کد خبر: 726115
تاریخ انتشار :

فولاد و سیرجان و عطایی: قهرمانان والیبال آسیا!

نتیجه‌ای غیرمنتظره؛ فولاد سیرجان با پیروزی سه بر صفر مقابل شهداب در دیگ جوشان هواداری حریف، قهرمان آسیا شد.

فولاد و سیرجان و عطایی: قهرمانان والیبال آسیا!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، تیم فولاد سیرجان تحت هدایت بهروز عطایی با غلبه سه بر صفر بر شهداب یزد به عنوان قهرمانی آسیا دست یافت.

در دیدار نهایی بیست‌وشمشین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا فولاد سیرجان ایرانیان در این دیدار ۳ بر صفر با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۳ میزبان را شکست داد و قهرمان این رقابت‌ها شد.

*در ست اول این دیدار حساس که بین دو تیم ایرانی حاضر در رقابت‌های والیبال جام باشگاه‌های آسیا بود هر دو تیم در امتیازگیری از یکدیگر پیشی گرفتند و جنگیدن بر سر جام قهرمانی این رقابت‌ها از همین ابتدای بازی محسوس بود. هر دو تیم در یک رقابت حساس و پا به پای کسب امتیاز کردند اما شاگردان عطایی از شهداب یزد پیشی گرفتند و ۲۵ بر ۲۰ نتیجه این ست را گرفتند.

بهروز عطایی، سرمربی سابق تیم ملی ایران، با وجود نارضایتی از شعارهای هواداران، بدون لبخند تیمش را فاتح این دیدار حساس کرد.

*ست دوم با پیشتازی فولادی‌ها آغاز شد و  ادامه داشت و با دفاع‌های خوبی که از جانب یاران عطایی انجام می‌شد تیم شهداب موفق نشد در امتیازگیری موفق باشد و در نهایت سیرجان ۲۵ بر ۱۸ پیروز ست دوم شد. در این ست مسعود غلامی کاپیتان تیم شهداب یزد در دفاع از ناحیه پا مصدوم شد و علیرضا مصلح آبادی فراهانی به زمین بازی آمد.

محمد موسوی مثل همیشه یک مهره عالی برای کسب عنوان قهرمانی توسط تیم فولاد سیرجان بود.

*در ست سوم و حساس این دیدار دو تیم در مرحله فینال پایاپای هم امتیاز گرفتند و شهداب در مقطعی موفق شد از فولاد پیشی بگیرد اما سیرجانی‌ها دوباره امتیاز را از شهداب گرفتند و در نهایت ۲۵ بر ۲۳ پیروز این ست و قهرمان این رقابت‌ها شدند.

قهرمانی فولاد سیرجان در یزد به معنای حضور این قطب تازه والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های جهان است.

بدین ترتیب فولاد سیرجان ایرانیان قهرمان بیست‌وشمشین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا و شهداب یزد نایب قهرمان شد و همچنین ‌تیم والیبال جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی) در دیدار رده بنده با شکست نماینده قزاقستان مقام سوم مسابقات والیبال جام باشگاه‌های آسیا را کسب کرد.

امیر غفور ستاره تیم شهداب نتوانست مانع از شکست میزبان پرشور این مسابقات شود.

*درحالی‌که ظرفیت سالن اختصاصی باشگاه شهداب یزد که محل برگزاری مسابقات بود، سه هزار نفر است از سوی برگزارکنندگان اعلام شد که ۶ هزار نفر دیدار پایانی را تماشا کردند.

*پس از کسب امتیاز آخر از سوی سیرجانی‌ها، اعضای این تیم به همراه تماشاگران اندک خود به جشن پرداختند و بلافاصله آهنگ‌های شادی نیز پخش شد.

در عین حال از سوی تماشاگران چند مرتبه اشیایی به داخل زمین پرتاب شد و  برخی لیدرهای باشگاه شهداب، به عملکرد تیم اعتراض شدیدی داشتند.

* پس از اتفاقات رخ‌داده، میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال به سمت هواداران شهداب رفت و با انجام صحبت‌هایی، از آنان خواست که آرام باشند.

* گریه برخی از هواداران شهداب روی سکوهای پرشور یزد سوژه عکاسان بود. این در حالی بود که از بین بازیکنان تیم پیروز هم اسفندیار اشک شوق ریخت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها