کد خبر: 718829
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

چالش سازوکار چینش کابینه؛ نامزدهای متبختر

کمیته‌های مختلف مشغول بررسی نامزدهای وزارت هستند اما یک چالش جدی ایجاد شده و آن هم نامزدهایی است که خود را برتر از این سازوکار دانسته و حاضر به ارائه برنامه نیستند!

چالش سازوکار چینش کابینه؛ نامزدهای متبختر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - تقریبا یک هفته تا مراسم تحلیف و تنفیذ پزشکیان مانده و بعد از آن هم دو هفته فرصت دارد تا وزرای مورد نظر خود را معرفی کند. سازوکاری که او و ظریف تحت عنوان شورای راهبری ایجاد کرده‌اند، سخت مشغول کار است و کمیته‌های مختلف گزینه‌های متعدد وزارت را بررسی می‌کنند. 

در این میان اما یک چالش جدی وجود دارد. آن هم نامزدها متبختری هستند که شان خود را بالاتر از کمیته‌های مورد اشاره دیده و حاضر به حضور در جلسات و ارائه برنامه‌هایشان نمی‌شوند! آنها روش قدیمی و مرسوم طی سال‌های گذشته یعنی گفت‌وگوی مستقیم با رئیس جمهورم منتخب را ترجیح می‌دهند.

آنطور که شنیده شده است تا کنون حداقل سه نفر از گزینه‌های احتمالی وزارت از حضور در جلسات کمیته‌ها امتناع کرده‌اند. اسحاق جهانگیری و محمد شریعتمداری که گفته می‌شود از جمله گزینه‌های جدی تصدی وزارت نفت هستند از این جمله‌اند. جهان صنعت در این باره نوشته است: «محمد شریعتمداری و اسحاق جهانگیری اعلام کرده‌اند تمایلی به حضور در جلسات کمیته نفت و دفاع از خود ندارند و برای حضور در وزارت نفت با شخص مسعود پزشکیان صحبت خواهند کرد.» این رسانه ادامه داده است: «با توجه به جایگاه سیاسی این دو نامزد که خود را بالاتر از سایر گزینه‌های دیگر می‌دانند، گفته‌شده این دو نامزد اصلی به کمیته نفت پیام داده‌اند مسیر حضور آنها در نفت، از مسیر خود پزشکیان می‌گذرد نه این کمیته. در این میان، اسحاق جهانگیری بیشتر از شریعتمداری مسیر خود را از کمیته نفت جدا کرده و گفته در صورت نامزد شدن برای وزارت نفت، برای شخص پزشکیان چنین پیشنهادی دهد.»

سومین فردی که می‌گویند خود را برتر از کمیته‌های شورای راهبری دانسته عباس علی‌آبادی گزینه وزارت نیرو است. رویداد 24 با اشاره به اسامی 15 گزینه مطرح برای تصدی وزارت نیروز نوشته: «آنطور که شنیده شده، اما علی آبادی به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح و البته مشتاق برای وزارت حاضر به ارائه برنامه‌هایش و گفتگو با کمیته نیرو نشده است».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها