کد خبر: 711840
تاریخ انتشار :

گزینه‌های اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری

روزنامه اصولگرای فرهیختگان ضمن تحلیل در خصوص حضور چهره های اصلاح طلبان در انتخابات احتمالات مختلف را درباره گرینه نهایی جناح چپ بیان کرد.

گزینه‌های اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اگر پزشکیان از جانب شورای نگهبان مورد تایید قرار بگیرد احتمالا گزینه مورد حمایت جبهه اصلاحات خواهد بود. در سمت دیگر، لاریجانی گزینه قطعی مورد حمایت اعتدالی‌ها خواهد بود و طیفی از اصلاح‌طلبان معتدل نیز از لاریجانی حمایت خواهند کرد. با توجه به اینکه پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 از جانب شورای نگهبان ردصلاحیت شد، این احتمال وجود دارد که عارف و لاریجانی تنها گزینه‌های اصلاح‌طلب در انتخابات تیر ماه باشند. اگر اصلاح‌طلبان بین این دوگزینه یعنی عارف و لاریجانی قرار بگیرند، احتمال اینکه شرایط انتخابات 92 تکرار شود و اصلاح‌طلبان علی‌رغم اینکه از عدم تمایل خود برای حمایت از نامزد نیابتی صحبت می‌کنند، ممکن است از وی حمایت کنند. در سمت دیگر اما ممکن است اصلاح‌طلبان همچنان روی حرف اصلی خود بمانند و از نامزد نیابتی حمایت نکنند.

این تحلیل را نیز می‌توان مورد توجه قرار داد که حتی در صورت حضور لاریجانی او تنها از جانب حزب اعتدال و توسعه مورد حمایت قرار خواهد گرفت. احتمال دیگر نیز این است که گزینه‌های نه‌چندان جدی اصلاح‌طلبان مشابه انتخابات 1400 مورد تایید قرار بگیرند و در صورت عدم حضور لاریجانی در انتخابات تیرماه نیز رقابت درون جبهه اصولگرایی صورت گیرد.

 به نظر می‌رسد علی‌رغم اعلام تمایل اصلاحات برای حضور در انتخابات اما بخش زیادی از پیش‌بینی‌ها بعد از اعلام نظر شورای نگهبان قطعیت پیدا خواهدکرد 

منبع: فرهیختگان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها