کد خبر: 700343
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

نتانیاهو مسئول شکست تمام‌عیار اسرائیل

انگشت اتهام اکثر رسانه ها به سوی نتانیاهو و کابینه جنگ نشانه رفته است:کابینه ای که نه تنها به هیچ یک از اهداف اعلامی خود از جمله نابودی حماس و آزادی اسرای صهیونیست دست پیدا نکرده، بلکه در صدد گسترش جنگ و استمرار نبردی نافرجام برای تل آویو بر آمده است.

نتانیاهو مسئول شکست تمام‌عیار اسرائیل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - با عبور جنگ غزه از یک بازه زمانی صد روزه، تحلیلهای قابل تاملی در خصوص ناتوانی رژیم اشغالگر قدس در مواجهه با حماس در رسانه های این رژیم مطرح می شود.بر این اساس، انگشت اتهام اکثر رسانه ها به سوی نتانیاهو و کابینه جنگ نشانه رفته است:کابینه ای که نه تنها به هیچ یک از اهداف اعلامی خود از جمله نابودی حماس و آزادی اسرای صهیونیست دست پیدا نکرده، بلکه در صدد گسترش جنگ و استمرار نبردی نافرجام برای تل آویو بر آمده است. 

روزنامه هارتص در تحلیل خود تاکید کرده که در آستانه ۱۰۰ روز از جنگ همچنان افق نظامی و همچنین سیاسی در ابهام است. قاعده‌ای در جنگ‌ها وجود دارد و آن این است، زمانی که در جا زدن آغاز می‌شود، ناامیدی افزایش می‌یابد. زخم جنگ اکتبر ۱۹۷۳ همچنان باز است و این یک مساله ناراحت کننده برای ۵۰ سال آتی است. فاجعه هفت اکتبر ۲۰۲۳ ملموس و چندین برابر طولانی‌تر خواهد بود.این رسانه صهیونیستی می گوید ژنرال‌های اسرائیلی درباره جنگی در چندین جبهه صحبت می‌کنند که در طول سال ۲۰۲۴ با شدت متفاوت ادامه خواهد داشت. در مرز با لبنان تعدادی از شهرک‌ها از بین رفته و ده‌ها هزار اسرائیلی آواره هستند و دولت آنها را رها کرده‌است.نتانیاهو نمی‌تواند اراضی اشغالی را در لحظات دشوار به خوبی اداره کند. نتانیاهو از اتخاذ اقدامات لازم خودداری می‌کند تا حمایتی را که بعد از یک سال از انتخابات به دست آورده، از دست ندهد. نتانیاهو از طریق ایجاد یک باتلاق جنگ و حفره اقتصادی برای تقویت حکومت خود و ادامه فرار از قانون تلاش می‌کند.نتانیاهو مسئول بزرگترین شکست امنیتی برای ما و کسی است که ما را به دیوان بین المللی دادگستری در لاهه بعد از اداره یک جنگ دیپلماتیک شکست خورده کشاند. وی کسی است که برای حفظ ائتلاف خود آماده نابودی زندگی ما و نسل‌های آتی برای ابقای خود است.

آنچه روزنامه هاآرتص به آن اشاره کرده، چکیده ای از نظرات ژنرالهای ارشد سابق و مقامات امنیتی سابق و کنونی رژیم اشغالگر قدس در قبال متن و فرامتن جنگ غزه می باشد. قدر متیقن ماجرا این است که صهیونیستها در توصیف و تحلیل واقعیات جاری در منطقه ونظام بین الملل دچار خبطی جبران ناپذیر( در ابعاد امنیتی و محاسباتی) شده اند.این شکست مطلق از یک سو خود را در میدان و از سوی دیگر، در فرامتن جنگ غزه نشان داده است. خروش ملتهای دنیا علیه رژیم اشغالگر قدس و تشدید پدیده صهیونیسم ستیزی در 5 قاره دنیا بیانگر عمق فاجعه برای صهیونیستهاست. در چنین موقعیتی اساسا امکان ترمیم آسیبهای ناشی از عملیات طوفان الاقصی برای رژیم اشغالگر قدس وجود نخواهد داشت.از سوی دیگر، استیصال آمریکا به عنوان اصلی ترین حامی رژیم صهیونیستی نیز در این معادله مشخص است. در چنین شرایطی نتانیاهو تنها راه بقای حداقلی خود در قدرت را ادامه جنگ می بیند، فارغ از اینکه اساسا تمایلی نسبت به استمرار حضور وی در راس معادلات سیاسی و اجرایی تل آویو حتی در داخل اراضی اشغالی نیز وجود ندارد. رژیم صهیونیستی چاره ای جز اذعان به شکست درجنگ غزه ندارد....

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها