کد خبر: 720874
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

قطعی‌ترین وزیر پزشکیان

گزینه نهایی پزشکیان برای وزارت خارجه قطعی شد و او کسین نیست غیر از عباس عراقچی.

قطعی‌ترین وزیر پزشکیان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - آنطور که محمد جواد ظریف گفته امروز در جلسه با پزشکیان لیست نهایی شورای راهبری را به رئیس جمهور می‌دهد. پزشکیان نیز احتمالا تا پایان هفته تصمیم قطعی را گرفته و وزرای مورد نظر خود را به مجلس معرفی خواهد کرد. 

اگرچه که ترور اسماعیل هنیه در تهران و بالا رفتن تنش‌ها در منطقه حواس همه به خصوص رسانه‌ها را پرت سیاست خارجی و اوضاع و احوال خاورمیانه کرد اما هنوز هم بازار گمانه‌زنی‌ها درباره وزرای احتمالی دولت چهاردهم داغ است؛ به خصوص وزیر خارجه که حوزه فعالیت او این روزها چنین پرخبر و پر تب و تاب است. 

آنطور که شنیده می‌شود، تکلیف این وزارتخانه از پیش‌تر مشخص شده و سیدعباس عراقچی قطعی‌ترین نام در لیست وزاری احتمالی است. از وقتی که ظریف می‌گفت وزیرخارجه نمی‌شوم و باید کار را به جوان‌ترها سپرد، نام او مطرح بود اما این گمانه وقتی جدی‌تر شد که در روز تحلیف دیدارهای عراقچی با مورا و نمایندگان یکی دو کشور دیگر که از قضا ارتباطشان نیز با ایران در سطح مناسبی نیست، شروع شد. 

به نظر می‌رسید که عراقچی کار را شروع کرده و قرار نیست تا موقع  معرفی به مجلس و کسب رای اعتماد فرصت‌ها را از دست بدهد!

وزیر شدن او اما وقتی جدی‌تر شد که مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز گفت: شنیدم که آقای عراقچی برای وزارت خارجه قطعی شده است.

وی بیان کرد: هنوز اسامی افراد در حال تغییر است و هیچ‌کدام را نمی‌توان قطعی تلقی کرد.تا الان تنها گزینه وزارت خارجه آقای عراقچی بوده و من نام افراد دیگر را برای این وزارتخانه نشنیدم. در مورد وزرای دیگر نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد و باید لیست بیاید.

با وجود همه نشانه‌ها اما نمی‌توان با قطعیت گفت که عراقچی وزیر خواهد شد لذا باید منتظر اعلام پزشکیان در این باره بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها