کد خبر: 725326
تاریخ انتشار :

یامال: مسی بخشی از جادویش را به من داد

لا مین یا مال در 17 سالگی توانسته در جمع 30 نامزد اولیه توپ طلای 2024 قرار بگیرد و به همین بهانه فرانس فوتبال با او مصاحبه‌ای مفصل داشت.

یامال: مسی بخشی از جادویش را به من داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، در یک سال دنیا برای یامال زمین تا آسمان متفاوت شده است. از رسیدن به ترکیب اصلی بارسا تا بازی برای تیم ملی اسپانیا، فتح یورو 2024 و حالا هم نامزدی توپ طلا و جایزه کوپا فرانس فوتبال.یامال در مصاحبه با فرانس فوتبال در مورد مسائل مختلف حرف زده است.

به ما گفته‌اند که در کودکی هرگز توپی که داشتی را رها نمی‌کردی و اگر به‌خاطر غذا خوردن یا خوابیدن توپ را می‌گرفتند، گریه می‌کردی. درست است؟ (لبخند می‌زند.) یادم می‌آید وقتی به مدرسه رفتم، توپ را داخل کیفم می‌گذاشتم. درست قبل از رفتن به کلاس، آن را در کوله پشتی‌ام پنهان کردم، زیرا معلم نمی‌خواست آن را روی میز بگذارم. من دوست داشتم با سگ‌ها فوتبال بازی کنم. پدرم گفت که من چیزی برای ترسیدن ندارم و قرار نیست من را گاز بگیرند. دریبل زدن سگ سخت‌ترین کار دنیاست! (می‌خندد.) این بخشی از روند یادگیری من و مثل یک آموزش بود.»

اولین خاطره مرتبط با فوتبال؟

اولین تمرین من با لاتورتا در 3 سالگی! من واقعاً نمی‌دانستم چه کار کنم و همه شروع کردند به انجام تمرینات با گرم کردن و من هرگز این کار را انجام نداده بودم، می‌خواستم به خانه بروم. بعد همه چیز زمانی که آموزش واقعی شروع شد بهتر شد و توانستم از آن لذت ببرم. از جلسه دوم تمرین در رده سنی بالاتر قرار گرفتم. لا تورتا به من آموزش‌هایی داد: دانستن اینکه چگونه به عنوان یک تیم بازی کنم، حرکت در همه جای زمین و تعامل با هم تیمی‌هایم.

کدام بازیکنان اولین الگوی تو بود؟

نیمار زمانی که در سانتوس بود و من دوست داشتم ویدیوهای او را ببینم. به خانه یکی از دوستانم رفتم که کامپیوتر داشت و تمام بعدازظهرها را صرف تماشای ویدیو در اینترنت کردیم، سپس به خانه آمدم و قبل از خواب نیز به حرکات نیمار فکر می‌کردم. من لیونل مسی را هم دوست داشتم، معلوم است! بدون فراموش کردن داوید ویا، پدرو و کل تیم بارسا که بازی‌هایش را از تلویزیون تماشا می‌کردم.

آیا مسابقات کوچک خیابانی در ماتارو، شمال بارسلونا، تأثیری در بازی‌ات گذاشت؟

بازی در زمین خاکی به من این امکان را داد که این شیطنت را که بخشی از بازی من است، توسعه دهم. در تک به تک‌ها پیشرفت کنم، تا یاد بگیرم که چگونه از شرایط سختی که در یک مسابقه با آن مواجه می‌شوم خلاص شوم. همچنین یاد گرفتم که ترس خود را از بازی با افراد مسن‌تر کنترل کنم و با وجود همه این‌ها سرگرم شوم. در نهایت، من همیشه در برابر حریفانی بازی می‌کردم که هفت یا هشت سال از من بزرگ‌تر بودند و باید راه‌هایی برای فرار از آنها پیدا می‌کردم تا از خطاها جلوگیری کنم.

این استعداد فوتبالی از کجا می‌آید؟ از پدرت، که طبق گفته‌های مردم بسیار با استعداد بود، یا از لئو مسی و آن حمام کردن معروف توسط مسی؟

پدرم وحشتناک بود! (او از خنده منفجر می‌شود.) او به همه گفته که بازیکن خوبی بود، اما این درست نیست! حتی اگر او کسی بود که مرا به پارک برد تا فوتبال بازی کنم و من را با مادرم برای ثبت‌نام در لاتورتا فرستاد. راستش عکس با مسی یادم نیست چون خیلی خیلی کوچک بودم. وقتی 7 یا 8 ساله بودم مادرم این موضوع را به من گفت. حمام شدن توسط بهترین بازیکن دنیا باور نکردنی بود، اما فکر می‌کنم این فقط یک تصادف است.

فکر نمی‌کنی مسی آن‌موقع مقداری از جادویش رو به تو داد؟

بله، امیدوارم اینطور باشد! (می‌خندد.) با کمی جادوی او می‌توانم یک فوتبالیست شگفت‌انگیز شوم، درست است؟ اما این یک تصادف است، نه بیشتر.

آیا این به افتخار مسی است که شماره 19 را در بارسا و تیم ملی انتخاب کرده‌ای؟ (مسی در اولین بازی‌های حرفه‌ای خود از 2005 تا 2008 آن را به تن کرد)

وقتی برای تیم ملی دعوت شدم (8 سپتامبر 2023، مقابل گرجستان، 7-1 با ثبت یک گل)، من شماره 19 را گرفتم زیرا همین شماره فقط در دسترس بود. من بازیکن جدید بودم. با این شماره بود که اولین عنوان عنوان مهم دوران حرفه‌ای‌ام (یورو 2024) را به دست آوردم. البته که با بارسا تنها هفت دقیقه بازی کرده بودم که لالیگا را بردیم (در فصل 23-2022، او شماره 41 را پوشید و شماره 27 در فصل گذشته). بعد دیدم که مردم شروع کردند به گفتن این قضیه. این شماره‌ای بود که لئو در یک دوره با بارسا و در تیم ملی کشورش پوشیده بود. سپس بیشتر و بیشتر به آن وابسته شدم. این یک شماره بسیار ویژه برای من است، شماره‌ای که تا آخر عمر خواهم پوشید. اما سعی می‌کنم زیاد به مقایسه فکر نکنم و همیشه خودم باشم. همانطور که به دوستانم می‌گویم، برای من مهمترین چیز این است که اثری از خودم در فوتبال بگذارم و یک حرفه عالی داشته باشم. بعد از آن به خودم می‌گویم اگر با بهترین بازیکن تاریخ مقایسه می‌شوم به این دلیل است که کارها را درست انجام داده‌ام. این مقایسه آزارم نمی‌دهد و فقط روی خودم تمرکز می‌کنم.»

آیا ترجیح می‌دهی مانند اینیستا یک پاس گل خوب بدهی یا مانند مسی یک گل انفرادی با حرکت از خط میانی بزنی؟

گل به سبک لئو! (بدون معطلی.) آن گلی که مسی به اتلتیک بیلبائو زد (در فینال کوپا دل ری 2015) را به یاد دارم. باورنکردنی بود. دوش گرفته بودم و از مادرم پرسیدم بازی چند چند است؟ در آن لحظه لئو را دیدم که نزدیک نیمکت توپ را گرفت و شروع به دریبل زدن از کنار زمین کرد. او همه مدافعان را یک به یک از پیش رو برداشت و گل زد. خدای من، چه گلی بود.

یادت هست روزی که بارسا به سراغ تو آمد؟

بله، داشتم از مدرسه برمی‌گشتم، یکی از دوستانم که شنیده بود مادرم در این مورد با دوستانش صحبت می‌کند، به سمت من دوید و فریاد زد، می‌خواهی به بارسا بروی! باور نکردم، اما وقتی به خانه رسیدم، از مادرم پرسیدم که آیا درست است؟ او گفت که نمی‌خواست به من بگوید زیرا هنوز کاملاً تأیید نشده است. برایم مثل شوک بود! داشتم به خوردن میان وعده فکر می‌کردم و قرار بود با دوستانم به پارک بروم که بعد به من گفتند، قرار است با بارسا قرارداد ببندم! تفاوت بین لاتورتا و بارسا طبعا زیاد بود. در لاماسیا یاد گرفتم آرام باشم و بدانم چه زمانی سریع و چه زمانی آهسته‌تر بازی کنم. اینکه به عنوان تیم بازی کنم، همه چیزهایی که بازی بارسا را ​​خاص می‌کند.

فکر می‌کنی در کدام زمینه‌ها جای پیشرفت داری؟

عمدتا در بخش دفاعی. مهاجمان باشگاه‌های بزرگی مانند بارسا یا رئال مادرید باید کمی هم دفاع کنند و من معتقدم که اینجا باید پیشرفت کنم. من سعی می‌کنم روی آن تمرکز کنم.

از اولین روز تمرین خودت با تیم اول چه خاطره‌ای داری؟

دو روز قبل از بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل ویکتوریا پلژن ژاوی بازیکنانی را که روز یکشنبه در لیگ کم یا اصلا بازی نکرده بودند به تمرین فراخواند و از من خواسته شد در آن شرکت کنم. جرات نکردم وارد رختکن شوم، مدتی در سان دوچرخه زدم و از آن تیم فقط فاتی را می‌شناختم و او به من کمک کرد. جوردی آلبا، جرارد پیکه، میرالم پیانیچ هم با من حرف زدند. در ابتدا من خیلی عصبی بودم چون این‌ها بازیکنانی هستند که عادت داشتم آنها را در تلویزیون ببینم و ناگهان متوجه شدم که با آنها بازی می‌کنم. کم کم خجالت از بین رفت. وقتی اولین بازی خود را در یک مسابقه انجام دادم (29 آوریل 2023 در لالیگا مقابل بتیس)، بدون استرس احساس خوبی داشتم.

آیا خودت را سال‌ها در بارسا می‌بینی یا فکر می‌کنی در جای دیگری به فوتبال ادامه بدهی؟

من می‌خواهم از این لحظه لذت ببرم و بخشی از بهترین باشگاه جهان باشم. من می‌خواهم در بارسا تاریخ‌سازی کنم و این تنها چیزی است که برای من مهم است.

سال‌ها رقابت بین مسی و رونالدو در ال‌کلاسیکوها داشتیم. الان دوران دوئل یامال و امباپه فرا رسیده است؟

یاد آن کلاسیکوهایی افتادم که همه درباره آن صحبت می‌کردند. دیوانه کننده بود! هرچه بازیکنان بزرگ بیشتری در رئال مادرید و بارسا وجود داشته باشند، برای لالیگا بهتر است. اما نه، فکر نمی‌کنم اکنون دوران امباپه-یامال باشد. مثل همیشه دوران بارسا و رئال خواهد بود و ما هر کاری برای بردن ال‌کلاسیکوهایی که در راه است انجام می‌دهیم تا عناوین را به دست بیاوریم.

بیشتر رویای چه چیزی را داری؟ لیگ قهرمانان، جام جهانی یا توپ طلا؟

می‌توانم بگویم جام جهانی و لیگ قهرمانان، اما نمی‌توانم انتخاب کنم و بعد توپ طلا.

شانس اصلی بردن جایزه کوپا؟

امیدوارم این جایزه کوپا را ببرم و آن را به من بدهید! (می‌خندد.) همانطور که به شما گفتم، همیشه بیشتر و بیشتر می‌خواهم. من دوست دارم لیگ قهرمانان و توپ طلا را ببرم. اگر بتوانم آن را ببرم، عالی است، اما واقعاً به آن فکر نمی‌کنم. مهمتر از همه، من به این فکر می‌کنم که فصل را با بارسا خوب شروع کنم. فکر نمی‌کنم هنوز دوران من رسیده باشد و عجله‌ای ندارم. در این فصل سعی می‌کنم تمام تلاشم را بکنم تا با بارسا عناوین قهرمامی کسب کنم و سپس بتوانم توپ طلا ببرم. اگر امسال جایزه بهترین بازیکن جوان را به دست بیاورم، آن را با کمال میل خواهم گرفت و بعد از آن هم مثل همیشه هدفم را بالاتر خواهم برد؛ توپ طلا.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها