کد خبر: 722774
تاریخ انتشار :

گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمدصالح جوکار

روایت یک نماینده مجلس از آخرین وضعیت کابینه پیشنهادی

یک نماینده مجلس گفت: همه نمایندگان می‌خواهند دولت هرچه سریع‌تر تشکیل بشود و اولویت خود را حل مسائل اقتصادی قرار دهد زیرا چنین وضعیتی به نفع همه ملت ایران است.

روایت یک نماینده مجلس از آخرین وضعیت کابینه پیشنهادی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: بسیاری می‌گویند که اکثریت وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان می‌توانند از مجلس دوازدهم رأی اعتماد بگیرند اما واقعا چنین است؟

محمدصالح جوکار، نماینده مجلس، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «ارزیابی اینکه یک وزیر پیشنهادی رأی اعتماد می‌آورد یا خیر را می‌توان با در نظرداشتن میزان نمایندگان موافق و مخالف او متوجه شد. برای مثال وزیر کشور فقط سه مخالف دارد و 212 نفر در موافقت او ثبت نام کرده‌اند. خب مشخص است که او رأی اعتماد می‌آورد. درباره برخی از وزرا هم میزان موافقان و مخالفان تقریبا برابر است اما به طور کلی می‌توان گفت که اکثریت وزرای پیشنهادی رأی اعتماد خود را از مجلس می‌گیرند».

او ادامه داد: «مقام معظم رهبری بر ضرورت تعامل و کمک‌کردن مجلس به دولت تأکید کردند. ما هم در همین مسیر قدم برداشتیم و با نگاهی مثبت نسبت به کابینه مواجه شدیم و سعی کردیم که دولت بتواند به راحتی تشکیل شود و در کارش خللی ایجاد نشود».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «همه نمایندگان می‌خواهند دولت هرچه سریع‌تر تشکیل بشود و اولویت خود را حل مسائل اقتصادی قرار دهد زیرا چنین وضعیتی به نفع همه ملت ایران است».

جوکار در پایان گفت: «من آقای پزشکیان را از سال‌های دور می‌شناستم و چندین دوره در مجلس با هم همکار بوده‌ایم. او انسان خوبی است ولی تیم مشخصی ندارد. رهبر انقلاب درباره آقای پزشکیان فرمودند که او فردی شجاع، دانشمند و صادق است و ما هم امیدواریم با همین صداقتی که دارد بتواند به بهترین شکل دولت چهاردهم را به پیش ببرد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها