بارها با اسون دیدار کردم ‌و همیشه تحت تاثیر کاریزما و عشق او به فوتبال قرار می‌گرفتم. او ‌یک جنتلمن واقعی برای فوتبال بود." ‌

لاتزیو، باشگاهی که با اریکسون در سال 2000 دومین اسکودتوی ‌تاریخ باشگاه را فتح کرد در واکنش به درگذشت او نوشت: "به خاطر ‌همه کارهایی که برای این باشگاه کردی از تو سپاسگزاریم آقا."

باشگاه منچسترسیتی هم به سرمربی سابقش ادای احترام کرد و ‌نوشت: "تسلیت صمیمانه خود را به خانواده و دوستان اسون گوران ‌اریکسون تقدیم می‌کنیم. آسوده بخواب اسون."

باشگاه لیورپول که اخیرا یکی از آرزوهای اریکسون، یعنی مربی‌گری ‌کردن یک مسابقه در آنفیلد را برآورده کرده بود در واکنش به مرگ او ‌در بیانیه‌ای نوشت: "آسوده بخواب اسون گوران اریکسون. ما در ‌باشگاه همه با خانواده و دوستانت همدردیم. درگذشت اسون برای ‌ما واقعا دردناک است."

رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا هم درباره درگذشت این مربی بزرگ ‌گفت: "اریکسون برای همیشه به ایتالیا پیوند خورده است. امروز و ‌فردا به خاطر درگذشت او یک دقیقه سکوت می‌کنیم."

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها