کد خبر: 729452
تاریخ انتشار :

پاسخ به مهمترین سوال فعلی فوتبال جهان!

پپ امپراتوری خود را در سی تی رها می‌کند یا نه؟ هیچ‌کس جز خود او و شاید خانواده جواب این پرسش را نمی‌دانند.

پاسخ به مهمترین سوال فعلی فوتبال جهان!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، هواداران منچسترسیتی در جریان بازی روز شنبه این هفته برابر فولام به وضوح خواسته‌شان را با بنری که در جایگاه جنوبی از آن رونمایی کرده بودند مطرح کردند: «پپ گواردیولا، ما می‌خواهیم بمانی!»

اتلتیک مدعی شده است که این بنر از سوی گروه ۱۸۹۴ طراحی و تهیه شده و نه تنها خواسته تمامی هواداران سیتی از سرمربی این تیم را مطرح کرده، بلکه نکته مهمی که درباره آن وجود داشت این بود که به زبان کاتالان نوشته شده بود تا به نوعی برای گواردیولا خصوصی سازی شده باشد.

در سمت دیگر این بنر به رنگ آبی آسمانی هم دو پرچم به چشم می‌خورد. نه تنها پرچم کاتالونیا، بلکه پرچمی که مربوط به استقلال طلبی این ایالت است. این بنر بدون شک به شکلی طراحی شده بود که در تار و پود قلب این سرمربی بنشیند و به او نشان دهد که منچستر هم می‌تواند خانه‌اش باشد.

به همان اندازه که گواردیولا یک هوادار واقعی برای بارسلونا است - هفته گذشته خبرنگاری مکزیکی از او پرسید که چطور منچسترسیتی می‌تواند هوادار بیشتری را در مکزیک جذب کند چون همه در آنجا هوادار بارسا یا رئال مادرید هستند و او پاسخ داد: «تا وقتی هوادار بارسا باشند، مشکلی نیست.» - به همان اندازه هم منچسترسیتی را دوست دارد.

منابع نزدیک به این مربی که مایل هستند به خاطر روابط‌شان ناشناس بمانند خبر داده‌اند در پایان فصل گذشته تصمیم گرفته شد که گواردیولا پس از پایان مهلت قراردادش با منچسترسیتی در تابستان سال آینده از این باشگاه جدا شود. سیتی همچنان به تلاش برای تغییر نظر او ادامه خواهد داد و زمزمه‌هایی درباره این که او هم در حال بررسی احتمال ادامه حضورش در این تیم است به گوش می‌رسد. افراد نزدیک به او همیشه می‌گویند: «شما نمی‌دانید با پپ چه چیزی در انتظارتان است.»

سرمربی سیتی در طول تمرینات پیش فصل با صبحت درباره این که آماده امضای قراردادی جدید است بسیاری از هواداران را هیجان‌زده کرد. اما وقتی در نشست خبری روز جمه درباره این بنر از او پرسیدند، امیدها را کم‌رنگ کرد.

او گفت: «آنها باید صورت‌حساب را برای من بفرستند. من پولش را خواهم داد. دوست ندارم آنها برای چنین چیزی هزینه کنند. چه چیزی می‌توانم بگویم؟ خیلی از شما ممنون هستم. من از روز اول حضورم در اینجا این عشق را احساس کردم. هر اتفاقی که باید رخ خواهد داد.»

او در پاسخ به سوالی درباره احساساتش نسبت به این باشگاه صحبت کرد و از او درباره این پرسیده شد که سیتی نیاز داد که او در این روزها از این باشگاه دفاع کند چون در میانه رسیدگی به پرونده ۱۱۵ اتهامی است که به آنها وارد شده است و شرایط سختی را به صورت علنی و خصوصی در تقابل با باشگاه‌های حریف سپری می‌کند.

او در پاسخ به چنین سوالی اظهار داشت: «من از اعماق وجودم عضوی از این باشگاه هستم. من فقط سرمربی این تیم نیستم. این باشگاه را دوست دارم و همیشه همینطور خواهد بود. با توجه به رفتاری که از روز اول با من داشتند، جز این هم نمی‌تواند باشد. چنین چیزی برای من غیرممکن است.»

افرادی که چندان خوش‌بین نیستند می‌گویند که شرایط ممکن است پس از اعلام حکم این دادگاه متفاوت پیش برود، هرچند منچسترسیتی همچنان ادعای بی‌گناهی دارد. این باشگاه به بازیکنانش اعلام کرده است که نگران نباشند چون نتیجه دادگاه به سود آنها خواهد بود.

نباید این را فراموش کنیم که بزرگترین دستاوردهای گواردیولا در روز جدایی او به خوبی مشخص خواهد شد. میزان تاثیرگذاری او روی این تیم در حال حاضر غیر قابل تصور است. او در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد:« بهترین راه برای دفاع از این باشگاه این است که در دیدارهایی که در پیش داریم پیروز شویم و من به بهترین شکل کارم را انجام می‌دهم. ما نباید درباره جایی که من در آن قرار دارم دچار سوتفاهم شویم. در عین حال، من کسی هستم که بیشتر با رسانه‌ها صحبت می‌کنم و پیام‌ها را به هواداران می‌رسانم.»

او نه تنها سرمربی منچسترسیتی است، بلکه سخنگوی این باشگاه هم به حساب می‌آید. جای تعجب ندارد که آنها می‌خواهند او در این تیم بماند. اما اگر او قرار باشد پس از پیروزی ۲-۳ برابر فولام پولش را برای چیزی هزینه کند، احتمال برای تمیز کردن شلوارهایش خواهد بود چون هر بار که شاگردان مارکو سیلوا در تدارک یک ضد حمله بودند که این اتفاق بارها هم رخ داد، او با زانو روی زمین نشست.

مشکل بزرگی که باید در طول چند ماه پیش رو حل شود این است که آیا گواردیولا به مدت ۱۰ سال و بیشتر از آن در این تیم خواهد ماند یا خیر و مشکل کوچک‌تر - هرچند این موضوع تعیین خواهد کرد که شرایط در آخرین سال حضور او به چه شکل پیش خواهد رفت - این است که آیا سیتی می‌تواند یک یا دو جام دیگر به دست آورد تا وداعی در خور با او داشته باشد.

سیتی همیشه تیم خوبی است و فراز و نشیب‌های آنها معمولا در پایان فصل رخ می‌دهد. بنابراین نگرانی برای آنها پس از هفت بازی و در حالی که در فاصله یک امتیازی صدر جدول هستند کمی اغراق است. اما آنها در حال حاضر کمی آسیب‌پذیر به نظر می‌رسند.

این تیم خوب به نظر می‌رسد اما نه به آن خوبی که همیشه به آن عادت داشت. با این حال، اگر به فصل قبل نگاه کنید متوجه خواهید شد که اغلب به این موضوع اشاره می‌شد که آنها به اندازه فصلی که فاتح سه‌گانه شدند خوب نیستند. اگر هم به فصلی که موفق شدند سه‌گانه را به دست آورند نگاه کنید، همه می‌گفتند که آنها به خوبی فصل پیش از آن نیستند و این چرخه تا فصل قبل از آن هم ادامه دارد.

سیتی در تمامی این چند فصل موفق شد جام قهرمانی لیگ برتر انگلیس را به دست آورد و شاید همین به خوبی نشان دهد که آنها در طول این مسیر رو به پیشرفت با چه شرایطی روبرو بودند، در حالی که مردم همچنان درگیری انتظارات قبلی‌شان مانده بودند.

آنها در حال حاضر به دنبال پیدا کردن راه حلی برای مشکل رودری هستند. این ستاره اسپانیایی به دلیل مصدومیت جدی از ناحیه زانو ادامه فصل را از دست داده است و در بازی برابر فولام مشخص بود که سه یا چهار بازیکن در خط میانی سیتی در تلاش بودند که بتوانند دو مهاجم سرعتی حریف را دنبال کنند.

سیتی حالا به چهارمین تیم در تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شده که توانسته است در ۵۰ بازی در خانه شکست ناپذیر باشد و حالا به طولانی‎ترین روند شکست‌ناپذیری ثبت شده توسط خودش در این رقابت‌ها هم رسیده است.

مدت زمان زیادی از روزهایی که سیتی بدون رودری هم همیشه پیروز بود نگذشته است و حالا همه به خوبی می‌دانند که این تیم به صورت کلی هم تیم بسیار منسجمی است. شاید مصدومیت رودری و دوری طولانی مدت او یک بازی روانی دشوار را برای آنها ایجاد کند اما به نظر می‌رسد که آنها باز هم جای خالی‌اش را احساس خواهند کرد.

با این حال، گواردیولا پس از پیروزی برابر فولام دوست نداشت که به خستگی و سنگینی تیمش در فاز دفاعی اشاره کند. او در این باره گفت: «باید بگویم به جز گلی که در دقایق پایانی بازی برابر برنتفورد دریافت کردیم، به صورت کلی در دیگر دیدارها خوب بازی کردیم. این که از شکست ۰-۱ به بازی برگردیم خوب نیست اما فرصت‌هایی داشتیم که می‌توانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم. گاهی باید از بازیکنان تمجید کنم. چه کسی فکر می‌کرد که رائول خیمنز روی گل اول بتواند چنین لمس توپی داشته باشد؟ چرا نباید به جای دفاع کردن، از آنها تمجید کنیم؟ زمان‌هایی بود که ما می‌توانستیم دفاع بهتری داشته باشیم اما قدم به قدم پیشرفت خواهیم کرد.»

صحبت‌هایی درباره بازی دشوار برابر فولام در دو سال قبل مطرح شده بود که در نهایت به متقاعد کردن گواردیولا برای امضای قرارداد جدید کمک کرد. در واقع، او ۹۰ درصد مطمئن بود که قرار است بماند و این موضوع را پیش از آن با خانواده و دستیارانش مطرح کرده بود اما تلاش و تعهد بازیکنانش مهر تاییدی بر این واقعیت بود که او در جایگاهی درست قرار دارد و بازیکنانش در کنارش هستند.

این اتفاق در نوامبر ۲۰۲۲ و پیش از آن که او قرارداد قبلی‌اش را تمدید کند رخ داد. از این نظر، این احساس وجود دارد که این تصمیم خیلی زود اعلام خواهد شد اما شما نمی‌توانید آینده را بر اساس اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است پیش‌بینی کنید. گواردیولا روز جمعه در پاسخ به سوال خبرنگاری در این زمینه گفت:« آیا دیروز مثل امروز بود؟»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها