کد خبر: 721183
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

پزشکیان و چالش گشت ارشاد

با انتشار جزئیات بیشتر از برخورد خشن گشت ارشاد شاهد واکنش‌های تند و مطالبات جدی از پزشکیان برای برخورد با رویه بودیم.

پزشکیان و چالش گشت ارشاد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - ویدیویی که اخیرا از برخورد خشن ماموان گشت ارشاد با دو دختر نوجوان منتشر شده و اظهارات مادر این دختر درباره شرح ماجرا و خشونتی که به کار رفته، با واکنش‌های بسیار و افزایش مطالبه‌گیری از دولت چهاردهم برای مقابله با این رویکرد خشن در جامعه مواجه شده است. جدای از چالشی که دولت پزشکیان در این حوزه با آن مواجه است، بد نیست بر واکنش‌ها و مطالبات طرح شده در این زمینه داشته باشیم.

گفتنی است، راضیه حسینی، خبرنگار خبرگزاری فارس دیروز جزئیات جدیدی از این حادثه منتشر کرد و نوشت: رفتار بی قاعده فراجا در خیابان وطن پور خلاف شرع، خلافِ قانون، خلافِ عقل و خلافِ انسانیت است. مادر این دختر ۱۴ساله، تصمیم می‌گیره که موضوع رو «از مسیر قانونی» پیگیری کنه و برای اینکه رسانه‌های اپوزیسیون سوءاستفاده نکنن، ویدئو رو جایی منتشر نمی‌کند.

متأسفانه پرونده اونطور که باید پیگیری نمی‌شه و بعضا برخورد‌های غیرمنطقی اتفاق میفته؛ مثل تلاش برای جلب رضایت این خانواده به‌جای احقاق حق‌شون و برخورد با افراد خاطی.

 

مسعود پزشکیان هنوز در این موضوع سخنی نگفته و موضع نگرفته اما محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور گفت: نباید با مردم برخورد خشن شود و به مطالبات همه مردم از جمله مردمی که در انتخابات به هر دلیلی رای ندادند، توجه و رسیدگی شود.

صدرا محقق روزنامه نگار اما نوشت: واکنش عارف به ویدیوی جدید برخورد وحشتناک مأموران گشت ارشاد، خفیف و کلی‌گویانه بود. امیدوارم پزشکیان و دولتش تصور نکنن همین حرف‌های از سر باز کنی معاون اول برای واکنش به این ماجرا کافیه. و تأسف‌باره اگر خود پزشکیان موضع شفاف و صریحی نگیره.

 

آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات در واکنشی تند به ماجرای برخورد خشن گشت ارشاد با دختران نوجوان نوشت: چند مهسای دیگر باید جان دهند تا بپذیرید نه تنها این سیاست نظام در مورد پوشش زنان ایران شکست خورده، بلکه روز بروز نیز بر عمق و گستره ‎شکاف حاکمیت ملت خواهد افزود.
‎ برای ایران، برای تحقق ‎ آشتی ملی و برای ترمیم گسست ها، دست از این اجبار و تحقیر بردارید

 

محمدعلی ابطحی در یادداشتی تلگرامی در واکنش به برخورد تند گشت ارشاد با دو دختر نوجوان نوشت:  دختران نوجوان که تصاویرشان منتشر شده که عده ای خانم پلیس به آنها برای دستگیری هجوم می آورند، جوری که گویا قاتل هنی ئه را پیدا کرده اند، غیرت هر انسانی را تحریک می کند.

حق  پزشکیان این نیست؛ روز اول استقرارش ترور وحشتناک در تهران؛ روزهای بعد در خوف و رجای انتقام

آقای پزشکیان عزیز، وزراتان را تعیین نکرده اید ولی رییس جمهور که هستید.؛ می ارزد گوشی را بردارید و از دختران کتک خورده خیابان که می توانستند زهراخانم پر از انرژی مثبت خودتان باشند دستور کنترل و مراقبت دهید.

 

محمدجواد آذری‌جهرمی نوشت: همون دختر کم حجاب ، دختر منه 

 

محمدفاضلی نوشت: تصاویری که از حمله ماموران به دو دختر این سرزمین منتشر شده است و حرف‌های انسیه خزعلی درباره تصمیمات گشت ارشاد و طرح نور نشان می‌دهد شرم‌آورترین ‎وزیر کشور از منظر نگاه به زنان و حقوق شهروندی را تجربه کرده‌ایم. نابودگر ثبات اجتماعی و سرمایه اجتماعی. خدایا رگ رگ سرم تیر می‌کشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها