کد خبر: 722643
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با جلال جلالی‌زاده

تندروها برای سهم گرفتن از دولت تغیر روش داده‌اند

یک فعال سیاسی گفت: تندروها هم برای آنکه تصور می‌کنند جایگاه خودشان چه در دولت و چه در حاکمیت در خطر است و عملا به انزوا رانده شده‌اند، می‌خواهند با تغییر نسبی رویکردشان امتیازی از دولت بگیرند.

تندروها برای سهم گرفتن از دولت تغیر روش داده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - روند بررسی کابینه پیشنهادی دولت در شرایطی خاص ادامه می‌یابد؛ شرایطی که در کمال تعجب نمایندگان نزدیک به جبهه اصولگرایی از وزرای پیشنهادی پزشکیان دفاع می‌کنند و نمایندگان نزدیک به جبهه اصلاحات منتقد کابینه پیشنهادی او شده‌اند. عجیب‌تر آنکه حتی بعضی از نمایندگانی که در گذشته مواضع تندی داشته‌اند هم از موافقان وزرای پیشنهای دولت شده‌اند؛ اما چرا؟

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «به نظر من کابینه آقای پزشکیان تقریبا تحت نظر اصولگرایان معرفی شده است و به غیر از دو وزیر بقیه اصلاح‌طلب نیستند و تعداد قابل توجهی از آنها اصولگرا هستند. تندروها هم برای آنکه تصور می‌کنند جایگاه خودشان چه در دولت و چه در حاکمیت در خطر است و عملا به انزوا رانده شده‌اند، می‌خواهند با تغییر نسبی رویکردشان امتیازی از دولت بگیرند. به همین دلیل است که می‌بینیم نیروهایی که در گذشته مشهور به تندروی بودند حالا از حتی از وزرای دولت آقای پزشکیان دفاع هم می‌کنند».

او ادامه داد: «کلیت مجلس هم به این نتیجه رسیده است که حالا که پزشکیان نرمش به خرج داده و به نوعی اصولگرایان هم سهیم در دولت کرده، اگر مانع کار دولت شوند، عملا نمی‌توانند ادعا کنند که در مسیر دولت وفاق ملی حرکت کرده‌اند. البته که توصیه‌هایی از بیرون از مجلس هم وجود دارد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اگر دو وزیر اصلاح‌طلب یعنی آقایان ظفرقندی و میدری رأی اعتماد نگیرند نشان می‌دهد که نمایندگان به تعهد خود به پزشکیان مبنی بر تعامل متقابل عمل نکرده‌اند و بر خط گذشته خود ایستاده‌اند. این دو تنها افراد اصلاح‌طلب کابینه‌اند و اگر آنها هم در کابینه حضور نداشته باشند، مشخص می‌شود آقای پزشکیان دچار اشتباه شده بود».

جلالی‌زاده در پایان گفت: «آقای پزشکیان برای ادامه مسیر در موقعیت سختی قرار دارد. از یک سو اصولگرایان می‌خواهند در قدرت سهم داشته باشند و تعیین کننده باشند و از سوی دیگر مردمی که به پزشکیان رأی داده‌اند انتظار تغییر دارند. به نظر می‌رسد آقای پزشکیان بعد از این باید تعارف را کنار بگذارد و کار خودش را بکند و هر جایی اصولگرایان مانع کار او شدند، صادقانه با مردم سخن بگوید و بگوید چه کسانی نمی‌گذارند کار کند یا مشکل ایجاد می‌کنند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها