کد خبر: 711837
تاریخ انتشار :

باقری: اراده ایران این است که هیچ گسستی در پیوند دوستانه‌اش با همسایگان نباشد

سرپرست وزارت خارجه در نشست خبری با وزیر خارجه عمان با بیان اینکه دوستان عمانی نشان دادند دوستان پایدار و برادران صمیمی برای دولت و مردم ایران هستند، گفت:‌ اراده ایران این است که هیچ حفره و گسستی در پیوندهای دوستانه‌اش با همسایگانش وجود نداشته باشد.

باقری: اراده ایران این است که هیچ گسستی در پیوند دوستانه‌اش با همسایگان نباشد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه بعدازظهر امروز (دوشنبه) هفتم خرداد ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با بدر البوسعیدی در نشستی خبری ضمن قدردانی از حضور وزیر خارجه عمان برای عرض تسلیت در پی شهادت شهدای خدمت عنوان کرد: بار دیگر دوستان عمانی نشان دادند دوستان پایدار و برادران صمیمی برای دولت و مردم ایران هستند.

وی افزود: سیاست خارجی جایگاه ویژه‌ای در دکترین دولت شهید رئیسی داشت و یکی از حلقه‌های آن سیاست همسایگی بود.

باقری افزود: اراده ایران این است که هیچ حفره و گسستی در پیوندهای دوستانه‌اش با همسایگانش وجود نداشته باشد و تلاش جدی داریم که این مسیر درست منطقه‌ای امن با همکاری همه کشورهای منطقه را دنبال کنیم و راه بیرون راندن بیگانگان از منطقه صرفا در تحکیم پیوندهای دوستی و تقویت همکاری‌ها بین همسایگان است.

سرپرست وزارت خارجه بر ارسال کمک‌ها به مردم غزه نیز تأکید کرد و افزود: ایران و عمان همکاری موثر در دوره پیش رو خواهند داشت.

بدر البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان نیز در نشست خبری به مناسبات برادرانه و دوستانه دو کشور اشاره و عنوان کرد: برای بیان احساسات و پیوندهای برادرانه بین دو ملت همسایه و برادر و اعلام همبستگی با ایران در مصیبت اخیر در وفات آقای ابراهیم رئیسی و همکار و دوست و برادرم دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهانشان به تهران سفر کردم. خداوند همه را رحمت و به همراه سایر شهدا و صابرین در بهشت برین جای دهد.

وزیر خارجه عمان از امیرعبداللهیان به عنوان برادر و دوست خود یاد کرد.

وی افزود: امروز در خصوص ادامه رایزنی‌ها بین دو کشور صحبت کردیم و اینکه درباره پرونده‌های مختلف و همکاری‌های دوجانبه و مسائل مشترک و کشور و همچنین مسائل منطقه گفت‌وگو کردیم که در مقدمه آن مسأله فلسطین است که برادران فلسطینی ما با ظلم، کشتار جمعی و ویرانه سازی مواجهند و تلاش‌های زیاد سیاسی، حقوقی و دیپلماتیک صورت می‌گیرد که در مسأله فلسطین عدالت برقرار شود و ظلم و ستم علیه ملت فلسطین برچیده و ان‌شاءالله این مسأله محقق خواهد شد و اراده ما و خدا و اراده بین‌المللی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین محقق شود.

وزیر خارجه عمان گفت: روابط ایران و عمان رو به رشد و رو به جلو است و تلاش می‌کنیم خیلی از توافقنامه‌ها بین دو کشور را فعال کنیم که به سود تجارت و سرمایه‌گذاری دو کشور است.

بدر البوسعیدی از باقری به خاطر استقبال به عمل آمده تشکر کرد و گفت‌ که ارتباط ما بیش از این خواهد شد و همکاری خوبی خواهیم داشت.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها