کد خبر: 708248
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

خشم ترامپ از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی

هم اکنون رقابت میان بایدن و ترامپ در خصوص جلب حمایت لابی های صهیونیستی شکل گرفته است.

خشم ترامپ از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - در هفته های ابتدایی جنگ غزه، رئیس جمهور سابق آمریکا ترجیح داد انتقاد از نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در دستورکار قرار دهد تا خود را سیاستمداری متفاوت ( لااقل در ظاهر) نسبت به بایدن نشان دهد! با این حال همان زمان تاکید شد که انتقاد ترامپ از نتانیاهو،متعاقب نوعی تسویه حساب سیاسی میان رئیس جمهورو سابق آمریکا  و نخست وزیر کنونی رژیم اشغالگر قدس صورت گرفته و نباید برای آن اصالتی قائل شد! این گزاره هم اکنون به صورتی علنی  به اثبات رسیده است، جایی که ترامپ جهت جلب رضایت لابی های صهیونیستی و در راس آنها آیپک،تاکید کرده است که باید هر چه سریع تر دانشجویانی که علیه رژیم اشغالگر قدس و آنچه در غزه می گذرد تظاهرات می کنند، باید هر چه سریع تر از دانشگاه اخراج شوند.وی از سرکوب، ضرب و شتم ودستگیری این دسته از دانشجویان قویا حمایت کرده است!

هم اکنون رقابت میان بایدن و ترامپ در خصوص جلب حمایت لابی های صهیونیستی شکل گرفته است. ضمن آنکه رویکرد کلان حاکم بر آمریکا نیز صهیونیسم محور و بر اساس تامین منافع رژیم کودک کش و اشغالگر صهیونستی شکل گرفته است. دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در حالی که برای روز ششم محاکمه‌ خود در منهتن به دادگاه می‌رفت  با انتقاد از رئیس جمهور آمریکا، اعتراضات و تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده را هرج و مرج نامید و جو بایدن را مسئول تشدید اعتراضات در دانشگاه‌های این کشور دانست! ویدر این خصوص می گوید:

" مطمئنا بایدن دوست جهان عرب نیست اما من می‌توانم به شما بگویم که او دوست (رژیم) اسرائیل هم نیست.باید با دانشجویانی که ( علیه اسرائیل) تظاهرات می کنند به سخت ترین نحو ممکن برخورد شود. هر کس در این خصوص اعتراضی دارد باید از دانشگاه اخراج شود."

این اظهارات در حالیست که ترامپ قبلا نیز موضوع اخراج مهاجرین  تظاهر کننده علیه رژیم اشغالگر قدس در آمریکا را مطرح کرده و اکنون آن را تبدیل به یکی از شعارهای انتخاباتی خود کرده است! این مواضع وقیحانه ترامپ در حالی مطرح می شود که  همزمان با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ اسرائیل در غزه و تداوم جنایات بی مجازات این رژیم علیه مردم بیگناه فلسطین به پشتوانه حمایت‌های مالی، نظامی و سیاسی دولت جو بایدن، دانشگاه‌های آمریکا صحنه سرکوب دانشجویان از سوی پلیس است.همان گونه که مشاهده می شود، مقامات آمریکایی نه تنها از وقایع جاری در کشورشان درس نگرفته اند، بلکه با استمرار حمایت وقیحانه خود از جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بیش از پیش در نزد جوانان منفور شده اند.اکنون متوجه پیامهای نظرسنجی هاروارد مبنی بر مخالفت اکثریت نسبی جوانان بین 18 تا 24 سال آمریکایی با موجودیت اسرائیل می شویم. این مخالفتها در فضاهای مبتنی بر کنشگری جوانان از جمله دانشگاهها، تبلور آشکاری یافته است. بدون شک نه تنها بایدن، بلکه دونالد ترامپ و دیگر سیاستمداران آمریکایی نیز مستقیما در نسل کشی غزه و البته شکست رژیم اشغالگر قدس در جنگ اخیر ، سهیم خواهند بود.تبعات در هم شکسته شدن استخوانهای صهیونیسم، برای دو حزب سنتی آمریکا غیر قابل تصور و محاسبه است....

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها