کد خبر: 722738
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر / گفت‌‎وگوی «نامه‌نیوز» با عوض حیدرپور

نوبت قالیباف شد

پایداری ها دیدند فضای افکارعمومی به نفع شان نیست که بخواهند جار و جنجال راه بیندازند.

نوبت قالیباف شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز: در ساعات پایانی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی قرار داریم، روند مشروح مذاکرات مجلس نشان می دهد که برخلاف پیش داوری ها، طرح مباحث موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی خیلی منطقی و کم حاشیه دنبال شد تا جایی که پیش بینی می شود کل کابینه بتواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

عوض حیدرپور شهرضایی در گفتگو با خبرنگار نامه‌نیوز درباره نتیجه جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی گفت: مشروح مذاکرات مجلس را دنبال می کردم و تا به امروز مخالفت جدی را با اعضای کابینه ندیدم. قرائن و شواهد حکایت از این می کند که نمایندگان به کل وزرای معرفی شده رأی اعتماد می دهند.

وی با اشاره به گرایش اصلاح طلبی برخی وزرای پیشنهادی افزود: شاید این طور به نظر برسد که مجلس به این وزرا مثل آقای ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت و میدری وزیر پیشنهادی کار رأی اعتماد ندهد چون برخی نمایندگان وابسته به جبهه پایداری با تمسک به این موضوع، خیلی تند برخورد کردند اما معتقدم آنها نیز حدنصاب لازم رأی را برای کسب کرسی وزارت از نمایندگان اخذ خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: اصلاح طلبی یک روند و قاعده ای است که مقام معظم رهبری نیز آن را تأیید کردند؛ نقل به مضمون ایشان فرمودند «هر اصولگرایی اصلاح طلب است چون اصلاح امور در کشور را دنبال می کند». من از زمان جنگ با آقای ظفرقندی آشنا هستم، او شخصیتی متخصص، پاکدست، کارآمد و مدیر است که این مهم است نه گرایش سیاسی. غاطبه نمایندگان نیز همین نگاه و دیدگاه را دارند.

وی با بیان اینکه کل کابینه از مجلس رأی اعتماد خواهد گرفت، افزود: البته این کمک آقای قالیباف را نیز می طلبد تا پاسخی به محبت آقای دکتر پزشکیان در ابتدای آغاز کار مجلس دوازدهم باشد. آقای پزشکیان در آن روزها با رایزنی توانست نمایندگان مستقل و اصلاح طلب را قانع کند تا به ریاست آقای قالیباف رأی دهند. امروز جا دارد آقای قالیباف آن محبت آقای پزشکیان را جبران و حمایت کند تا کل کابینه پیشنهادی از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

حیدرپور درباره چرایی برهم خوردن برنامه پایداری ها برای تنش زایی در جلسات رأی اعتماد گفت: نوع دفاعیات وزرای پیشنهادی در حد و طراز شرایط امروز کشور بود و بهانه به دست پایداری ها ندادند. همچنین مردم نیز این پالس را به مجلس دادند که انتظار دارند در بررسی صلاحیت وزرا منصفانه رفتار شود بنابراین پایداری ها دیدند فضای افکارعمومی به نفع شان نیست که بخواهند جار و جنجال راه بیندازند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها