کد خبر: 710986
تاریخ انتشار :

انواع پرده‌های منزل با سلیقه های متفاوت

پرده‌ها از جمله مواردی هستند که انواع و طرح‌های مختلفی دارند که شما بر اساس نیاز و سلیقه خود یکی از طرح‌های آن را انتخاب و مورد استفاده خود قرار می‌دهید. با توجه به این موضوع که یک پرده می‌تواند تنوع و طرح مختلفی با بقیه پرده‌ها داشته باشد، ممکن است انتخاب پرده برای شما چالش برانگیز باشد.

انواع پرده‌های منزل با سلیقه های متفاوت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پرده‌ها از جمله عناصر مهم در دکوراسیون منزل هستند که علاوه بر کاربرد، در زیبایی منزل شما نیز نقشی اساسی ایفا می‌کنند. پرده‌ها از جمله مواردی هستند که انواع و طرح‌های مختلفی دارند که شما بر اساس نیاز و سلیقه خود یکی از طرح‌های آن را انتخاب و مورد استفاده خود قرار می‌دهید. با توجه به این موضوع که یک پرده می‌تواند تنوع و طرح مختلفی با بقیه پرده‌ها داشته باشد، ممکن است انتخاب پرده برای شما چالش برانگیز باشد.

انواع پرده برای سلیقه‌های مختلف

پرده‌ها انواع مختلفی مناسب با سلیقه‌های متفاوت دارند که هر شخصی بنا بر علاقه خود، یکی از آنها را انتخاب می‌کند. در ادامه به بررسی انواع مختلف پرده‌ها می‌پردازیم:

پرده‌های کلاسیک:

اولین نوع پرده که باید به آن اشاره کنیم‌، پرده کلاسیک است که از پارچه‌های ضخیم و طرح‌دار مانند مخمل، کتان و ساتن تهیه می‌شوند و ظاهری مجلل و سلطنتی دارند. پرده‌های کلاسیک برای پذیرایی، اتاق خواب و فضاهای رسمی مناسب هستند. این نوع از پرده‌ها همانطور که اسمشان پیداست، دارای طراحی کلاسیک و سنگین می‌باشند.

پرده‌های مدرن:

یکی دیگر از انواع مختلف پرده، پرده‌های مدرن می‌باشند که از پارچه‌های ساده و ظریف مانند حریر، تور و پلی استر تهیه می‌شوند که ظاهری شیک و مینیمال دارند. پرده‌های مدرن برای فضای پذیرایی، اتاق خواب و نشیمن مناسب هستند. پرده‌های مدرن، طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پرده‌های فانتزی:

این نوع از پرده‌ها، آن دسته از پرده‌های می‌باشند که از پارچه‌های طرح‌دار و شاد مانند طرح‌های گل‌دار تهیه می‌شوند و فضایی شاد و پرنشاط را برای شما ایجاد می‌کنند. پرده‌های فانتزی برای اتاق خواب کودک، اتاق نشیمن و آشپزخانه مناسب هستند. این نوع از پرده‌ها در حال حاضر مانند پرده‌های مدرن طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند.

پرده پلیسه:

پرده پلیسه از جمله پرده‌های مدرن است که طراحی خاصی به خود گرفته است. این نوع از پرده‌های مدرن، دارای انعطاف‌پذیری و کارایی زیادی می‌باشند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پرده پلیسه، خاصیت ضدآب بودن است و همچنین یکی دیگر از این ویژگی‌های خاص، مقاومت بالا و دوام بالا، کاهش ورود اشعه UV است که باعث می‌شود در میان مردم طرفداران زیادی را پیدا کنند. پرده پلیسه، از جمله پرده‌هایی است که از پلی استر تولید می‌شود. مقاومت دربرابر نور و آفتاب، پوشش‌دهی، آسانی شستشو، مقابله با اشعه UV، تنوع حرکتی و نصب آسان از جمله ویژگی‌های پرده پلیسه می‌باشند.

پرده تک پانل:

پرده تک پانل یکی از انواع مختلف پرده‌های می‌باشد که با استفاده از یک پانل، کل پنجره‌ را می‌پوشاند و آن را در یک سمت پنجره جمع می‌کند تا ظاهری مدرن و متقارن را ایجاد کند.

پرده دو پانل:

پرده دو پانل، مانند پرده تک پانل، می‌ماند اما با این فرق که در این پرده، با استفاده از دو پانل مجزا پرده را در دو طرف چپ و راست نگه می‌دارد. این نوع از پرده‌ها، طرفداران زیادی در میان این سبک به خود جذب کرده است.

پرده حریر:

یکی از جذاب‌ترین و زیباترین پرده‌ها، پرده‌ حریر می‌باشد که اغلب از جنس پنبه، پلی استر، ابریشم یا الیاف مصنوعی تولید می‌شوند که جنس پارچه آنها بسیار نازک می‌باشند. پرده حریر را می‌توان با پرده‌های معمولی‌تر و استاندارد، هماهنگ کرد تا ظاهری چند لایه و زیبا به دکوراسیون منزل شما بدهد. یکی از ویژگی‌های پرده حریر این است که با استفاده از آن، نور خورشید به راحتی به خانه شما وارد می‌شود. اما پرده حریر نمی‌تواند از ورود هوای سرد به داخل خانه جلوگیری کند و نباید از این نوع پرده توقع خاصیت گرمایشی داشت.

پرده زبرا:

از جمله پرده‌های مدرن که از دولایه پارچه نازک و ضخیم به صورت افقی یا عمودی تشکیل شده‌اند، پرده مدرن زبرا می‌باشد. این نوع پرده‌ها، با تنظیم زاویه لایه‌ها، می‌توانند به میزان نور ورودی به فضای مورد نظر را، به طور دقیق کنترل کنند.

پرده پانچ:

پرده پانچ یکی از محبوب‌ترین انواع پرده‌های مدرن هستند که با ظاهری ساده و شیک، جلوه‌ای زیبا به دکوراسیون منزل شما می‌بخشند. این نوع از پرده‌ها از تکه‌های مجزا پارچه، تشکیل شده‌اند که به صورت جداگانه به ریل پرده متصل می‌شوند.

دکوراسیون رویایی با پرده‌ شیک و کاربردی

یکی از مواردی که در دکوراسیون منزل شما، نقشی اساسی و مهم دارد، پرده می‌باشد. دکوراسیون رویایی با پرده‌های شیک و کاربردی، یکی از روش‌هایی است که می‌توانید به زیبایی و شکوه فضای داخلی منزل یا محیط کار خود بی‌افزایید. انتخاب یک پرده مناسب می‌تواند به طور کل فضای داخلی خانه شما را تغییر دهد و آن را به فضایی دلنشین و جذاب تبدیل کند. از پرده‌ها می‌توان در پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و حتی محل کار استفاده کرد. انتخاب یک پرده‌ مناسب با طرح خاص، بستگی به سلیقه شما و منزل شما دارد. پرده فروشی مصطفی عامری یکی از بزرگترین فروشگاه پرده در تهران می‌باشد.

نکاتی راجب انتخاب پرده مناسب

انتخاب پرده مناسب برای منزل می‌تواند چالش برانگیز باشد، چرا که تنوع طرح، کاربرد و جنس کاربردها بسیار زیاد است. با در نظر گرفتن چند نکته ساده، می‌توانید به راحتی پرده‌ای را انتخاب کنید که با سیلقه، نیاز شما، سبک دکوراسیون منزل و نوع فضا هماهنگ باشد. در ادامه به بررسی نکاتی راجب پرده مناسب می‌پردزایم:

متراژ و نوع پنجره منزل:

اولین نکته و اولین قدم برای انتخاب یه پرده مناسب، توجه به متراژ و نوع پنجره است. برای پنجره‌های بزرگ، می‌توانید از پرده‌های بلند و مجلل استفاده کنید، در حالی که برای پنجره‌های کوچک‌تر، پرده‌های کلاسیک، ظریف و ساده مناسب‌تر هستند.

سبک دکوراسیون منزل:

از جمله نکات مهمی که باید برای انتخاب یک پرده مناسب به آن دقت نمود، سبک دکوراسیون منزل شما می‌باشد که باید با نوع دکوراسیون شما، هماهنگ باشد. اگر دکوراسیون ساده و کلاسیکی دارید، بهتر است از پرده‌ کلاسیک استفاده کنید و اگر دکوراسیون مدرنی دارید، بهتر است از پرده مدرن برای منزل خود استفاده کنید تا فضای شما را دلنشین‌تر و جذاب‌تر نشان دهد.

جنس پرده:

سومین نکته‌ای که باید در هنگام انتخاب پرده به آن دقت کنید، جنس پرده می‌باشد که باید متناسب با نیاز شما باشد. اگر به دنبال پرده‌ای هستید که نور را به طور کامل از خود عبور دهد و وارد خانه شما کند، می‌توانید از پرده حریر یا تور استفاده کنید. اگر به دنبال پرده‌ای هستید که نور را تا حدودی کنترل کند و از خود عبور ندهد، می‌توانید از پرده کتان یا پلی‌استر استفاده کنید.

نورپردازی:

چهارمین نکته ساده و حائز اهمیتی که به شما در انتخاب پرده‌ مناسب کمک می‌کند، نورپردازی منزل شما می‌باشد. اگر پنجره‌های شما نور زیادی را به داخل منزل شما می‌کند، می‌توانید از پرده‌های ضخیم برای کنترل نور استفاده کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    Markets

    دیگر رسانه ها