کد خبر: 721029
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

روزهای سخت پزشکیان ؛ از ترور هنیه تا ضرب و شتم دختران

انتشار ویدیوی از برخورد خشن ماموران گشت ارشاد با واکنش‌های بسیاری همراه بود که عمدتا از رئیس دولت چهاردهم مطالب داشت تا به این رویکردها و رفتارها خاتمه دهد.

روزهای سخت پزشکیان ؛ از ترور هنیه تا ضرب و شتم دختران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - مسعود پزشکیان که از فردای تحلیف به واسطه ترور اسماعیل هنیه در تهران گرفتار یک وضعیت عجیب و غریب در کشور شد و دوره ریاست جمهوری خود را با افزایش تنش‌ها آغاز کرد، حالا در عرصه داخلی با یک چالش جدی مواجه شده است. 

دیروز فیلمی از برخورد ماموران طرح نور با 2 دختر نوجوان در تهران منتشر شد. آنطور که انصاف نیوز به نقل از مادر دختر 14 ساله روایت کرده، او در یکم تیر در خیابان وطن‌پور شمالی در تهران مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. بنا بر ادعای این شهروند حین درگیریِ و زمان دستگیری، سر دخترش به پست برق برخورد کرده و در داخل ون نیز برخورد‌ها با دختر او ادامه پیدا می‌کند. 

این نوع برخورد بار دیگر احساسات عمومی را جریحه‌دار کرد و با واکنش‌هایی همراه بود. عمده واکنش‌ها در فضای مجازی اما مسعود پزشکیان رئیس دولت چهاردهم را مخاطب قرارداده بود. کاربران و فعالان رسانه‌ای اغلب وعده‌های انتخاباتی وی درباره گشت ارشاد و نحوه برخورد با زنان را مورد اشاره قرار داده و به وی یادآور شدند که وقت عمل رسیده است. 

که در ادامه برخی از واکنش‌های توییتری اشاره می‌کنیم.

سیدمصطفی میرسلیم (بدون اشاره به ویدیو منتشر شده ) نوشت: قاطبه بانوان و دختران نجیب ایران بزودی بی‌بندوباری و بی‌حجابی و توطئه نکبت‌باری را که در پشت آن سنگر گرفته است، محکوم خواهند کرد.

علی مجتهدزاده، حقوقدان نوشت: «آقای ‎پزشکیان قول دادید در برابر چنین اقدامات خلاف قانون و شرع در قبال فرزندانمان سکوت نکرده و اگر توان جمع کردن این بساط را نداشتید عطای قدرت بی ارزش را به لقایش بسپارید و ما روی حرفتان حساب کرده‌ایم»

رضا رشیدپور نوشت: همین فردا صبح وزیر کشور را عزل کنید.

محمدتقی کروبی نوشت: قول بزرگان نبود جز عمل ، نوبت عشاق ندارد غزل . آقای دکتر پزشکیان بسم‌الله برخورد با آمرین و عاملین این گونه رفتارهای وحشیانه مطالبه‌ای ملی از دولتی ملی ست. 

امیر تنها، فعال رسانه‌ای نوشت: والله بالله تالله این مدل برخورد با جوانان و نوجوانان نه اون‌ها رو باحجاب می‌کنه و نه جذب اسلام و انقلاب. چند درصد از جوانان با این مدل برخوردها با حجاب شدن؟! به جز ایجاد تنفر و کینه چه نتیجه دیگری دارد این کارها؟ این رفتارها رو در مورد فوت مسهاها تجربه نکردید؟! باز قراره جواب محکم به اسرائیل بدیم و برنامه شروع شد؟! دفعه قبل هم بعد از وعده صادق گشت نور رو راه انداختند. 

احسان بداغی روزنامه‌نگار نوشت: آقای پزشکیان! از روز 9 مرداد ملاک قضاوت درباره شما عملکردتان در مقام رئیس جمهور است نه شعارهای‌تان در قامت نامزد انتخابات. خودتان گفتید «به سیاهی می‌گویند نور». گشت ارشاد و این برخوردهای طالبان با زنان ایران را جمع کنید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها