کد خبر: 729688
تاریخ انتشار :

مراسم خداحافظی ای نیس تا: بغض آن درس شکست

مراسم خداحافظی آن درس ای نی ستا از فوتبال امروز با حضور اعضای خانواده و بسیاری از هم تیمی های قدیمی و بازیکنان فعلی بارسلونا برگزار شد.

مراسم خداحافظی ای نیس تا: بغض آن درس شکست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، آندرس اینیستا دیروز در پیامی ویدیویی رسما اعلام کرد که از فوتبال بازنشسته خواهد شد. شماره هشت سابق بارسا و تیم ملی اسپانیا به این ترتیب به دوران پرافتخار فوتبالش پایان داد.

به این ترتیب فوتبال یکی از خلاق‌ترین هافبک‌های تاریخش را از دست داد. کسی ‌که از نظر آماری هم سومین بازیکن پرافتخار فوتبال به حساب می‌آید. آندرس در سال‌های فوتبالش 40 جام قهرمانی را بالای سر برد که از ‌مهمترین‌‌ جام‌های او می‌توان به 4 قهرمانی چمپیونزلیگ و 9 بار فتح ‌اروپا اشاره کرد. ‌

اینیستا برای همیشه به‌خاطر ‌یک اتفاق خاص در ذهن‌ها باقی خواهد ماند: به ثمر رساندن گل ‌پیروزی اسپانیا در فینال جام جهانی 2010. در سال‌های اوج لاروخا او ‌علاوه بر قهرمانی در دو یورو در جام جهانی هم مهمترین عامل ‌پیروزی در فینال و بالای سر بردن باارزش‌ترین جام قهرمانی فوتبال ‌بود. ‌

اینیستا یک بارسایی تمام‌عیار است. محصول آکادمی لاماسیا که ‌رده‌های سنی را یکی یکی طی کرد و به تیم اول باشگاه رسید. او برای ‌بارسلونا 674 بار به میدان رفت و از 40 قهرمانی او 28 جام قهرمانی با ‌پیراهن بارسا به دست آورد. ‌

امروز مسی هم به خداحافظی او واکنش نشان داد و نوشت: «تو یکی از هم تیمی‌های من بودی که بیشترین جادو را داشتی و یکی از کسانی بودی که من بیشترین لذت را از بازی در کنارت بردم. آندرس اینیستا، توپ دلتنگ تو خواهد شد و ما هم همین‌طور! بهترین آرزوها را همیشه برایت دارم. تو خارق‌العاده‌ای!»

طبق برنامه قبلی امروز مراسم خداحافظی اینیستا در بارسلونا برگزار شد.

اینیستا تنها نبود و شخصیت‌ها و دوستانی مانند هانسی فلیک، خوان لاپورتا، ژاوی، پیکه، سرخی روبرتو، بلتی، بارترا... و برخی از بازیکنان فعلی بارسا مانند گاوی، دنی اولمو یا آرائوخو نیز در مراسم بودند.

اینیستا همراه با همسر و سه فرزندش وارد سالن شد و پس از پخش ویدیویی از بهترین بازی‌هایش شروع به صحبت کرد: «از اینکه اینجا هستید متشکرم. همچنین از کسانی که نتوانستند اینجا باشند. حدس می‌زنم به من اجازه می‌دهید امروز کمی منقلب و هیجان‌زده باشم. هرگز فکر نمی‌کردم..." (اینستا بغض کرد و نتوانست ادامه دهد). هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم این روز بیاید، اما تمام اشک‌های این روزها اشک‌هایی ناشی از احساس غرور است. آنها از غم نیستند. آنها اشک‌های آن پسر بچه فوئنتابیا هستند که رویای فوتبالیست شدن را داشت و به آن رسید. آن را با فداکاری و تلاش فراوان به‌دست آوردم و هرگز از فوتبالیست شدن دست نکشیدم. من روزهای اول شادم را در آن زمین‌های خاکی به یاد می‌آورم. اگرچه هرگز به طور حرفه‌ای برای تیم شهرم بازی نکردم، اما همیشه دو تیم داشته‌ام، آلباسته و بارسا.»

سپس اولین مربی اینیستا در پیامی که روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود صحبت کرد. این پیامی است که در قالب مصاحبه ضبط شده بود.

اینیستا ادامه می‌دهد: «این اولین قدم بود. خانواده همیشه نیروی محرکه و قدرت من بوده است، جایی که همیشه از من حمایت کرد من خوش شانس هستم که نسل‌های زیادی از آن خانواده بزرگ را در اینجا دارم. خواهرم، والدینم همه چیز برای من بوده‌اند. ممنون برای همه چیزهایی که به من دادید و به من منتقل کردید.»

ویدیوی دیگری از اولین بازی‌های اینیستا در لاماسیا پخش شد. اینیستا دوباره صحبت می‌کند: «هر روز بعدازظهر، هر روز صبح، از لاماسیا نوکمپ را می‌دیدم و سپس با تمام بازیکنانی مانند پویول، پیکه، ریوالدو به آنجا می‌رفتم. یک روز لوئیس انریکه با ماشین از آنجا رد شد، او مرا به تمرین رساند و من برای چند روز شوکه بودم. او پاس اولین گلم برای بارسا را داد و بعدها مربی من نیز شد.»

ویدیویی از لوئیس انریکه پخش شد که در آن از اینیستا تمجید کرد.

اینیستا ادامه داد: «این اولین قدم برای رسیدن به جایی بود که می‌خواستم. با آنها تمرین کردم، شروع به بازی کردم. همه مربیان روی من تأثیر داشتند. من نتوانستم هیچ‌کدام از آنها را بهتر از دیگری برجسته کنم. نمی‌خواهم فن خال را فراموش کنم، کسی که به‌خاطر آن شجاعت در بازی دادن به من باید از او قدردانی کرد، زیرا تصمیم آسانی نبود.»

ویدیویی از فن خال نیز پخش شد. اینیستا در ادامه گفت: «بخش دیگری از فوتبال من تیم ملی است، مطمئناً به آخرین دستاوردها برمی‌گردیم، اما برای من از 15 سالگی شروع می‌شود.

تمام آن بعدازظهرهای تمرین، هم تیمی‌هایی که با آنها بزرگ شدم و... من این افتخار را داشته‌ام که در بهترین دوران تیم ملی باشم. تشکر ویژه از لوئیس آراگونس، دل بوسکه و لوپتگی به‌خاطر احترامی که برای من قائل بودند. همه چیز با یک عکس خلاصه می‌شود، آن گل جام جهانی. اما همه ما آن توپ را گل کردیم.»

اینیستا بعد از پخش صحبت‌های دل بوسکه ادامه داد: «فوتبال من بدون بارسلونا معنا نخواهد داشت. سال‌هایی که در آن دوران خوبی داشتیم. این فقط بازی کردن نبود، بلکه نحوه انجام آن بود. جادویی و منحصر به‌فرد، چیزی که باعث شد ما از فوتبال در کنار هواداران لذت ببریم.

اینکه بتوانم در باشگاه زندگی‌ام باشم، به تیم اول برسم، نماینده بارسا باشم و... این چیزی منحصر به‌فرد و بهترین خاطرات عمرم است. بارسا زندگی من را تغییر داد و همه چیز برای من بوده است. نمی‌توانم گروه بازیکنان و مربیان آن سال‌ها را فراموش کنم که آن را منحصر به‌فرد کردند.»

پس از پخش صحبت‌های گواردیولا اینیستا دوباره شروع به صحبت کرد: «در سال 2018 یکی از سخت‌ترین تصمیم‌ها را گرفتم، با ریسکی خاص. ترک بارسا برای رفتن به ژاپن. بعد از آن، 5 سال تجربه فوق‌العاده‌ای در ویسل کوبه بود. داستانی زیبا با یک باشگاه فروتن، کسب دو عنوان قهرمانی که باعث رشد باشگاه شد. اما در سطح خانوادگی این زیباترین داستانی بوده است که تا به حال داشته‌ایم. کوبه و ژاپن به طرز باورنکردنی از ما استقبال کردند. سپس آن مرحله از ژاپن به پایان رسید و با نگاهی به گام بعدی، من به امارات متحده عربی رفتم و یک سال دیگر بازی کردم و حالا هم پایان فوتبالم و نگاه به آینده و قدم بعدی.»

اینیستا در پایان حرف‌هایش تایید کرد که قصد دارد وارد دنیای مربیگری شود و کلاس‌های مربوط به آن را نیز شروع کرده است. به این ترتیب اسطوره بارسا و فوتبال اسپانیا همچنان در فوتبال خواهد ماند و شاید روزی او را روی نیمکت آبی و اناری‌ها نیز ببینیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها