کد خبر: 712113
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

اصلاح‌طلبان آماده حمایت از علی لاریجانی

اصلاح طلبان از همین حالا آماده حمایت از علی لاریجانی می‌شوند؟

اصلاح‌طلبان آماده حمایت از علی لاریجانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری طبق زمان‌بندی اعلام شده از فردا شروع خواهد شد و تا 14 خرداد دوام خواهد داشت. بر اساس تجربه ادوار گذشته انتخابات می‌دانیم که تا روز چهارم و ساعات پایانی ثبت نام نیز هنوز تکلیف برخی نامزدهای احتمالی مشخص نیست و پروسه «می‌آیم»، «نمی‌آیم» ادامه دارد. برخی هم که در دقیقه نود احساس تکلیف کرده یا پاسخ مثبت به تقاضاهایی که برای کاندیداتوری دارند، می‌دهند.

در فرصت باقی مانده اما نگاهی داریم به لیست نامزدها احتمالی جریان اصلاح‌طلب.

مسعود پزشکیان که در دولت خاتمی سابقه وزارت دارد و چند دوره نماینده مجلس بوده از همین حالا تکلیف را روشن کرده و بنای کاندیداتوری دارد.

محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیپلمات باسابقه دولت اصلاحات هم که طبق گفته خودش، سید محمد خاتمی به او پیشنهاد کرده نامزد شود و هنوز تصمیم نگرفته! به نظر می‌رسد که او یک گزینه جدی باشد.

محمدجواد ظریف کما فی سابق می‌گوید که قصد نامزدی ندارد اما نامش همچنان در صدر فهرست نامزدهای احتمالی اصلاح‌طلبان است.

عبدالناصر همتی که اصلا از فاز مناظره انتخاباتی با رئیسی در رقابت‌های 1400 خارج نشد و همچنان گزینه رقابت با او در انتخابات بعدی بود نیز از جمله نامزدهای جدی جریان اصلاحات است.

مجید انصاری دیگر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است که از وی به عنوان گزینه اصلاح‌طلبان نام می‌برند، او شانس تایید صلاحیت هم دارد.

اسحاق جهانگیری را نیز نباید نادیده گرفت او از جمله اصلاح‌طلبانی است که اگرچه تمایلی به کاندیداتوری نشان نداده اما اگر بیاید، مورد حمایت تمام طیف‌های این جریان قرار خواهد گرفت. 

در بین اسامی مثل آذری جهرمی که گویا منتظر است تا بعد از ورود نامزدهای این جریان، تصمیم خود را بگیرد هم مطرح شده است.

محسن هاشمی نیز گویا از سوی شورای مرکزی کارگزاران پیشنهاد شده است. خودش اما گفته که فعلا تصمیمی نگرفته و خبر را در فضای مجازی دیده است.

نام محمدرضا عارف را نیز اگرچه امیدی به کامیابی و رای آوری او نمی‌رود، نباید از فهرست خط زد.

نکته جدی مهم‌تر اینکه اصلاح‌طلبان از همین حالا آماده حمایت از علی لاریجانی نیز هستند. شاهد این مدعا قرار دادن عکس لاریجانی در بین گزینه‌های اصلاح‌طلبان روی جلد روزنامه سازندگی است که تحت عنوان «روزنه امید» منتشر شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها