کد خبر: 724067
تاریخ انتشار :

کارشناسی جدید چهار صحنه پرسپولیس - فولاد

جنجال‌ها و حواشی مربوط به داوری دیدار پرسپولیس و فولاد همچنان ادامه دارد.

کارشناسی جدید چهار صحنه پرسپولیس - فولاد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، نواقص سیستم کمک داور ویدئویی در تقابل پرسپولیس - فولاد باعث شد داوری این مسابقه بیش از سایر دیدارها به جنجال و حاشیه کشیده شود و اعتراض‌های مختلفی از سوی اعضای دو تیم و حتی کارشناسان داوری نسبت به اتفاقات این بازی شکل بگیرد.

تنها چهار دقیقه از مسابقه سپری شده بود که محمدجواد محمدی روی خط محوطه جریمه سرنگون شد تا برخوردی مشکوک به پنالتی شکل بگیرد. پیام حیدری پس از این برخورد دقایقی با اتاق VAR صحبت کرد و سپس دستور به ادامه بازی داد.

۱۰ دقیقه پس از این برخورد، مسعود ریگی در میانه‌های زمین با بازیکن حریف برخورد داشت و او را سرنگون کرد؛ صحنه‌ای که با توجه به برخورد پای بازیکن پرسپولیس با گردن حریف، فولادی‌ها انتظار داشتند حیدری تصمیم به ده نفره شدن سرخپوشان بگیرد اما او باز هم پس از مشورتی با اتاق VAR و حضور در کنار زمین حاضر دستور به ادامه مسابقه داد.

اما نکته مهم اینکه داوران اتاق VAR نیز تصاویر مبهم تلویزیونی که از بعضا برخورد را از فاصله‌ای دور و زاویه‌ای نامناسب پوشش می‌دهند، در اختیار دارند و این تصاویر نیز ممکن است کمکی به گروه داوری مسابقه نکنند، به خصوص که در این دیدار حتی شرایط بازبینی همان صحنه‌های مبهم نیز برای حیدری فراهم نبود.

البته این دو صحنه تنها برخوردهای مشکوک این مسابقه نبودند. در دقیقه ۷۳، فولاد صاحب یک ضربه آزاد شد و زمان ارسال توپ توسط بازیکن فولاد، حسین کنعانی درون محوطه جریمه پیراهن کولیبالی را کشید تا صحنه‌ بحث‌برانگیز دیگری شکل بگیرد، صحنه‌ای که حتی مورد بررسی اتاق VAR نیز قرار نگرفت.

همچنین در دقایق پایانی این دیدار، عیسی آل‌کثیر که در تلاش برای به ثمر رساندن سومین گل تیمش بود، در پی برخوردی با مدافع فولاد سرنگون شد تا پرسپولیس هم مدعی شود پنالتی این تیم سوخته است.

این چهار صحنه بار دیگر مورد کارشناسی محمدرضا ابوالفضلی، کمک داور بین‌المللی‌ سابق فوتبال ایران، قرار گرفته و او با تماشای این صحنه‌ها از زوایای موجود، نظرات خود را در خصوص تصمیمات داور بیان کرده است:

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها