کد خبر: 205345
تاریخ انتشار :

اسرائیل آسیب‌پذیرتر از حزب‌الله!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

احمد شوهانی: حملات اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه
«قنیطره» در خاک سوریه
«قنیطره» در خاک سوریه
«قنیطره» در خاک سوریه
«قنیطره» در خاک سوریه
"قنیطره" در خاک سوریه در ادامه رویکرد همیشگی اسرائیل برای ایجاد بی ثباتی در کل منطقه خاورمیانه است. بی ثباتی های موجود در منطقه اعم از عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، افغانستان و به طور کل دنیای اسلام، همه به نفع اسرائیل است.
«قنیطره» در خاک سوریهرویکرد اسرائیل ایجاد بی ثباتی در کل منطقه است. کلی بی ثباتی های موجود در منطقه اعم از عراق، سوریه، لبنان فلسطین افغانستان و به طور کل دنیای اسلام، همه به نفع اسرائیل است.
نگاه اسرائیل این است که حزب الله تضعیف، خلع سلاح و در آخر از جغرافیای سیاسی خاورمیانه حذف شود. این استراتژی رژیم صهیونیستی است که از ظهور و ادامه هرگونه جنبش مقاومت به ویژه حزب الله که همواره با یکدیگر درگیر بوده‌اند جلوی گیری کند. اسرائیل همواره اعلام کرده است که هدفش از بین بردن توان نظامی حزب الله است. در آن سوی ماجرا نیز وجود جنبش‌های افراطی هماهنگ با اسرائیل در سوریه است که مشکلات فراوانی را برای حزب الله به وجود آورده است.
اتفاق دیگری که در ماجرای حمله نظامی به سوریه از سوی اسرائیل صورت گرفت، شهادت یکی از فرماندهان سپاه ایران بود که این سوال را در اذهان به وجود آورده است که آیا ایران در سوریه حضور نظامی دارد یا نه؟ باید بدانیم که ما در عراق و سوریه هیچگونه حضور نظامی نداریم. با توجه به اینکه هیچ تهدیدی مرزهای ایران را تهدید نمی‌کند، به خاطر همین معنا دلیلی ندارد که حضور مستقیمی در عراق و سوریه داشته باشیم اما مستشاران و مشاوران ما در عراق و سوریه حضور دارند و به آنها مشورت‌های فکری و سیاسی می‌دهند.
بعضا اگر شاهد شهادت افرادی نظامی از کشورمان در این کشورها هستیم نیز به دلیل حضور آنان برای مشورت و همفکری به این کشورها است که در راستای اهداف نظامی و استراتژیک صورت می‌گیرد. به هیچ عنوان نباید اینگونه تلقی شود که ما به این مناطق لشکر کشی نظامی کرده ایم! ولی آنچه که واضح است؛ این است که حزب الله مرتبط با ایران است و اسرائیل نیز کاملا به این موضوع واقف است. درواقع حزب الله از کمک های فکری، نظامی، سیاسی ما استفاده کرده است و توان نظامی خود را بالا برده است. قطعا حزب الله امروز دیگر توان دفاع از خود را دارد و اسرائیل آسیب پذیرتر از حزب الله است. حزب الله امروز با داشتن توان موشکی و دفاعی بالا قادر به زدن هر هدفی در اسرائیل است، این موضوع در جنگ های گذشته اثبات شده است.
معتقدم اینگونه حملات بیش تر از آنکه به حزب‌الله ضربه بزند باعث تحت فشار قرار گرفتن اسرائیل از سوی حزب الله می‌شود؛ حزب الله به راحتی ‌می‌تواند عمق خاک اسرائیل را مورد هدف قرار بدهد. اسرائیل همواره به این موضوع تمایل دارد که کشورهای مسلمان را به جان هم بیاندازد و در این میان از وضعیت ایجاد شده سوء استفاده کند. اسرائیل به دنبال این است تا با درگیر کردن حزب الله به اینگونه حملات باعث پیش روی داعش و گروه تندرو و خشنی که در منطقه حضور دارند و به نام اسلام دست به جنایت می‌زند؛ شود. تا به تنش و آشوب در منطقه دامن زد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها