کد خبر: 665037
تاریخ انتشار :

وزیر صمت بر لبه تیغ استیضاح؛ فاطمی امین دفاع کرد

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی نمایندگان در خصوص استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور ۲۰۷ نماینده آغاز شد.

وزیر صمت بر لبه تیغ استیضاح؛ فاطمی امین دفاع کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فاطمی امین: خودرو قصه پرغصه است 

*وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه استیضاح :ما وارث مشکلات انبوه در وزارتخانه هستیم.

*خبرهای بسیار خوبی برای نمایندگان مردم دارم.

*وضعیت امروز خودرو قابل دفاع نیست اما از سال گذشته بهتر است.

*مشکل قطعات خودروهای کف پارکینگ طی سال گذشته حل شد.

موافقان استیضاح چه گفتند؟

*سید مرتضی حسینی موافق استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت: قرار بر این بود تا استیضاح وزیر صمت حدود سه ماه گذشته انجام شود اما با وساطت رییس مجلس و دیگران این موضوع به تاخیر افتاد.

*ایشان به هیچ یک از وعده های خود از جمله وعده ساخت یک میلیون خانه، کاهش قیمت و بهبود کیفیت خورو و ... خود عمل نکرده اند.

*چرا باید مردم کشور ما خودرو بی کیفیت و با قیمت های بالا استفاده کنند. متاسفانه مافیای خودرو دلیل اصلی بی کیفیتی و قیمت بالای خودرو می باشند.

* هاجر چنارانی در موافقت با استیضاح وزیر صمت از دو دوی نمایندگان انتقاد کرد و گفت: فشارهای دیشب و فریادهای دو دوی امروز سر منشا یکسان دارد.

*قرعه کشی خودرو توهین مسلم به شعور مردم است.

*اظهارات وی اعتراض شدید نمایندگان با فریاد دو دو شد تا جایی که محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نمایندگان را دعوت به سکوت و آرامش کرد.

*در پایان چنارانی سعی کرد با هیات رییسه مجلس برای فازایش فرصت بیان اظهاراتش چانه زنی کند. و چند ثانیه ای فرصت نطقش را افزایش داد.

*نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر صمت، نا به سامانی در بازار سیمان را علت موافقت با این موضوع اعلام کرد.

* آقای فاطمی‌امین، جوانی متدین و سکان‌دار فعلی وزارت صنعت است اما در حوزه مبارزه با فساد ضعیف عمل کرده است.

*در ادامه صدیف بدری مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح از کیفیت خودرو انتقاد کرده و نسبت به عدم حذف قرعه کشی خودرو اعتراض نمود.

 *آقای فاطمی‌امین معتقد بود تا زمانی که تولید افزایش یابد نمی‌توان انتظار ایجاد تعادل در بازار را داشت، پس از ۱۴ ماه به کجا رسیدیم؟

*جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی و نماینده استیضاح‌کننده وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به وزیر اظهار کرد: برای اداره وزارتخانه علاوه بر سلامت نفس، کارآمدی و شجاعت و توانمندی لازم است، شجاعت، برای مقابله با فساد و رانت است.

*خرید خودرو برای مردم به ویژه جوانان تبدیل به آرزوی دست نیافتنی شده است.

*وی افزود: امروز صرفاً به موضوع خودرو و واردات  آن می‌پردازم. ما از دولت فسادستیز و انقلابی آقای رئیسی انتظار داشته و داریم تا در برابر زیاده‌خواهی زیادهخواهان به ویژه خودروسازان بایستد، نه اینکه خدایی نکرده با آنها همراهی کند. 

*عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس خاطر نشان کرد: مگر در جلسه سران قوا قول ندادی که اجازه افزایش قیمت خودرو را نمی‌دهید و در جهت کاهش قیمت قدم برمی‌دارید؟ ما خرید خودرو را برای مردم و جوانان را تبدیل به یک آرزوی دست نیافتنی کرده‌ایم و اگر افزایش قیمت‌ها دهن‌کجی به مردم نیست پس چیست؟

*طرح استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۲۷ مهرماه اعلام وصول شد.

*رئیس‌جمهور در جلسه استیضاح وزیر صمت حضور نمی‌یابد.

*مطابق بند 1 ماده هشت آیین‌نامه و مواد 224 و 225 حداکثر زمان برای استیضاح وزیر پنج ساعت است که دو ساعت آن به استیضاح کننده‌ها و سه ساعت آن به وزیر تعلق دارد.

استیضاح رأی نیاورد/ فاطمی امین وزیر صمت ماند

نمایندگان مجلس در نشست امروز پارلمان با تقاضای استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت مخالفت کردند و بر این اساس، وی در جایگاه وزارت ابقا شد.

رویداد۲۴ نمایندگان مجلس در صحن علنی و در جریان رسیدگی تقاضای استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از استماع سخنان نمایندگان موافق و همینطور کمیسیون‌های صنایع و معادن و عمران مجلس و همچنین دفاعیات سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت بار دیگر به وی رأی اعتماد دادند.

نمایندگان با ۱۸۲ رأی مخالف در مقابل ۸۴ موافق به استیضاح و ۶ رای ممتنع بار دیگر به فاطمی امین رأی اعتماد دادند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها