کد خبر: 726643
تاریخ انتشار :

مصاحبه‌های مبتدیانه و متضاد مسئولان بازسازی آزادی!

صحبت‌های مدیر ورزشگاه آزادی و رئیس شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی هیچ سنخیتی با هم ندارد و البته مصاحبه‌های این دو هم طی ماه‌های اخیر واکنش‌های زیادی به همراه داشته است.

مصاحبه‌های مبتدیانه و متضاد مسئولان بازسازی آزادی!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش‌ سه"، سال‌ها بود که بیم رخ دادن یک تراژدی در ورزشگاه آزادی از سوی رسانه‌های مختلف فریاد زده شد تا سرانجام مسئولان برای بهبود وضعیت ظاهری این ورزشگاه قدیمی و مستحکم‌سازی سکوهای آن وارد عمل شدند. این اقدام اما در سال 2020 در ابتدا با اجبار کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی آزادی در لیگ قهرمانان آسیا ایجاد شد و سپس با اتفاقاتی که سال گذشته پس از حضور نیمار و رونالدو در این ورزشگاه رخ داد، مسئولان مجاب شدند که کار بازسازی ورزشگاه آزادی باید جدی گرفته شود.

با این حال به شکل عجیبی کارهای بازسازی ورزشگاه آزادی کند و با بی‌نظمی و شلختگی پیش می‌رود و سال گذشته کلیه رقابت‌های استقلال، پرسپولیس و تیم ملی تحت تاثیر به هم ریختگی‌های این ورزشگاه قرار داشت که در حال بازسازی در قسمت غربی سکوهای طبقه اول و دوم بود.

در سال جدید بازسازی آزادی وارد فاز جدیدی شده و بار دیگر بخش غربی طبقه اول که جایگاه VIP، جایگاه خبرنگاران، جایگاه ویژه، نشست خبری و... در بر می‌گیرد تخریب شده تا با شکل ظاهری مناسب آماده میزبانی شود. 

در این میان اما اظهارات مسئولان مستقیم بازسازی ورزشگاه به شکل عجیبی برای علاقه‌مندان به فوتبال و به طور کلی جامعه فوتبال آزاردهنده شده است!

در ابتدا قرار بود فرآیند بازسازی آزادی خیلی زود به اتمام برسد و این ورزشگاه که تنها ورزشگاه آبرومندانه برای میزبانی از بازی‌های بین‌المللی فوتبال ایران است، بار دیگر در چرخه برگزاری مسابقات قرار بگیرد. با این حال هر چه جلو می‌رویم زمان بازسازی این ورزشگاه با تاخیر مواجه می‌شود و در این بین برخی اظهارات نظیر مصاحبه‌ای که حسین طلا مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی پیرامون زمان پایان بازسازی و بازگشایی ورزشگاه آزادی داشت، حال فوتبالی‌ها را خراب کرد. او که در 25 بهمن ماه 1402 حکم ریاست خود را از کیومرث هاشمی وزیر سابق وزارت ورزش و جوانان گرفته، در این مصاحبه که از شبکه تهران پخش شد تاکید کرد که بازسازی آزادی در صورتی که مسابقه‌ای در آن انجام نشود، تا فروردین ماه سال 1405 طول می‌کشد! 

این صحبت‌های حسین طلا وقتی بیشتر آزاردهنده می‌شود و اهالی فوتبال را می‌رنجاند که همه اطلاع دارند استادیوم آزادی در پروسه زمانی 17 ماهه ساخته شده و حالا پس از نیم قرن مسئولان فعلی ورزش ایران نمی‌توانند با وجود پیشرفت چشم‌گیر تکنولوژی در همین مدت حتی کار بازسازی را به سرانجام برسانند. 

در همین بین ساعاتی پیش مهدی نصیبی مدیرعامل مجموعه ورزشگاه آزادی نیز مصاحبه‌‍ای انجام داد که خودش و سایر مسئولان ورزشی در استادیوم آزادی را بیشتر تحت فشار قرار می‌دهد. او در این مصاحبه ادعایی کاملا متفاوت با اظهارات حسین طلا مدیر شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی داشت که زمان بازگشایی آزادی را فروردین ماه 1405 اعلام کرده بود و ضمن تاکید بر اینکه استادیوم آزادی در فاز اول در آذرماه در چرخه مسابقات قرار خواهد گرفت که به نظر می‌رسد تحت فشار احمد دنیامالی وزیر جدید ورزش مطرح شد، بیان کرد صحبت‌های حسین طلا درباره بازگشایی آزادی در فروردین ماه 1405 تقطیع شده و تحریف شده است؛ موضوعی که با توجه به زنده بودن برنامه مذکور باعث تعجب اهالی فوتبال شده است.

اما موضوع دیگری که حضور مهدی نصیبی در پست مدیریت ورزشگاه آزادی را به چالش می‌کشد جایی بود که او از پیشنهاد خود برای برگزاری دربی پرده برداشت و در اینباره اینطور موضع‌ گرفت: «ما این آمادگی را داریم که در مقطعی که فیفادی هست و هیچ مسابقه‌ای نیست، شهرآورد را در آن تاریخ بیندازیم و ما مسابقه را در آن تاریخ برگزار کنیم.» 

سوال اینجاست چطور فردی که مسئولیت ورزشگاه آزادی را برعهده گرفته از ساده‌ترین اصول دنیای فوتبال بی‌اطلاع است و نمی‌داند که در مقاطعی که مسابقات ملی در جریان است، طبق قوانین فیفا هیچ لیگ حرفه‌ای اجازه برگزاری مسابقه را ندارد و حتی اگر داشته باشد هم استقلال و پرسپولیس و سایر تیم‌های بزرگ بسیاری از ملی‌پوشان (داخلی و خارجی) خود را در این مقطع در اختیار ندارند! این سوالی است که پاسخگوی آن علاوه بر مهدی نصیبی فردی است که این مدیر را برای اداره ورزشگاه آزادی برگزیده است.

آنچه مسلم است مربیان، بازیکنان، هواداران و به طور کلی اهالی فوتبال در حال پشت سر گذاشتن روزهای سخت و خجالت‌آوری در ایران و مقابل چشم‌ هواداران کشورهای همسایه نظیر عربستان، قطر و امارات هستند و حداقل انتظار آنها از مسئولان تصمیم‌ساز ورزش کشور این است که با مصاحبه‌ها و حرف‌های خود بیشتر از این آزارشان ندهند و در حالی که خبری هم از ساخت استادیوم جدید نیست، ورزشگاه آزادی را هر چه سریعتر برای میزبانی از مسابقات داخلی و بین المللی آماده کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها