کد خبر: 716437
تاریخ انتشار :

اداره مهاجرت کانادا اخراج ۵ مقام سابق ایران را بررسی می‌کند

اداره مهاجرت کانادا روند اخراج پنج تن از مقامات سابق و بلندپایه ایران را آغاز کرد. کانادا پیش از این نیز برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران را که در این کشور زندگی می‌کردند، اخراج کرده بود. نام این پنج نفر تا کنون اعلام نشده است. گلوبال نیوز در گزارش خود آورده است که برخلاف پرونده سامانی و ایرانمنش که به صورت علنی به آنها رسیدگی شده، جلسات رسیدگی به پرونده این پنج نفر، پشت درهای بسته برگزار می‌شود و دولت کانادا تا کنون نام آنها را اعلام نکرده است.

اداره مهاجرت کانادا اخراج ۵ مقام سابق ایران را بررسی می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اداره مهاجرت کانادا روند اخراج پنج تن از مقامات سابق و بلندپایه ایران را آغاز کرد. کانادا پیش از این نیز برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران را که در این کشور زندگی می‌کردند، اخراج کرده بود. نام این پنج نفر تا کنون اعلام نشده است.

آژانس خدمات مرزی کانادا از سازمان مهاجرت و پناهندگی این کشور خواسته است جلسه استماع برای اخراج پنج مقام احتمالی که در دولت پست‌های بالایی داشتند برگزار کند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ طبق گزارش "گلوبال نیوز"، این افراد با استناد به تحریم‌های تصویب شده در سال ۲۰۲۲ اخراج می‌شوند.

 کانادا پس از تصویب این تحریم‌ها در آن‌زمان، اعلام کرده بود که مقامات جمهوری اسلامی ایران را از این کشور اخراج خواهد کرد.

دادگاه مهاجرت کانادا پیش از این نیز حکم اخراج سلمان سامانی، قائم‌مقام سابق وزیر کشور ایران، و مجید ایرانمنش، مشاور فناوری معاون رئیس جمهور ایران را صادر کرده است.

گلوبال نیوز در گزارش خود آورده است که برخلاف پرونده سامانی و ایرانمنش که به صورت علنی به آنها رسیدگی شده، جلسات رسیدگی به پرونده این پنج نفر، پشت درهای بسته برگزار می‌شود و دولت کانادا تا کنون نام آنها را اعلام نکرده است.

جلسات اخراج در کانادا باید به صورت علنی برگزار شود، مگر اینکه فرد مورد نظر درخواست پناهندگی داده باشد. گلوبال نیوز درخواست کرده است که دادگاه رسیدگی به این پرونده علنی برگزار شود و اسناد آن در اختیار مطبوعات قرار گیرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها