کد خبر: 725836
تاریخ انتشار :

تصمیم جنجالی کیانوش رستمی: مقصد کوزوو!

مرد طلایی المپیک ٢٠١٦ ری و دو ژا نیرو در رشته وزنه‌برداری سر از کوزوو درمی‌آورد.

تصمیم جنجالی کیانوش رستمی: مقصد کوزوو!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه" مو لاى درز این خبر نمى‌رود هر چند تلخ است و ناگوار که کیانوش رستمى قهرمان جهان و دارنده طلا و نقره در دو دوره المپیک حالا قرار است با پیراهن کشور اروپایى کزوو در جزیره بالکان روى تخته رقابت‌هاى جهانى وزنه‌بردارى جهان زیر پولاد سرد قرار بگیرد. داستان شبیه اتفاقى است که براى على ارسلان در کشتى فرنگى افتاد، نه بحث پناهندگى یا اتفاقاتى که به‌طور مثال در مورد کیمیا علیزاده رقم خورد.

کیانوش رستمى پاسپورت کشور کوزوو را دریافت کرده است و فدراسیون جهانى در جریان کوچ این وزنه‌بردار عنوان‌دار از ایران به کشور اروپایى قرار دارد، درست مثل على ارسلان که به ایران رفت و آمد داشته، اما براى تیم ملى کشتى فرنگى صربستان طلاى جهان را به گردن آویخت.

کیانوش رستمى این روزها در کرمانشاه تمرینات حرفه‌اى را دنبال مى‌کند و براى ریکاورى هم در طول هفته به دل کوه و قله‌نشینى در اطراف زادگاهش مى‌زند.

فدراسیون وزنه‌بردارى قبل از المپیک ٢٠٢٤ پاریس کیانوش را نخواست و جالب اینکه رستمى در ورزش سه به‌صورت اختصاصى رسما اعلام کرد که حاضر است زیر نظر فدراسیون و کادر فنى تمرین کند و به اردو برود.

در حال حاضر دو راه پیش رو است یا فدراسیون وزنه‌بردارى کیانوش رستمى را وزنه‌بردار آزاد اعلام کند تا او بتواند به مانند على ارسلان بدون قطع رابطه با کشورش براى کوزوو در قهرمانى جهان وزنه بزند یا چالش را ادامه دهد تا دودش به چشم ورزش ایران برود!

به هر حال کیانوش رستمى که دو المپیک اخیر را از دست داده و به دنبال یک مقصد جدید برای احقاق حقی است که فکر می‌کند از او گرفته شده. تصمیمی که نه سیاسی است و نه رنگ بوی مهاجرتی دارد و نه آنقدر قابلیت برای ایجاد جنجال، چرا که هرچقدر هم غیرفنی (از نظر کیانوش) فدراسیون وزنه برداری و کادر فنی کنار گذاشتن او را فنی تلقی می‌کنند و این یک فرار نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها