کد خبر: 716033
تاریخ انتشار :

عبور از بایدن، قمار بزرگ برای دموکرات‌ها

بامداد جمعه نخستین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انجام شد؛ مناظره‌ای ۹۰ دقیقه‌ای که ضعف‌های شدید بایدن که از کهولت سنش ناشی می‌شود را بیش از پیش آشکار ساخت.

عبور از بایدن، قمار بزرگ برای دموکرات‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، این مناظره در حالی در شبکه سی‌ان‌ان برگزار شد که تا پیش از آن در اکثر نظرسنجی‌های انجام‌شده، ترامپ و بایدن فاصله بسیار اندکی با هم داشتند و این مناظره می‌توانست در تکان دادن افکار عمومی به نفع یکی از ۲ نامزد نقشی اساسی ایفا کند. البته که این سومین باری بود که ترامپ و بایدن به عنوان نامزد انتخابات با یکدیگر مناظره می‌کردند و ۴ سال پیش و در جریان رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ هم این دو نفر رو در روی یکدیگر حاضر شدند.

این بار نیز مناظره این دو رقیب دیرینه با موضوع اقتصاد آمریکا و تورم آغاز شد و سپس به موضوعاتی نظیر مهاجرت، حق سقط جنین و مسائل سیاست خارجی کشید و هر یک سعی می‌کرد کارنامه ۴ سال ریاست‌جمهوری دیگری را زیر سوال ببرد. همچنین دو طرف برای حمله به یکدیگر، از موضوعات مرتبط با زندگی شخصی طرف مقابل‌شان هم استفاده کردند؛ بایدن بارها به محکومیت‌های جنایی ترامپ در ماجرای حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های پورن و دادگاه مدنی تعرض جنسی به جین کارول اشاره کرد و ترامپ نیز دو بار بحث محکومیت قضایی پسر بایدن به دلیل حمل غیرقانونی سلاح را پیش کشید.

با این حال هیچ کدام این موضوعات جزو نکات خبرساز و بحث‌برانگیز مناظره بامداد روز جمعه ترامپ و بایدن نبود. موضوعی که به شدت در تمام طول این مناظره جلب توجه می‌کرد، خستگی و حواس‌پرتی شدید و حتی گاها لکنت زبان بایدن بود. این موضوع با واکنش شدیدا منفی افکار عمومی، نخبگان و سیاستمداران آمریکا مواجه شد؛ تا جایی که حتی اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و مشاور فعلی بایدن نیز اذعان کرد که او در این مناظره عملکرد بدی داشته است.

ضعف بایدن در این مناظره و عدم توانایی او در دادن پاسخ مناسب به هجمه‌هایی که از طرف ترامپ وارد می‌شد، باعث شده انتقادات علیه بایدن تا حدی بالا بگیرد که اکنون حتی صحبت‌هایی مبنی بر احتمال عبور حزب دموکرات از بایدن و جایگزین کردن او با فردی جدید مطرح شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها