کد خبر: 714974
تاریخ انتشار :

قیمت دلار | قیمت دلار امروز

سرگردانی قیمت دلار در بازار امروز | قیمت دلار در بازار امروز 1 تیر 1403

آخرین اخبار مربوط به بازار قیمت دلار را با ما دنبال کنید.

سرگردانی قیمت دلار در بازار امروز | قیمت دلار در بازار امروز 1 تیر 1403
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرنگار شایلین بهبودی:

قیمت دلار در خرداد ۱۴۰۳ نهایتا با بازدهی ۲.۹۵ درصدی به کار خود پایان داد. روند این اسکناس رفت و برگشتی است و موقعیت دلار را در سال گذشته و در کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی تداعی می‌کند. در حالی که آمار نشان دهنده رشد تجارت ایران و آمریکا است به نظر می‌رسد دست پر بازارساز که در ماه‌های اخیر کارشناسان مدام به آن اشاره می‌کند از مذاکرات پشت پرده ناشی می‌شود.

قیمت دلار در هفته پایانی خرداد با رشد محدود بازدهی و افزایش ۳۵۰ تومانی همراه بود. روند الاکلنگی قیمت اسکناس آمریکایی در حالی در محدوده مشخص نوسان داشت که کارشناسان اقتصادی، چپ بازارساز را پر می‌دانند و معتقدند سیاست‌گذار تا زمان برگزاری انتخابات اجازه صعود دلار به کریدور بالاتر را نمی‌دهد.

پیش‌ بینی قیمت دلار

اسکناس دلار در آخرین معامله روز پنجشنبه در بازار کم عمق ارز در نیمه پایینی کانال پایانی کریدور پنجم ایستاد. به نظر می‌رسد موقعیت فعلی بازار ارز همانند سال گذشته نوسانات محدود در منطقه مورد تایید سیاست‌گذار است. اگر با همان الگوی سال گذشته بخواهیم بازار را تحلیل کنیم تا اخبار نامساعد و تا حجم بالایی از تقاضا روانه بازار نشود، روند قیمت این اسکناس با تلرانس دو تا سه هزار تومانی در محدوده‌های فعلی نوسان خواهد داشت.

گفتنی است کارشناسان اقتصادی همواره به دست پر بازارساز اشاره می‌کنند و همین موضوع را همانند اهرمی برای مهار قیمت اسکناس دلار می‌دانند. این موضوع را اگر در کنار آماری که اخیرا از سوی دفتر آمار آمریکا منتشر شده بگذاریم فرضیه مذاکرات پشت پرده میان دو کشور قوت می‌بخشد. آماری که نشان می‌دهد صادرات آمریکا به ایران در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ رشد ۵۱ درصدی داشته و به ۲۶.۵ میلیون دلار رسیده است.

دفتر آمار آمریکا در گزارش خود اعلام کرده که مبادلات تجاری ایران و آمریکا در چهار ماه نخست سال جاری میلادی به ۳۰.۶ میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۷۲ درصد رشد داشته است. در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۷.۸ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

همچنین بالغ بر ۱۷.۵ میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شده بود. واردات این کشور از ایران در چهار ماهه نخست ۲۰۲۴ نیز رشد ۱۳ برابری داشته و از ۰.۳ میلیون دلار در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال ۲۰۲۳ به ۴.۱ میلیون دلار در مدت مشابه امسال رسیده است.

گفتنی است قیمت درهم روز پنجشنبه تغییر نداشت و با رقم ۱۶ هزار و ۸۰ تومانی معامله شد. قیمت تتر با کاهش ۱۰۰ تومانی از قیمت دلار عقب افتاد و روی رقم ۵۹ هزار و ۵۰ تومانی معامله شد.

قیمت پوند انگلیس در سطح ۷۵ هزار و ۴۶ تومانی ایستاد و یورو نیز با رشد ۱۰۰ تومانی روی رقم ۶۳ هزار ۷۵۰ تومانی معامله شد.

گفتنی است اسکناس دلار روز پنجشنبه با رقم ۴۵ هزار و ۹۴۵ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۲ هزار و ۸۹۹ تومانی عرضه شد در روند رنج بازار ارز نزدیک به ۱۰۰ تومان گران شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها