کد خبر: 712273
تاریخ انتشار :

حقوق معلمان | واریز حقوق معلمان

خبر خوش دولت برای معلمان بازنشسته | واریز معوفات حقوق معلمان از امروز

در ادامه جزئیات جدید از واریز معوقات حقوق معلمان را بخوانید.

خبر خوش دولت برای معلمان بازنشسته | واریز معوفات حقوق معلمان از امروز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرنگار شایلین بهبودی:

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت معوقات حقوق معلمان بازنشسته در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

داود منظور در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی با عنوان خبر خوش برای معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰، نوشت: ۶۲۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت باقیمانده مطالبات پاداش پایان خدمت ناشی از اعمال رتبه بندی بیش از ۶۶ هزار نفر از معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ تامین و تخصیص پیدا کرد.

طبق وعده‌های داده شده قرار است به زودی پاداش و مرخصی ذخیره بازنشستگان فرهنگی و معلمان پرداخت شود.

وزارت آموزش و پرورش گفت: مابه التفاوت حقوق معلمان و مرخصی ذخیره یکی از مزایای مالی است که بازنشستگان دریافت می‌کنند.

طبق چارچوب ماده ١ مصوبه ۱۴۰۰ شورای فرهنگ عمومی کشور، دولت اعلام کرد که مابه‌التفاوت پاداش بازنشستگان و مرخصی ذخیره آنها فعالین حوزه فرهنگی و آموزشی، از اول تیرماه ۱۴۰۰ اجرایی شده است. این تصمیم در راستای تقویت روحیه کاری و افزایش عملکرد این گروه ارزشمند از پرسنل فعال حوزه فرهنگی و آموزشی به منظور ایجاد انگیزه و انگیزش بیشتر برای ادامه خدمت و تلاش برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش در کشور اتخاذ شده است.

در همین باره به تازگی، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که در سال ۱۴۰۰، بازنشستگان فرهنگیان و معلمان می‌توانند از مابه التفاوت پاداش و مرخصی ذخیره خود بهره‌برداری کنند. این تصمیم به منظور ارتقای شرایط اقتصادی و افزایش رفاه بازنشستگان این حوزه اتخاذ شده است.

مابه التفاوت پاداش و مرخصی ذخیره یکی از مزایای مالی است که بازنشستگان دریافت می‌کنند. این مبلغ براساس تفاوت بین حقوق آخرین سال خدمت و حقوق بازنشستگی محاسبه می‌شود. با در نظر گرفتن افزایش حقوق در سال جاری، انتظار می‌رود که بازنشستگان فرهنگیان و معلمان نیز از این تفاوت بهره‌برداری کنند.

این تصمیم وزارت آموزش و پرورش نشان دهنده توجه ویژه دولت به رفاه بازنشستگان فرهنگیان و معلمان است. با توجه به نقش حیاتی این افراد در آموزش و پرورش جامعه، این تدابیر مالی برای حمایت از آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

امیدواریم که این تصمیم، بهبود شرایط اقتصادی بازنشستگان فرهنگیان و معلمان را فراهم کند و آن‌ها را در دوران بازنشستگی به خوبی تامین کند.

شایان ذکر است اسناد اصلاح شده پاداش و مرخصی مربوط به فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰ در سامانه وزارت متبوع بارگذاری گردید.گفتنی است سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در سی ام اردیبهشت ماه گفته بود: در حال حاضر بازنشستگان سال ۱۴۰۲ و سال ۱۴۰۱ مطالبات خود را دریافت کردند اما بازنشستگان سال ۱۴۰۰ دچار مشکل شده اند که باید اسامی بازنشستگان به سازمان برنامه ارسال و بخشی از مطالبات این معلمان در زمینه پاداش پایان خدمت طی یک الی ۲ روز آینده پرداخت شود. ضمن اینکه مسائل مربوط به حکم بازنشستگان نیز باید در با حل مسائل اختلافی طی روزهای آینده مشخص و نسبت به آن اقدام شود.

از این رو به زودی پاداش و مرخصی ذخیره بازنشستگان ۱۴۰۰ فرهنگیان و معلمان پرداخت خواهد شد

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: پرداخت حقوق معلمان، حق‌التدریس و تثبیت کرونا تا اسفند سال گذشته انجام شده و اکنون به روز هستیم.

علی فرهادی امروز درباره بودجه اعلام شده برای وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بودجه امسال تا حدودی متناسب بسته شده است و امیدوارم براساس پیش‌بینی‌هایی که کردیم به موقع تخصیص یابد.

وی افزود: اگر به موقع تخصیص یابد و دیر نشود و هر ماه بتوانیم یک دوازدهم را دریافت کنیم و به نوعی متناسب توزیع شود، مشکلی ایجاد نمی‌شود. مشکل از جایی آغاز می‌شود که دیر تخصیص داده شود.

سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: این وزارتخانه نهادی است که با کیفیت کار می‌کند و هرقدر بودجه به آن اختصاص یابد، با افزایش کیفیت بودجه را مصرف می‌کند به عنوان مثال اگر بودجه بیشتری برای ساخت مدرسه داشته باشیم، تراکم کلاس پایین می‌آید و کیفیت آموزش افزایش می‌یابد.

فرهادی عنوان کرد: براساس هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی تا حدودی بودجه امسال متناسب بسته شده و همچنین قرار است که سازمان برنامه و بودجه ۱۰ درصد بیشتری را که آخرسال توزیع می‌کنند، بین سال به ما تقسیم کنند و هر ماه این بودجه را ما داشته باشیم.

وی همچنین درباره پرداخت حق‌الزحمه نیروهای خرید خدمات و حق‌التدریس اظهار کرد: اکنون پرداخت حقوق نیروهای خرید خدمات، حق‌التدریس و تثبیت کرونا تا اسفند سال گذشته انجام شده اما پاداش پایان خدمت فرهنگیان مانده است که عددش به روز است و در حال تلاش هستیم که این هم رفع شود.

فرهادی درباره بدهی ۴۴ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش که در برخی از رسانه‌ها عنوان شده است، گفت: بطور مثال حدود هشت هزار میلیارد تومان این رقم بدهی به صندوق ذخیره فرهنگیان است که بخشی از این پرداخت شده است چراکه زمانی مجلس این را تدوین کرد که یک سری از پرداختی‌ها را انجام نداده بودیم.

وی افزود: این بدهی بیشتر ناظر بر مدرسه سازی، صندوق ذخیره، پاداش پایان خدمت و مواردی درباره معوقات رتبه بندی است.

به گزارش ایرنا، با نگاه به بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور که به تازگی به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، نشان می دهد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش به ترتیب بیشترین سهم را از بودجه دستگاههای اجرایی دارند و در مجموع بیش از ۴۲ درصد از بودجه دستگاهی را تشکیل می‌دهند. آموزش و پرورش ۱۳.۱۷ درصد سهم از کل مصارف دستگاه‌های اجرایی کشور را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها