کد خبر: 726642
تاریخ انتشار :

رئال فکرش را هم نمی‌کرد: انقلاب کوچک با آنجلوتی

اوج‌گیری غیرمنتظره بارسا و در پیش بودن دربی، کارلو آنجلوتی را وادار به ایجاد تغییراتی فوری در رئال مادرید کرده است.

رئال فکرش را هم نمی‌کرد: انقلاب کوچک با آنجلوتی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید خوب بازی نمی‌کند و حتی در روزهایی که برنده می‌شود نیز این حس را منتقل می‌کند که یک جای کار ایراد دارد و کارلو آنچلوتی بهتر از هر کسی این را می‌داند.

با توجه به اینکه اتلتیکو مادرید و بازی حساس در متروپولیتانو در پیش است و رئال دیگر حق امتیاز از دست دادن در لالیگا را ندارد، مرد ایتالیایی به دنبال راه‌حل‌هایی برای بهبود سبک بازی تیمش است. تیمی که سه‌شنبه با خوش‌شانسی توانست سه امتیاز از بازی با اشتوتگارت بگیرد و در مقطعی از بازی با سوت‌های اعتراضی برنابئو روبرو شد.

رئال مادرید برای بازگشت به فوتبالی که در فصل گذشته ارائه می‌داد و با آن فاتح لالیگا و لیگ قهرمانان شد، کار سختی دارد. به نظر می‌رسید با آمدن کیلیان امباپه رئال بهتر بازی خواهد کرد اما مشخص شد که نبود بازیکنی مثل کروس تاثیر بیشتری نسبت به آمدن ستاره‌ای چون امباپه داشته است. کادر فنی و بازیکنان به دنبال رسیدن به فرم و درک تاکتیکی فصل قبل هستند و این در حالی است که رئال هنوز شکستی را در فصل جاری تجربه نکرده است. مشکل ولی دشواری رسیدن به پیروزی است. رئال بازی‌هایش را راحت نمی‌برد.

تصمیم جدید کارلتو

اولین نتیجه‌گیری کارلو آنچلوتی این است که رئال باید به بازی با چهار هافبک توجه کند تا بتواند به تعادلی و نظم تاکتیکی‌ای که وجود ندارد، برسد. این ایده در همه بازی‌ها وجود نخواهد داشت، اما به‌زودی اجرایی خواهد شد، به خصوص در خارج از برنابئو و در بازی‌های بسیار سخت فصل.

از آنجایی که دربی با اتلتیکو 10 روز دیگر خواهد بود، اصلا عجیب نیست رئال مادرید از همین بازی بعدی این ایده تاکتیکی را اجرا کند. ایده‌ای که ابتدا در بازی درون تیمی در والدبباس امتحان خواهد شد.

اضافه شدن نفر چهارم به مرکز زمین ارتباط زیادی با ایجاد تعادلی دارد که تا به اینجای فصل دیده نشده است. رئال توانست در برابر اشتوتگارت شوت‌های زیادی بزند، 19 شوت به سمت دروازه، اما هفده شوت نیز به دروازه‌اش روانه شد. 17 شوت به سمت دروازه رئال در برنابئو اصلا پذیرفتنی نیست.

اتفاقی که در برابر تیم آلمانی افتاد، این تغییر تاکتیکی را زودتر اجرایی خواهد کرد و این البته به معنای بازی در حالت دفاعی‌تر نیست، بلکه استحکام و ایجاد نظم در میانه زمین است.

قربانیان تاکتیک جدید

این تغییر تاکتیکی بدون شک نیمکت نشینی یکی از بازیکنان برتر را به همراه خواهد داشت و با در نظر گرفتن اینکه وینیسیوس و امباپه در ایده‌های کارلتو جای ثابتی دارد، رودریگو می‌تواند قربانی بزرگ باشد. بلینگام نیز به سمت چپ خط میانی متمایل خواهد شد.

برای شکل دادن به خط هافبک، علاوه بر بلینگام، آنچلوتی قصد دارد کنترل و قدرت بیشتری را به تیم بدهد، اما مصدومیت بازیکنانی مانند شوآمنی و کاماوینگا (او در این فصل هنوز به میدان نرفته) این موضوع را تا کنون پیچیده کرده است.

به رغم تغییرات تاکتیکی و با توجه به بهبود واضحی که در سرعت و فرم در برخی لحظات بازی مقابل اشتوتگارت مشاهده شد، سرمربی رئال همچنان عادات بدی را می‌دید که در فصل گذشته نیز بعضا در زمان کارهای دفاعی وجود نداشت. در طول بازی، آنچلوتی چندین بار دیده شد که از بازیکنانش می‌خواست بیشتر فداکاری کنند و به ویژه از مهاجمان می‌خواست که بازیکن صاحب توپ را پرس کنند.

اولین تحلیل‌هایی که در داخل رختکن درباره عملکرد تیم برابر اشتوتگارت انجام شد، برخی شک و تردیدها را به همراه داشت، اما برخی دیگر خوشبین‌تر بودند و آنها معتقدند که این بهبود روند در بازی‌های آینده ادامه خواهد داشت. نکته امیدوارکننده این بازی درخشش گولر و اندریک بود که وارد زمین شدند و رئال را متحول کردند. تزریق خون تازه، جوان و با انگیزه.

جوان‌هایی که باید دید با تغییر تاکتیکی آنچلوتی چقدر فرصت برای ابراز توانایی‌هایشان خواهند داشت. شروع نه چندان خوب فصل و بردهای متوالی بارسا اجازه هرگونه اشتباه را گرفته و آنچلوتی که ترس را حس کرده، زودتر از تصورات تغییرات را اجرایی خواهد کرد. قهرمان نمی‌خواهد در ماه مارس لالیگا را از دست داده باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها