کد خبر: 719172
تاریخ انتشار :

سورپرایز دولت برای جاماندگان سهام عدالت | آموزش ثبت‌نام سهام عدالت

باید گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی شرایط ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت را به صورت غیرحضوری فراهم کرده است. مشمولین پس از اعلام رسمی دولت می‌توانند برای ثبت نام سهام عدالت با گوشی به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به آدرس sahamedalat.ir مراجعه کنند.

سورپرایز دولت برای جاماندگان سهام عدالت | آموزش ثبت‌نام سهام عدالت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

همان گونه که اشاره کردیم، بر اساس تصمیم های اتخاذ شده توسط مجلس و دولت، سرانجام قرار است امسال ثبت نام سهام عدالت برای جاماندگان انجام شود. همه کسانی که به هر دلیل در مرحله اول موفق به نام نویسی نشده اند، باید از این فرصت استفاده کرده و ثبت نام شان را انجام دهند.

زیرا در صورت از دست دادن فرصت ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳ ، ممکن است تا سال ها برنامه ای برای ارائه این سهام به مردم وجود نداشته باشد. با توجه به اطلاعیه های منتشر شده در این رابطه، قرار بر این بود تا وزارت کار و رفاه اجتماعی تا پایان بهمن ماه سال قبل لیست افراد واجد شرایط برای برخورداری از سهام را که در مرحله اول از ثبت نام جا مانده اند را به مجلس تحویل دهد. این وزارت خانه تا انتهای سال قبل لیست مذکور را آماده کرده و به مجلس تحویل داد تا شرایط لازم جهت ثبت نام سهام عدالت برای جاماندگان فراهم شود.مجلس هم پس از بررسی این لیست، برنامه ریزی های لازم را برای نام نویسی جاماندگان را انجام داده و تاریخ تقریبی ثبت نام را مشخص نمود. طبق تصمیمات اتخاذ شده در مجلس شورای اسلامی، تاریخ ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳ از خرداد ماه این سال خواهد بود.

به این ترتیب، در ماه خرداد امسال فراخوان ثبت نام انجام گرفته و اطلاعات لازم در این باره در اختیار افراد واجد شرایط قرار می گیرد. البته هنوز اطلاعاتی مبنی بر زمان دقیق آغاز نام نویسی و بازه زمانی در نظر گرفته شده برای این کار در دسترس نیست. اما گفته می شود تا پایان سال جاری نام نویسی تمامی جاماندگان برای دریافت سهام عدالت انجام می گیرد. پس اگر شما هم جزو گروه جاماندگان هستید، باید منتظر فراخوان دولت در خرداد ماه باشید. این گونه از شرایط و نحوه ثبت نام سهام عدالت با کد ملی مطلع شده و می توانید فرآیند نام نویسی را برای خود یا کودک تان با موفقیت پشت سر بگذارید.

نحوه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳

اکنون که از زمان بندی در نظر گرفته شده برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳ آگاه شده اید، می توانید در موعد مقرر فرآیندهای لازم را طی کرده و نام نویسی تان را در این مرحله با موفقیت انجام دهید. اما نکته مهم در این رابطه نحوه ثبت نام برای دریافت سهام عدالت است که داوطلبان می خواهند از آن مطلع شوند. در این رابطه باید بگوییم که تا کنون اطلاعیه ای مبنی بر اعلام روش دقیق نام نویسی منشر نشده است. پس نمی توان گفت که دولت دقیقا چه روشی را برای ثبت نام سهام عدالت برای جاماندگان تعیین می کند. اما با توجه به شرایط فعلی کشور، نحوه ثبت نام این سهام در مرحله قبل و روش نام نویسی طرح های مشابه، می توان دو روش کلی را برای انجام این کار در نظر گرفت. در ادامه هر کدام از این روش ها را به شکل مختصر برای تان توضیح می دهیم تا در صورت انتخاب احتمالی، نحوه استفاده از این روش ها را بدانید.

ثبت نام سهام عدالت جاماندگان

در بخش قبل تعدادی از مهم ترین روش های احتمالی که ممکن است برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳ مورد استفاده قرار بگیرند را توضیح دادیم. این موارد شامل روش انلاین و غیر حضوری، روش های حضوری مانند مراجعه به دفاتر پیشخوان یا سایر مراکز ارائه دهنده خدمات دولت و ثبت نام همه واجدین شرایط توسط خود دولت بودند.

همان طور که گفتیم، تا کنون اطلاعاتی مبنی بر نحوه نام نویسی برای بهره مندی از این سهام توسط دولت منتشر نشده است. اما با توجه به شرایط فعلی کشور و عملکرد دولت در طرح های مشابه دیگر، احتمال استفاده از روش های انلاین و دفاتر پیشخوان بسیار بالا است. به این ترتیب که سامانه ای به صورت اختصاصی جهت ثبت نام سهام عدالت برای جاماندگان ایجاد می شود. در نتیجه، افراد جامانده با مراجعه به این سامانه امکان نام نویسی خود را خواهند داشت.

حال سوال مهمی که متقاضیان نام نویسی این سهام در دور جدید با آن رو به رو هستند، این است که آیا امکان ثبت نام سهام عدالت با گوشی هم وجود دارد یا خیر. در صورتی که امکان نام نویسی با گوشی فراهم است، داوطلبان به چه صورت باید اقدام کنند. در این رابطه باید بگوییم که بستگی به روش تعیین شده توسط دولت برای نام نویسی دارد. اگر سامانه ای خاص برای ثبت نام این سهام راه اندازی شود، به احتمال زیاد کاربران امکان ورود به این سامانه با استفاده از گوشی موبایل را هم خواهند داشت. چرا که معمولا ورود به اکثر سامانه های آنلاین در زمینه های مختلف از جمله سامانه های مدیریت سهام عدالت کنونی هم با سیستم های رایانه ای و هم با گوشی موبایل امکان پذیر است. پس در صورتی که دولت سامانه ای را برای ثبت نام سهام عدالت با کد ملی در نظر گیرد، کاربران می توانند با گوشی هم به آن وارد شده و نام نویسی شان را انجام دهند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    Markets

    دیگر رسانه ها