کد خبر: 730257
تاریخ انتشار :

اعلام جدول تعیین مجازات فوتبال ایران!

فدراسیون فوتبال جرایم مربوط به عدم دریافت مجوز ملی را به اطلاع باشگاه‌های لیگ برتر و سطوح پایینتر رساند.

اعلام جدول تعیین مجازات فوتبال ایران!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال ایران در سالهای گذشته اقدام به صدور مجوز ملی و همچنین حرفه‌ای برای تیمهای لیگ برتر و لیگ یک کرده و حالا قصد دارد با جرایم سفت و سخت، باشگاه‌ها را مجبور به دریافت حداقل مجوز ملی کند و در غیر این صورت، احکام انضباطی خود را بلافاصله برای آنها صادر خواهد کرد.

بر اساس اعلام رسمی فدراسیون فوتبال، عدم دریافت مجوز ملی، علاوه بر جرایم مالی، موارد دیگری نظیر کسر سه و شش امتیاز، ممنوعیت خرید بازیکن خارجی و در نهایت سقوط به دسته پایینتر را شامل خواهد شد.

البته در ابتدا فدراسیون فوتبال با اخطار کتبی به سراغ باشگاه‌ها خواهد رفت که در مورد اول 15 میلیون تومان، مورد دوم 25 میلیون تومان، مورد سوم 45 میلیون تومان و در نهایت پس از بارگذاری مدارک، با هر نقص مدرک 25 میلیون جریمه دیگر هم شامل باشگاه‌ها خواهد شد.

در صورتی که باشگاهی در سال اول موفق به کسب مجوز ملی نشود، با کسر سه امتیاز مواجه خواهد شد که تکرار آن در سال دوم کسر شش امتیاز را به دنبال خواهد داشت. اما در صورت عدم دریافت مجوز در سال سوم سقوط به لیگ پایینتر را به دنبال خود می‌آورد که حکمی ترسناک برای یک باشگاه محسوب می‌شود. در تمام این موارد محرومیت از خرید بازیکن خارجی هم در انتظار باشگاه محکوم خواهد بود.

البته باتوجه به اینکه نتایج مجوز ملی در پایان فصل اعلام می‌شود، جرایم نیز برای فصل آینده اعمال خواهند شد و به عبارتی باشگاهی ممکن است فصل بعدی را با کسر سه یا شش امتیاز آغاز کند یا حتی به لیگ پایینتر سقوط کند. جالب اینکه باشگاهی که در رتبه پانزدهم و شانزدهم لیگ برتر قرار گرفته و به لیگ یک سقوط کرده، برای سومین سال متوالی مجوز ملی دریافت نکند، فصل آینده به جای لیگ یک، در لیگ دسته دوم کار خود را شروع خواهد کرد.

جالب است بدانید فصل گذشته چهار باشگاه استقلال خوزستان، ذوب آهن، ملوان و مس رفسنجان نتوانستند مجوز ملی دریافت کنند و حالا در صورت ناکامی دوباره یا هر باشگاه دیگری، کسر امتیاز در انتظارشان خواهد بود.

این در حالی است که فصل گذشته 15 باشگاه لیگ یک هم موفق به دریافت مجوز ملی نشدند که همین موضوع نشان می‌دهد احتمال دارد این فصل هم آنها با عدم دریافت مجوز ملی با کسر امتیاز روبرو شوند.

فدراسیون فوتبال همچنین جدولی را منتشر کرده که جرایم عدم رعایت موارد A و B مجوز ملی را نشان می‌دهد. این موارد شامل موضوعات بسیار مهم و اولویت‌دار اداره یک باشگاه است و رعایت نکردن هر کدام از آنها در سال اول 70 میلیون تومان، سال دوم 100 میلیون تومان و سال سوم 130 میلیون تومان جریمه برای هر باشگاه لیگ برتری به همراه خواهد داشت.

به عبارتی باشگاهی که در سال سوم 10 مورد مهم مجوز ملی را رعایت نکند، مکلف به پرداخت یک میلیارد و سیصد میلیون تومان خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها