کد خبر: 725334
تاریخ انتشار :

ترکیب ایران مقابل امارات اعلام شد

نفرات آغازکننده بازی برای ایران برابر امارات از سوی امیر قلعه نویی معرفی شدند.

ترکیب ایران مقابل امارات اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 19:30 امشب در دومین دیدارش در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین مقابل تیم امارات قرار می‌گیرد و به دنبال کسب دومین پیروزی متوالی در این رقابت‌ها و تداوم صدرنشینی در گروه A این رقابت‌هاست.

امیر قلعه‌نویی در حالی 11 بازیکن منتخب خود را برای دیدار حساس امشب مقابل امارات انتخاب کرده که تغییرات پرشمار و غیرمنتظره‌ای نسبت به دیدار گذشته برابر قرقیزستان به وجود آورده و تصمیم گرفته چهار مهره کلیدی خود را در خطوط دفاعی و هجومی تغییر بدهد و ستاره‌ای مثل سردار آزمون را روی نیمکت بنشاند.

محمدامین حزباوی، آریا یوسفی، علی قلی‌زاده و سردار آزمون 4 بازیکن تیم ملی ایران هستند که نسبت به دیدار قبل در جمع نفرات اصلی حضور ندارند و جای خود را به محمدحسین کنعانی‌زادگان، صالح حردانی، سعید عزت‌اللهی و علیرضا جهانبخش داده‌اند تا ترکیب ایران در این بازی جالب توجه باشد.

علیرضا بیرانوند مطابق انتظار دروازه‌بان تیم ملی ایران است؛ حسین کنعانی پس از یک مسابقه دوری از ترکیب به جمع نفرات اصلی رسیده و جای حزباوی جوان را گرفته تا قلعه‌نویی با استفاده از تجربه بالای این مدافع بتواند از حملات امارات جلوگیری کند و شجاع خلیل‌زاده هم در کنار او دیده می‌شود.

آریا یوسفی که در دیدار با قرقیزستان نمایش خوبی داشت، جای خود را به صالح حردانی، هم‌باشگاهی و هم‌پستی خود داده و یک تغییر هم در این سمت به وجود آمده، اما در جناح چپ خط دفاعی همچنان میلاد محمدی گزینه اصلی قلعه‌نویی است و برابر امارات به میدان می‌رود.

کمربند میانی تیم ملی ایران مقابل امارات محکم‌تر از قبل شده و سعید عزت‌اللهی به ترکیب رسیده تا در کنار امید نورافکن، دو هافبک دفاعی را تشکیل بدهند و نسبت به بازی قبل تغییر سیستم اتفاق بیفتد.

سامان قدوس که در دیدار با قرقیزستان دور از شرایط همیشگی بود، باز هم مورد اعتماد قلعه‌نویی قرار گرفته و هافبک هجومی ایران است.

علیرضا جهانبخش پس از یک حضور تعویضی مقابل قرقیزستان، جای علی قلی‌زاده را در سمت راست زمین گرفته و سرمربی تیم ملی روی نفوذهای این بازیکن که کاپیتان هم هست، حساب ویژه‌ای باز کرده است.

مهدی قایدی که آشنایی کامل به شرایط فوتبال امارات و بازیکنان حریف دارد، وینگر چپ تیم ملی در این دیدار است و در رأس خط حمله هم مهدی طارمی امید اول گلزنی خواهد بود.

غایب بزرگ ترکیب تیم ملی ایران، سردار آزمون است که با وجود شرایط خوب خود در شباب الاهلی، در جدال ملی با امارات به نیمکت منتقل شده و احتمالا در نیمه دوم به زمین برود.

ترکیب تیم ملی ایران مقابل امارات را این 11 بازیکن تشکیل می‌دهند:

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صالح حردانی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی و مهدی طارمی.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها