کد خبر: 724799
تاریخ انتشار :

جنجال در انگلیس: سرمربی سرود ملی نمی‌خواند!

لی کار سلی با وجود اینکه انگلیسی است ولی 40 بازی برای تیم ملی ایرلند انجام داد و به همین دلیل می‌گوید سرود ملی انگلیس را نخواهد خواند.

جنجال در انگلیس: سرمربی سرود ملی نمی‌خواند!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، دوران پس از گرت ساوت گیت در انگلیس با جنجال آغاز شده، زیرا جانشین او، لی کارسلی، سرود ملی این کشور را قبل از بازی با ایرلند نخواهد خواند. دلیلش این است که در دوران فوتبالش، چون پدربزرگ و مادربزرگش در آنجا به دنیا آمده بودند، 40 بازی برای تیم ایرلند انجام داد.

این اولین مسابقه‌ای است که کارسلی به عنوان سرمربی موقت پس از جدایی گرت ساوتگیت پیش‌رو دارد و یک بازی معمولی نیست، زیرا بین انگلیس و ایرلند به دلیل قرن‌ها درگیری سیاسی، جدال برای استقلال و مسائل دیگر همواره تنش وجود دارد.

اکنون سرمربی انگلیس تاکید می‌کند که قرار نیست روال قبل از بازی خود را تغییر دهد و سرود ملی را نمی خواهند. او گفت که فقط می‌خواهد روی بازی تمرکز کند. علاوه بر این، کارسلی اضافه کرد: «در لحظات قبل از شروع مسابقه، به نحوه سازماندهی تیمش برابر رقیب فکر خواهم کرد. من کاملاً به هر دو سرود احترام می‌گذارم و درک می‌کنم که آنها چقدر برای هر دو کشور اهمیت دارند.»

در گذشته، کارسلی قهرمان مسابقات زیر 21 سال اروپا با "سه شیرها" شده بود، یکی از دلایل اصلی که باعث شد فدراسیون انگلیس او را به عنوان جانشین ساوتگیت معرفی کند، به همراه این واقعیت که او بخشی از کادر مربیگری اتحادیه فوتبال انگلیس از سال 2015 بود. با این حال، خود او تایید کرده است که در آن زمان نیز صحبت‌های غیررسمی برای انتخاب شدنش به عنوان سرمربی ایرلند وجود داشته است.

فقط وقتی ببریم می‌خوانم

فضیه سرود ملی نخواندن کارسلی در روزنامه‌های انگلیسی نیز بازتاب زیادی داشته و او روی جلد چند نشریه معروف رفته است. بسیاری در انگلیس معتقدند مربی‌ای که حاضر نیست سرود ملی را بخواند، نباید روی نیمکت این تیم بنشیند.

هری کین نیز تبار ایرلندی دارد و نیز جک گریلیش و دکلان رایس که در رده‌های جوانان برای تیم ملی ایرلند بازی می‌کردند. در واقع، رایس حتی اولین بازی ملی خود را در بزرگسالان ایرلند انجام داد.

مربی ساکت

کین معتقد است که هر دو بازیکن با استقبال خصمانه روبرو خواهند شد و به نوبه خود بازی پیچیده‌ای را پیش‌بینی می‌کند: «بازی دشواری خواهد بود و جو سختی در انتظارمان است.»

علاوه بر این، بازیکن بایرن تأیید کرد که علی‌رغم اینکه مادربزرگش اهل آنجا بود هرگز به ذهنش خطور نکرده بود که برای ایرلندی‌ها بازی کند: «پدربزرگ و مادربزرگ من ایرلندی هستند، اما در مسیر حرفه‌ای من، ایرلند چیزی نبود که به آن فکر کنم. این موضوع اصلا از ذهنم عبور نکرد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها