کد خبر: 726148
تاریخ انتشار :

مرد الکتریکی کشتی آمریکا: سی یو کامران قاسم پور!

فوق ستاره کشتی جهان دوباره این شانس را به علاقه‌مندانش می‌دهد تا نمایش او را تماشا کنند.

مرد الکتریکی کشتی آمریکا: سی یو  کامران قاسم پور!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، دیوید تیلور! این تمام چیزی است که لازم است گفته شود. او که مربی تیم کشتی ایالت اوکلاهما است توانست با دو پیروزی برابر زاهید والنسیا قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا شود.

او با این قهرمانی توانست مجوز حضور در مسابقات جهانی آلبانی که از تاریخ ۲۸ تا ۳۱ اکتبر (یک ماه و نیم دیگر) در آلبانی برگزار خواهد شد را دریافت کند.

تیلور پس از برد در نبرد اول با نتیجه 3-3، این‌بار به جلد خودش برگشت و در جریان نبرد دوم بازی با ارائه نمایشی قدرتمندانه توانست او را ضربه فنی کند تا بلیت حضورش در مسابقات جهانی را دریافت کرده باشد.

حضور او در این مسابقات هیجان بسیاری را به وجود آورد و انرژی زیادی به شرکت کنندگان و تماشاگران داد. «مرد جادویی» بار دیگر هنرش را در این مسابقات به رخ کشید و طرفداران او حالا بی‌صبرانه منتشر تماشای عملکرد درخشان در تیم ملی هستند. آنها در سراسر جهان از زمان حضور او در مسابقات انتخابی مسابقات وی را تعقیب کرده و مشخص است که دوست دارند همان تیلور سرپنجه و سریع و فنی را روی تشک ببینند.

یکی از کاربران با اشاره به حضور او در کادر فنی تیم کشتی ایالت اوکلاهما نوشت: «نمی‌دانم چه حسی دارد که قدم به مسابقاتی بگذارید که مربی یک تیم هنوز می‌تواند شما را خاک کند؟ خیلی تاثیرگذار و درخشان است!»

این ششمین دوره حضور او در تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات جهانی است و پیش از این در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۲۰، ۲۰۲۱، ۲۰۲۲، ۲۰۲۳ و حالا ۲۰۲۴ در این تیم حضور داشته است و پیش از این موفق شده است سه مدال طلا و یک نقره را به دست آورد. او همچنین مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم از آن خود کرد اما چند ماه قبل تصمیم گرفت جانشین جان اسمیت در تیم اوکلاهما شود. اسمیت هم پیش از این برنده مدال طلا در المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا شده بود.

وقتی فدراسیون کشتی آمریکای هفته اعلام کرد که تیلور قصد دارد برای مسابقات انتخابی تیم ملی حاضر شود بسیاری تصور می‌کردند ممکن است یک بخت دیگر در مقابل حریفان تازه‌نفس در انتظارش باشد اما او خودش را برای این چالش سخت در یک وزن بالاتر آماده کرده بود. یک شروع تازه برای دیوید تیلور که زیاد هم شایسته نبود به‌عنوان یک کشتی‌گیر شکست خورده دنیای کشتی را ترک کند. اتفاقی که برایش در رقابت‌های انتخابی المپیک رخ داده بود.

جالب اینکه تیلور در ایران دنبال‌کنندگان بسیاری دارد. ورزش‌دوستانی که حالا پشت کامران قاسمپور می‌ایستند تا این 92 کیلویی اعجوبه تیلور را به چالش بکشد. برخلاف دفعات قبلی دست بالا مال ماست چرا که تیلور به یک وزن بالاتر صعود کرده و در مسابقات انتخابی هم نشان داد به اندازه‌ای که باید هنوز از نظر بدنی هم آماده نیست و کمی هم آسیب‌پذیر شده است.

پس آلبانی فرصتی برای یک نبرد سطح بالای دیگر خواهد بود؛ مبارزه‌ای که همه  منتظرش بودیم. نبردی زیر چشمان چهره اسطوره‌ای کشتی ایران حسن یزدانی که در مرتبه آخر با کتف مصدوم مغلوب تیلور شد؛ کتفی که صدمه دیدگی مجددش در المپیک فرصت قهرمانی را از یزدانی گرفت تا او تصمیم نهایی خود را برای دوری یک‌ساله از کشتی بگیرد.

در این مدت شاید تحولات بزرگی رخ بدهد که اولی همین مسابقات جهانی آلبانی در اوزان غیرالمپیکی است. جایی که یک مسابقه گلادیاتوری جذاب و جدید در انتظار دنیای کشتی است .

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها