کد خبر: 712299
تاریخ انتشار :

قالیباف: چشم جهانیان به رفح است؛ دولت‌ باید ملاحظات را کنار بگذارند

رییس مجلس شورای اسلامی از دولت‌های جهان و اسلامی خواست تعارفات دیپلماتیک را کنار گذاشته و با تمام توان از حیثیت بشریت در برابر جنایت صهیونیست‌ها دفاع کنند.

قالیباف: چشم جهانیان به رفح است؛ دولت‌ باید ملاحظات را کنار بگذارند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز پنجشنبه - ۱۰ خرداد - مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: امروز چشم جهانیان به رفح است؛ آوارگان بی‌پناه که جز چادرهای پارچه‌ای مانع و دفاع دیگری ندارند، توسط بی‌رحم‌ترین موجودات ‌روی زمین یعنی جنایتکاران صهیونیست بمباران می‌شوند. تصاویر چادرهای آتش‌گرفته و کودکان سوخته در رفح، قلب مردم جهان را به درد آورده و تحمل آنان را به پایان رسانده است.

وی ادامه داد: دولت‌های جهان به‌ویژه دولت‌های اسلامی باید تعارفات و ملاحظات دیپلماتیک را کنار بگذارند و با تمام توان از حیثیت بشریت دفاع کنند؛ بی‌عملی در برابر این جنایات جنگی، بشر را به دوران توحش سوق می‌دهد.امروز نه‌فقط فلسطین و غزه و رفح بلکه دستاوردهای تمدن انسانی در معرض تهدید است. صدای کودکان آتش‌گرفته در رفح، سند شکست بشریت برای دفاع از حقوق بدیهی انسان‌ها و نماد بی‌توجهی دولت‌ها به انسانی‌ترین عواطف ملت‌های خود است.

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  تقابل رژیم صهیونیستی با مردم بی‌دفاع فلسطین نه یک تقابل سیاسی، بلکه در اصل تقابل توحش قرن ۲۱ با انسانیت بی‌دفاع است. رژیم صهیونیستی نه‌فقط کودکان فلسطینی را، بلکه روح و جان تمام مردم جهان را آتش زده است.دولت‌ها باید همسو با ملت‌های خود سمت درست تاریخ بایستند و جلوی این ماشین کشتار را بگیرند و اجازه ندهند چند جنایتکار صهیونیست تمدن بشری را به سخره بگیرند.

قالیباف تاکید کرد: دولت آمریکا در این میان بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی و بانی تمام این جنایت‌هاست. مجتمع نظامی و صنعتی در آمریکا ارادۀ خود را بر مردم و دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی تحمیل کرده و اجازه نمی‌دهد مردم جهان مانع ادامۀ کشتار در غزه شوند. مارپیچ توحش صهیونیستی باید به هر قیمتی متوقف شود و ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهد بست و تا همیشه و باافتخار کنار مردم مظلوم و کودکان بی‌پناه فلسطینی خواهد ایستاد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها