کد خبر: 724188
تاریخ انتشار :

معجزه فلیک: وقتی همه خواب بودند!

هانسی فلیک خیلی بی‌سر و صدا و غیرمنتظره وارد بارسا شد و در روزهایی که اسپانیا در تب امباپه بود، بازسازی باشگاه کاتالان را شروع کرد.

معجزه فلیک: وقتی همه خواب بودند!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، تغییرات ایجاد شده توسط آلمانی در بارسلونا به چهار پیروزی در چهار بازی تبدیل شده و به‌خصوص شکل بازی بارسا که موقعیت‌های گل فراوانی هم ایجاد می‌کند، تماشایی بوده است.

فلیک بدون سر و صدای زیاد وارد بارسلونا شد. در واقع معارفه او توسط باشگاه بعد از اعلام نام او به‌عنوان مربی جدید، یک ماه طول کشید. در تمام آن مدت، هیچ‌کس نمی‌دانست مربی جدید بارسا که تقریباً تصادفی به جای ژاوی آمده بود، چه فکری در سر دارد. باشگاه می‌خواست از او محافظت کند تا تحت بازجویی مطبوعات قرار نگیرد. در همان مقطع فلیک در پشت صحنه با دکو (مدیر ورزشی) برای ایجاد الگوی جدید بازی کار کرد.

یک کار پیچیده به دلیل تمام مشکلاتی که باشگاه در قضیه بازی جوانمردانه مالی داشت و در نهایت نیز اجازه نداد آنطور که می‌خواستند وارد بازار شوند. اما کم کم سرمربی آلمانی تغییرات خود را رو کرد و تیمی را تشکیل داده که در این لحظه یک موفقیت تضمینی است و این را با 4 برد در 4 بازی نشان داده است. بازی دیروز و برتری 7-0 درخشان مقابل وایادولید باعث شد ورزشگاه یک‌صدا نام فلیک را صدا بزند. چه کسی باور می‌کرد؟ حتی خود فلیک هم چنین تصوری نداشت.

اعتماد به کل تیم

نقش مربی در درخشش بارسای جوان قابل توجه است. فلیک مجموعه‌ای از تغییرات را ارائه کرده است که باعث شده این بارسلونا هیچ شباهتی به فصل قبل نداشته باشد. او اعتماد به نفس برخی از بازیکنان کلیدی را بازگردانده است، قدرت بدنی تیم را بهبود بخشیده و بر خلاف مربی قبلی، او وارد بحث و جدل با رسانه‌ها نشده است. فلیک بدون سر و صدا از دستورالعمل‌های تعیین شده توسط باشگاه پیروی می‌کند، یک مربی لوکس برای نیمکت بارسلونا.

او لواندوفسکی را احیا کرد

یکی از کلیدهای موفقیت بارسا، احیا و ریکاوری روبرت لواندوفسکی بوده است. نباید فراموش کنیم که ژاوی تابستان قبل می‌خواست ستاره لهستانی تیم را ترک کند. فلیک در این مورد محتاطانه عمل کرد و گفت، من او را از زمان حضورش در بایرن مونیخ کاملا می‌شناسم. با همین اطمینان، او اعتماد به نفس را به لوا بازگرداند و ستاره لهستانی هم جواب این اعتماد به به بهترین شکل داده است: یک شکارچی داخل محوطه جریمه که کافی است به او توپ خوب برسانید و وقتی چنین می‌شود، او هرگز موقعیت‌ها را نمی‌بخشد. لوا در چهار بازی چهار گل زده و در صدر جدول گلزنان قرار دارد. بله، می‌توان گفت، لوای بایرن برگشته است.

رافینیای جدید

درخشش و احیای رافینیا هم مشهود بوده است. فلیک در نظر گرفته است که در بسیاری از بازی‌ها رافینیا می‌تواند دورتر از دروازه عملکرد بسیار بهتری داشته باشد. این برزیلی امسال بهترین نسخه خود را ارائه کرده است. از نظر بدنی، او همانطور که این شنبه در بازی مقابل وایادولید نشان داد، در اوج قرار دارد و به دلیل سرعت ذهنی بالا، واکنش مدافعان را پیش‌بینی می‌کند. نتیجه: اولین هت‌تریک دوران حرفه‌ای او. و علاوه بر این، او حالا  یکی از کاپیتان‌های تیم است و مسئول صحبت با داور، که همین اعتماد به نفس او را بیش از پیش نیز تقویت کرده است. رافینیا را می‌توان مثل یک خرید جدید معرفی کرد.

بارسا از نظر فیزیکی تیم دیگری است

پیشرفت فیزیکی تیم یک واقعیت است. مربی آلمانی از روز اول روی این جنبه کار کرده است که در سال گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود. او می‌داند که اگر تیم از نظر بدنی خوب نباشد، شانسی برای رقابت با تیم‌های بزرگ وجود نخواهد داشت و بازیکنان هم پاسخ درست داده‌اند. گواه این موضوع این است که در بازی‌های اول بارسلونا در نیمه دوم کاملا بر حریف مسلط می‌شد و بازی باخته را جبران می‌کرد. دیروز البته که نیاز به این کار نبود چون بارسا در نیمه اول کار را تمام کرده بود.

معدنی به نام لاماسیا

جنبه دیگری از فلیک که هواداران بارسا دوست دارند اعتماد کامل او به بچه‌های لاماسیاست. از زمان ورود، فلیک نشان داده است که روی لاماسیا حساب می‌کند. در چهار بازی اول بارسا، او چهار جوان لاماسیایی را معرفی کرده است برای یک مربی خارجی آسان نیست که این همه به جوان‌ترین بازیکنانش اعتماد کند و حیرت‌انگیز اینکه، همه نیز جواب داده‌اند، به‌خصوص کاسادو و برنال. از بخت بد فلیک، دومی به شدت مصدوم شده و فصل برای او از دست رفت.

بله، این همان بارسلونایی است که هواداران می‌خواهند. بارسا با فلیک تا کجا پیش خواهد رفت؟

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها