کد خبر: 712189
تاریخ انتشار :

بحث داغ انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه جلسه دولت؛ مخبر و وزرا کاندیدا می‌شوند؟

انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری، بحث داغ دولتمردان در حاشیه جلسه هیئت دولت بود و سرپرست ریاست جمهوری و وزرا از تصمیم خود در خصوص این اتفاق مهم سخن گفتند.

بحث داغ انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه جلسه دولت؛ مخبر و وزرا کاندیدا می‌شوند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جلسه هیئت دولت در غیاب رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید، صبح امروز برگزار شد و پس از آن دولتی‌ها با حضور در میان خبرنگاران به سوالات پاسخ دادند.

واکنش مخبر درباره ثبت‌نام در انتخابات: ما مشغول خدمت رسانی هستیم 

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت و در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره احتمال حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ما مشغول خدمت رسانی هستیم و هیچ دغدغه‌ای جز خدمت رسانی و اجرای دستورات شهید رئیسی نداریم.

رئیس‌دفتر ریاست‌ جمهوری: دولت بنای معرفی نامزد برای انتخابات ریاست‌جمهوری را ندارد

غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در حاشیه حیاط دولت با بیان اینکه دولت بنای معرفی نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری ندارد و شخصیت‌های فراوانی در دولت و خارج از دولت داریم که ظرفیت ادامه کار را دارند، گفت: دولت بنای برگزاری انتخابات را دارد اینکه برخی دولتمردان به میدان انتخابات بیاید احتمال دارد در دولت‌های قبلی هم برخی اعضای دولت در بین نامزدهای انتخابات وجود داشتند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آقای مخبر می‌تواند نامزد شود؟ گفت: منع قانونی ندارد اما از اراده و تصمیم ایشان اطلاع ندارم. مردم تداوم مسیر دولت آیت الله رئیسی را می‌خواهند.

توضیحات وزیر کشور درخصوص احتمال برگزاری انتخابات الکترونیک/ برنامه ای برای ثبت نام در رقابت‌های ریاست جمهوری ندارم

احمد وحیدی، وزیر کشور هم در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فردا روز نخست ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است که از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر به مدت پنج روز ادامه دارد.

وی افزود: براساس آنچه که قانون پیش‌بینی کرده باید شرایط سنی و دیگر شرایط قانونی رعایت شود و کسانی که این شرایط را دارند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وحیدی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات، اظهار کرد: برنامه‌ای در این زمینه ندارم.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک، گفت: احراز هویت‌ها همچنان الکترونیک خواهد بود. در زمینه این‌که در برخی حوزه‌ها صندوق اخذ رأی الکترونیک داشته باشیم یا نه باید با شورای نگهبان به نتیجه برسیم و اگر به نتیجه نهایی برسیم در برخی حوزه‌ها اخذ رأی به صورت الکترونیک خواهد بود.

وی افزود: آنچه لازم است، این است که همه سلایق و افکار وارد صحنه داوطلبی شوند.

وحیدی در پاسخ به پرسشی درباره ثبت‌نام زنان در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هرکس که بیاید و بخواهد برابر شرایط قانونی ثبت‌نام کند از او ثبت‌نام به عمل می‌آوریم.

وزیر کشور تأکید کرد: بعد از ثبت‌نام، احراز هویت‌ها به‌عهده شورای نگهبان خواهد بود و بعد از آن داوطلبان به مدت ۲ هفته برای تبلیغات فرصت دارند؛ گام به گام تا ۸ تیر که مرحله اول انتخابات است، جلو خواهیم رفت، اگر کسی حائز اکثریت شد که رئیس‌جمهور انتخاب خواهد شد و اگر کسی حائز اکثریت نشد، مرحله دوم انتخابات، یک هفته بعد در ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

ضرغامی: نامزد ریاست جمهوری نخواهم شد

عزت‌الله ضرغامی، وزیر گردشگری هم با بیان اینکه نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیستم اما باید انتخابات پرشوری برگزار شود، تأکید کرد: فکر میکنم روح مطهر شهید رئیسی به همین راضی است که این دولت که دولت شهید رئیسی است، یک انتخابات پرشور را برگزار کند.

رئیس بنیاد شهید: تصمیمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نگرفته‌ام

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز درباره احتمال حضور در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: افراد زیادی به من مراجعه کرده اند، اما من هنوز تصمیم نگرفته ام.

زاکانی از پاسخ به سوالی درباره کاندیداتوری در انتخابات طفره رفت

علیرضا زاکانی، شهردار تهران پاسخ به سوالی درباره کاندیداتوری او در انتخابات ریاست جمهوری را بی‌جواب گذاشت.

دهقان: قصد حضور در انتخابات را ندارم

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور هم با بیان اینکه قصد حضور در انتخابات را ندارم، در پاسخ به این پرسش که روسای قوا عضو شورای سران می توانند نامزد انتخابات شوند؟ گفت: ماده ۳۷ قانون انتخابات تصریح دارد کسانی که مستقیم در نظارت و اجرا نقش دارند، نمی توانند نامزد شوند و چون سران قوا مستقیم در نظارت و اجرا نقش ندارند، می توانند نامزد انتخابات شوند؛ این نظر شورای نگهبان هم هست.

دهقان بیان کرد: همانطور که رئیس جمهور می تواند برای دور دوم ثبت نام کند، شورای سران هم می‌توانند در انتخابات طبق قانون و نظر شورای نگهبان شرکت کنند.

منبع: آخرین خبر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها