کد خبر: 166817
تاریخ انتشار :

رئیس فدراسیون مثل سرمربی بزرگ نیست

در شرایط کنونی عوض کردن کی‌روش دیوانگی است/ عده‌ای مشغول مکیدن خون فوتبال ایران هستند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اصغر شرفی در گفت و گو با خبرنگار نامه نیوز در مورد مذاکرات بی سرانجام فدراسیون و کی روش گفت: فوتبال ما همواره در حاشیه قرار دارد. در شرایط کنونی دیگر تیم های آسیایی به فکر مشخص کردن نفرات و اردوها و برنامه های خود برای جام ملت ها هستند اما تیم ملی ما هنوز سرمربی ندارد.

وی ادامه داد: با این وضعیت به جایی نمی‌رسیم چون عده ای مشغول مکیدن خون فوتبال ایران هستند و کلی هم پول به جیب می‌زنند. چند وقتی پیش در یکی از روزنامه ها خواندم که یکی از برادران خادم گفته بود ورزش ایران به دست کوتوله ها افتاده و این افراد از مردم برای بالا رفتن خود استفاده می‌کنند اما می‌خواهم به خادم بگویم که فوتبال ایران دست کوتوله های غیر ورزشی است که هیچ تخصص و سررشته ای از فوتبال ندارند.
شرفی خاطر نشان کرد: با بود و نبود کی روش کار درست نمی‌شود، باید مدیران ورزشی و موجه داشته باشیم اما با این وجود معتقدم عوض کردن کی روش در شرایط کنونی دیوانگی است چون مربی جدید برای شناخت از تیم ملی زمان نیاز دارد ضمن اینکه مربی جدید مخصوصا اگر خارجی باشد، رابطه ای احساسی با بازیکنان ندارد و در این شرایط کاری از پیش نخواهد برد.
پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا کارنامه کی روش در ایران قابل قبول بوده است؟ اظهار داشت: الان موقع بررسی کارنامه کی روش نیست. عده ای از سبک دفاعی تیم ملی انتقاد می کنند اما سرمربی تیم چاره ای جز دفاع نداشت چون تیم توان ارائه بازی هجومی نداشت.
شرفی افزود: کی روش بیکار نمی‌ماند و بهتر است ما او را نگه داریم اما بهتر آن است که پول های کلانی که در فوتبال هزینه می‌شود را در مسیر درستی قرار دهیم و به تیم های پایه و ساخت ورزشگاه توجه بیشتری کنیم.
پیشکسوت فوتبال ایران با انتقاد از رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کی روش مربی بزرگی است و همانطور که گفتم بیکار نمی‌ماند اما رئیس فدراسیون ما کوچک است و تناسب و تعادل برقرار نمی‌شود. مسئولان فدراسیون فوتبال اسامی ملی پوشان را درست ارسال نمی‌کنند و در تیم امید هم آن مشکل را به وجود آوردند، مشخص است که با این شرایط موفقیتی حاصل نمی‌شود.
شرفی در پایان با بیان اینکه در صورت عدم توافق با کی روش بهتر است مربی ایرانی استخدام کنیم، افزود: در صورتی که با کی روش به توافق نرسیدیم باید مربی سرشناس ایرانی بیاوریم، کسی که مانند کی روش برای پیراهن تیم ملی ارزش قائل باشد و در مقابله با بازیکنان قاطعانه برخورد کند اما اگر قرار باشد کفاشیان رئیس فدراسیون باشد انجام این کار برای مربی کار دشواری است چون فدراسیون ما قاطعیت ندارد.
وی خاطر نشان کرد: باید به مربیان جوان ایرانی بها بدهیم و فرصت را برای فعالیت آنها فراهم کنیم. تا کی قرار است به توانایی های مربیان ایرانی اعتماد نکنیم، مگر ما که در تیم ملی مربی بودیم ار مریخ آمده بودیم؟

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها