کد خبر: 209721
تاریخ انتشار :

توصیه یک استاد اخلاق به امامان جمعه: بین خود و مردم دیوار نکشید و بیشتر با مردم باشید /بغض‌ها و غرض‌ورزی‌ها نباید وارد خطبه‌ها شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی استاد اخلاق و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نامه نیوز با بیان اینکه متاسفانه برخی مواقع خطبه‌ها از روی غرض‌ورزی مطرح می‌شود، گفت: یک زمانی است که انتقادات اجتماعی یا تذکر به مردم و مسئولان است که قطعا بیان آنها ضرورت دارد و باید عنوان شود ولی نه به نحوی که همه چیز را زیر سوال ببریم یا بغض‌های شخصی را وارد خطبه ها کنیم .

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران خاطر نشان کرد: بهتر است گریزی به خطبه‌های نماز جمعه در گذشته داشته باشیم، از اولی که انقلاب پیروز شد در خطبای نماز جمعه همیشه مطالبی را مطرح می کردند که مردم گمشده‌های خود را در آن خطبه ها پیدا می‌کردند. در قالب همان خطبه‌ها هم ظرایف و نکاتی از مسائل دینی و اسلامی خصوصا در باب عظمت اهل بیت علیه السلام و ولایت برای مردم مطرح می شد.

وی ادامه داد: امروز نه تنها این مسائل مطرح نمی‌شود یا کم مطرح می‌شود بلکه بسیاری از نماز جمعه رفته‌های ما وقتی از پای خطبه‌ها بلند می‌شوند نه تنها چیز نو و جدیدی در مباحث دینی بدست نیاورده‌اند بلکه در بعد سیاسی هم چیزی گیر مردم نمی آید چون مطالب ارزشمند و پخته مطرح نمی‌شود. رشته من اخلاق است و به عنوان یک معلم اخلاق می‌گویم غالبا مسائل ضداخلاق به جای مطالب اخلاقی در خطبه‌ها مطرح می‌شود. من نمی‌گویم همه خطبه‌ها و ائمه جمعه اینگونه هستند ولی در مواردی این مسائل دیده می‌شود.

این استاد اخلاق تصریح کرد: مهم این است که در خطبه جنبه دینی و تقوایی مباحث رعایت شود و مردم را به سوی دین خدا سوق دهد نه اینکه باعث منحرف کردن مردم شود.

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم افزود: لازم است ائمه جمعه بیشتر با مردم باشند. هرچه خطبا بیشتر با مردم باشند نسبت به مسائل مردم آگاهتر خواهند شد، نباید بین خودشان و مردم دیوار بکشند، اگر روحانی و مخصوصا امام جمعه با مردم باشند اثر کلامشان بیشتر می شود. خطبه باید در دفاع از دین، نظام، دولت و حکومت باشد اما در راستای منافع مردم.

مشروح گفتگوی نامه نیوز با این استاد اخلاق را (اینجا) بخوانید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها