کد خبر: 183155
تاریخ انتشار :

خالد مشعل: فرمانده گردان‌های قسام زنده است/ تونل‌های مقاومت برای دفاع از ملت فلسطین است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در پاسخ به برخی شایعه‌ها مبنی بر شهادت «محمد ضیف» فرمانده گردان‌های «قسام» شاخه نظامی حماس گفت که وی زنده است و به جنگ خود علیه دشمن و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.
رئیس دفتر سیاسی در گفت‌وگوی اختصاصی با نشریه آمریکایی «وینتی فیر» افزود که ضیف یک رهبر سیاسی نیست تا در مجامع عمومی حاضر شود او یک نظامی است. خالد مشعل در سوالی درباره تونل‌های مقاومت گفت: در راستای موازنه‌های قدرتی که به نفع اسرائیل است ما باید به دنبال طرح‌های ابتکاری جدید باشیم و تونل‌ها یکی از آنهاست. ارتش اسرائیل بسیار قویتر از ماست و مجهز به جنگنده، توپخانه و قویترین زرادخانه هسته‌ای است بنابراین آنچه ما انجام داده‌ایم برای دفاع از ملتمان بوده است.
مشعل افزود که این تونل‌ها برای حمله نیست و برای دفاع به کار گرفته می‌شود.
وی برخی شایعه‌ها برای یک حمله گسترده مقاومت با استفاده از تونل‌ها علیه رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد و گفت که رژیم صهیونیستی دروغ می‌گوید و دلیلش آن است که در آغاز جنگ 50 روزه غزه حرفی از تونل‌ها نمی‌زد اما وقتی آن را کشف کرد بهانه جنگ خود قرار داد و این خود ثابت می‌کند که اول جنگ بدون دلیل آغاز شده است سپس به دنبال توجیهاتی برای آن بوده‌اند.
وی در مورد شلیک 4500 موشک مقاومت به سمت سرزمین‌های اشغالی نیز گفت که این موشک‌ها در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی پرتاب شده است و ما فقط از خود دفاع کرده‌ایم. ضمن اینکه موشک‌های مقاومت برای اهداف نظامی به کار گرفته شده است.
خالد مشعل در مورد مذاکرات آتش‌بس نیز گفت که این مذاکرات به شرط پایان تمام اقدامات خصمانه آغاز شد.
وی افزود: شروط ما پایان کامل محاصره، بازگشایی معابر و بازگشت زندگی طبیعی به غزه بود. اسرائیل در ابتدا مخالفت کرد اما تا کنون به بخش محدودی از شروط خود رسیده‌ایم. مشعل سپس سران اسرائیلی را مسئول قتل زنان و کودکان فلسطینی معرفی کرد.
خالد مشعل در درخواستی برای مطرح کردن پیام‌های خود به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: پیامی برای نتانیاهو ندارم زیرا وی مجرم و مسئول جنگ غزه است. او و دیگر مقامات اسرائیلی این جنایت‌ها را علیه ملت ما انجام دادند. اما من یک پیام برای قدرت‌های بزرگ جهانی از جمله آمریکا دارم: تسلط جهانی آنها مسئولیت‌های سیاسی و اخلاقی بر عهده آنها می‌گذارد و در راس آنها تلاش برای پایان طولانیترین اشغالگری در جهان یعنی اشغالگری اسرائیل در فلسطین است.
وی افزود یک پیام نیز برای مردم اسرائیل دارم: مقاماتتان به شما دروغ می‌گویند و شما را به سمت ماجراجوئی‌های شکست خورده می‌کشانند.آنها به نام شما جنایت جنگی علیه ملت فلسطین انجام می‌دهند و این موضوع هیچ امنیتی را برای شما تامین نخواهد کرد.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها