کد خبر: 719182
تاریخ انتشار :

به نقل از دیگران؛

تعامل به معنی تقسیم قدرت و دولت ائتلافی نیست

محسن آرمین تاکید کرد تعامل به معنی دولت ائتلافی و تقسیم قدرت نیست. به گفته او خالص‌سازان پس از باخت دم از تقسیم قدرت می‌زنند.

تعامل به معنی تقسیم قدرت و دولت ائتلافی نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - محسن آرمین، نایب‌رئیس جبهه اصلاحات در دیدار با رئیس‌جمهور منتخب از ایده تشکیل کابینه ائتلافی انتقاد کرد و گفت: تعامل به معنای تشکیل دولت ائتلافی نیست. دولت ائتلاف در نظام‌های انتخاباتی حزبی معنا می‌دهد. در نظام سیاسی ما و نظام انتخاباتی ما این مفهوم بی‌معناست.

وی افزود: تعامل به معنای تقسیم قدرت هم نمی‌تواند باشد. البته اقتدار‌گرایان وقتی در قدرتند دم از خالص سازی می‌زنند و وقتی انتخابات را می‌بازند شعار تقسیم قدرت سر می‌دهند.

آرمین خاطر نشان کرد: اگر قرار بر تقسیم قدرت باشد باید این اصل در تمامی سطوح قدرت در کشور انجام شود. نه فقط در دولت.

وی گفت: آقای پزشکیان برخلاف تبلیغات مخالفان افراطی،‌ پشتوانه اجتماعی شما ۲۷ درصدی نیستند که به شما رأی داده‌اند. بخش وسیعی از پنجاه درصدی هم که رأی ندادند از پیروزی شما خوشحال شدند.  شما باید افزایش ۲۷ درصد به حداقل ۵۰ درصد را در دستور کار خود قرار دهید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: شما پیش از آن که تأیید صلاحیت شوید کاندیدای اختصاصی جبهه اصلاحات بودید و این جبهه صریحاً اعلام کرد در صورت عدم تأیید صلاحیت نامزدهایش از جمله صلاحیت شما در انتخابات شرکت نمی‌کند.

آرمین گفت: درباره نقش اصلاح‌طلبان در توفیق شما تردیدی نیست همان گونه که در نقش و تأثیر مواضع،‌کنش‌گری و دیدگاه‌های شما در ارتقاء موقعیت سیاسی اصلاح‌طلبان تردیدی نیست.

وی تاکید کرد: ما از شما سهم‌خواهی نمی‌کنیم شما شعارهایی دادید و ما از شما تحقق همان شعارها را می‌خواهیم.

به گفته آرمین، جبهه اصلاحات امیدوار است در تشکیل دولت ملی با خصوصیاتی که عرض شد توفیق یابید. شعار ما جامعه توانا  و دولت قدرتمند است. شعار شما هم همین است. در همین چارچوب هم با شما تعامل می‌کنیم.

وی همچنین گفت: از شما تقویت نهادهای مدنی را می‌خواهیم چون قدرت دولت شما را در گرو قدرت جامعه قدرتمند می‌دانیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها