کد خبر: 722884
تاریخ انتشار :

یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

واریز دور آخر یارانه نقدی از ساعاتی دیگر | یارانه بگیران حسابشان را دوباره چک کنند

آخرین اخبار مربوط به یارانه نقدی را با ما دنبال کنید.

واریز دور آخر یارانه نقدی از ساعاتی دیگر | یارانه بگیران حسابشان را دوباره چک کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرنگار شایلین بهبودی:

یارانه نقدی کمک معیشتی مرحله « ۱۶۲ » به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

یارانه مرداد ماه طبق ماه های گذشته  و بدون تغییر برای خانوارهای دهک های چهارم تا نهم به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان واریز و از ساعت ۲۴ ، ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ قابل برداشت است.

طبق اطلاعیه سازمان هدفمند سازی یارانه ها، یارانه کمک معیشتی خانوارهای دهک های اول تا  به ازای هر فرد، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان بوده و ۲۵ ام هر ماه قابل برداشت است. همچنین یارانه دهک های چهارم تا نهم برای هر شخص ۳۰۰ هزار تومان بود و ۳۱ ام هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت است.

برای اطلاع از مبلغ یارانه نقدی و وضعیت دهک‌بندی درآمدی خود، می‌توانید به وب‌سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی «www..sso. gov.ir» مراجعه کرده و با وارد کردن شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

همچنین در صورت اعتراض به مقدار یارانه، می‌توانید در همین وب‌سایت اعتراض خود را ثبت کرده و درخواست بررسی کنید.

یارانه نقدی دهک های اول تا سوم

یارانه دهک های اول تا سوم که تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی هستند به میزان هر نفر ۴۰۰ هزار تومان می باشد که این مبلغ را در ۲۵ هر ماه دریافت می کنند. یارانه تشویقی هم که به شکل اعتبار خرید برای افراد امکانپذیر شده است مبلغ یارانه را به ۶۲۰ هزارتومان می رساند

یارانه نقدی دهک های چهارم تا هفتم

دهک های چهارم تا هفتم مشمول دریافت یارانه نقدی به میزان هر نفر ۳۰۰ هزار تومان می باشند که این مبلغ در تاریخ ۳۰ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت است. بعلاوه یارانه تشویقی این گروه  از مشمولان نیز امکان خرید اعتباری تا ۵۲۰ هزار تومان را به آنها می دهد.

یارانه نقدی دهک های هشتم و نهم

خانوارهای دهک های هشتم و نهم  مشمول دریافت یارانه به میزان ۳۰۰ هزار تومان هستند ولی یارانه تشویقی به آنها تعلق نمی گیرد.  

مرجع دهک‌بندی خانوارها، بانک اطلاعاتی «پایگاه رفاه ایرانیان» است که در آن، اطلاعات خانوارها اعم از تعداد اعضا، مالکیت خودرو و گردش مالی همه اعضای خانواده مبنای آزمون وسع قرار می‌گیرد و بر اساس نتیجه این آزمون، رتبه خانوار در میان همه خانوارهای کشور به دست می‌آید.

تغییردر رفتارهای مالی خانوار یکی از عوامل اصلی در تغییر دهک درآمدی است. در برخی موارد، ممکن است به دلایل خاص، گردش مالی بالا اعتراض‌پذیر باشد و مشکلاتی ایجاد کند که با رسیدگی وزارت کار قابل حل باشد. اما برای حفظ دهک خود، خانوارهای عادی بهتر است از هر گونه گردش مالی کلان غیرمرتبط با درآمد و هزینه خود پرهیز کنند و رفتار مالی خود را بهبود بخشند.

در این میان، گرچه کاستی‌هایی مثلاً در حوزه املاک با معاملات مبتنی بر چک وجود داشت، اما برای کاهش میزان خطا، امکان درخواست بازبینی نیز برای خانوارهای معترض مدنظر قرار گرفت و اگر متولیان دهک بندی در وزارت کار به وظیفه خود عمل کنند، هرگونه تغییر در دهک‌بندی قابل‌ اعتراض و پیگیری است.

علیرضا محمدی رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت رفاه گفت: پس از اعمال داده‌های جدید برخی خانوارها به دهک‌های بالا و برخی به دهک‌های پایین منتقل شدند. برای حدود ۱۳ میلیون خانوار نیز تغییری رخ نداده است. افرادی که قطعا از دهک پایین به صدک بالا رفتند، مشمول یارانه نشدند.

وی افزود: در ۲ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد از افرادی به شکلی به دهک‌های خود اعتراض داشتند که در طول بروزرسانی داده‌ها این اعتراض‌ها رفع شد. برخی خانواده‌ها در تعداد نفرات دچار تغییرات شدند. این تغییرات فرمول فنی و پیچیده‌ای دارد و بُعد خانوار در دهک‌بندی و صدک‌بندی را تغییر می‌دهد.

این مقام مسوول توضیح داد: مثلا فرد خودرویی داشت که ۶ ماه قبل آن را فروخته بود و چون داده‌های پایگاه به‌روز نشده بود، آن خودرو همچنان در داده‌های رفاهی خانوار دیده می‌شد و دهک او را بالا می‌برد، اما اکنون با بروزرسانی جدید، براساس اطلاعات فعلی و جدید افراد، صدک و دهک خانوار تغییر کرده است. البته عکس این ماجرا نیز صادق است و ممکن است فرد در یک سال گذشته از نظر مالی چیزی خریداری کرده باشد که آن نیز دهک فرد را تغییر می‌دهد.

محمدی گفت: باید به این نکته نیز توجه کرد که اگر دهک فرد الان ۶ است، به این معنا نیست که ادامه‌دار باشد و در به‌روزرسانی۶ ماه بعدی ممکن است دچار تغییر شود. خواسته ما این است که داده‌های این پایگاه هر ۶ ماه یکبار به روز شود. اگر این اتفاق رخ دهد و شناسنامه اقتصادی افراد به‌روز شود، می‌تواند در سیاستگذاری‌های رفاهی جامعه نیز کمک‌کننده باشد.

علیرضا محمدی، اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار درسال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد یارانه بگیران فعلی با توجه با آخرین بروز رسانی یارانه دریافت می کنند و افرادی که نسبت به دهک بندی خود اعتراض کرده و ناراضی هستند در تاریخ بندی بروز رسانی اطلاعات اعتراض آنها بررسی شده و تغییرات لازم اجرایی خواهد شد.

یارانه نقدی به کالایی تبدیل شود

دلیری در ادامه سخنان خود به موضوع یارانه‌ها پرداخت و گفت: معتقدم یارانه نقدی خیلی نمی‌تواند مفید باشد. طیف عظیمی بدون هدف گذاری، منابع مالی زیادی از کشور را در قالب یارانه دریافت می‌کنند در حالی که سهم تولید از یارانه پایین است.

وی عنوان کرد: وزیر آینده باید بررسی کند پرداخت این حجم یارانه نقدی به افراد، به صلاح کشور است یا خیر؟ چقدر از منابع کشور به یارانه تخصیص یافته است؟ آیا با کمبود منابع مالی و کسری بودجه، لازم است یارانه نقدی پرداخت شود؟

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با تاکید بر دهک‌های اول تا سوم، اظهار کرد: یارانه دهک‌های پایین درآمدی اتفاقاً باید بیشتر باشد اما سایر دهک‌ها این یارانه را باید در قالب کالابرگ الکترونیکی و خرید کالاهای اساسی دریافت کنند. این امر ضمن تأمین مواد غذایی ضروری خانوارها موجب کنترل قیمت‌ها در جامعه نیز می‌شود.

این مدیر ارشد وزارت اقتصاد در دولت‌های پیشین درباره وظیفه وزیر آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر سکان دار این وزارتخانه بزرگ خوب عمل نکند با توجه به کسری بودجه سنگینی که دولت دارد نمی‌توان در کوتاه مدت و بلندمدت عایدی برای کشور انتظار داشت.

رئیس مجلس سنای پاکستان با تبریک آغاز فعالیت دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پاکستان برای همکاری در راستای تقویت صلح و رفاه منطقه‌ای در کنار دولت جدید ایران است.

وی افزود: اشتغال خانگی زنان بستر دیگری است که وزیر آینده باید در اولویت‌های برنامه‌های اقتصادی خود قرار دهد. اشتغال خانگی در اقتصاد تعریف شده و در تولید ناخالص ملی کمک می‌کند بدون اینکه آمار آن در تولید ناخالص ملی محاسبه شود. بنابراین، ضرورت دارد مشاغل خانگی توسط زنان از سوی وزیر آینده توسعه پیدا کند.

دلیری در ادامه سخنان خود به بخش تعاون نیز پرداخت و گفت: زمانی تعاون وزارتخانه‌ای مستقل بود که همراه با وزارت رفاه در دولت مهرورزی با یکدیگر ادغام شد. در قانون آمده سهم تعاونی‌ها در اقتصاد باید به ۲۵ درصد برسد؛ عددی که در حال حاضر بیشتر از ۴ تا ۵ درصد نیست.

این مدرس دانشگاه اعلام کرد: تعاونی‌ها حتی در کشورهای پیشرفته نقش مهمی در اقتصاد این کشورها بازی می‌کنند و رشد بالای بخش تعاون در این کشورهای صنعتی به ویژه فرانسه مشهود است.

دلیری افزود: هند برای توسعه اقتصادی خود از همین حوزه شروع کرد و با تقویت بخش‌های کوچک تعاونی توانسته دستاوردهای بزرگی به دست آورد. یکی از وظایف خطیر وزیر آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأمین تسهیلات و تقویت زنجیره تعاونی‌ها از تولید تا توزیع و صادرات است.

جزئیات جدید از واریز یارانه نقدی مرداد 1403

براساس آنچه که در دولت سیزدهم تصویب شد، یارانه خانوار دهک چهار تا هفت، نفری ۳۰۰ هزار تومان است و، در صورت استفاده از یارانه تشویقی می‌توانند میزان یارانه دریافتی خود را به رقم ۵۲۰ هزار تومان افزایش دهند.

اما این در حالی است که خانوار دهک هشت و ۹ حتی در صورت استفاده از کالابرگ نیز یارانه تشویقی شامل آنها نمی‌شود و به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی به حسابشان واریز می‌شود.

گفتنی است باید منتظر ماند و دید که دولت جدید برای این طرح برنامه خاصی دارد یا به روند دولت قبل ادامه خواهد داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: در پی واریز یارانه‌های معیشتی توسط دولت، مجرمان سایبری به ارسال پیامک‌های جعلی با هدف دستیابی به اطلاعات حساب‌های بانکی افراد روی آورده‌اند.

وی افزود: این پیامک‌ها ممکن است با عناوین مختلفی مانند اطلاع‌رسانی درباره یارانه‌ها و مسائل مالی مشابه ظاهر شوند تا اعتماد گیرندگان را جلب کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان کرد: برای محافظت از اطلاعات شخصی و مالی خود، بسیار مهم است که به این پیامک‌ها اعتماد نکرده و از کلیک بر روی لینک‌های موجود در آنها خودداری کنید. همچنین، بهتر است از صحت منابع ارتباطی خود مطمئن شوید و اطلاعات حساس را فقط از طریق کانال‌های رسمی و معتبر ارائه شده توسط نهاد‌های دولتی یا بانک‌ها وارد کنید.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی رصد فضای مجازی، شکواییه‌های قضایی و گزارش‌های مردمی متعدد دریافتی مشخص شد که مجرمان سایبری این بار با ترفند دریافت بسته معیشتی رئیس‌جمهور منتخب درصدد کلاهبرداری از هموطنان هستند و در همین راستا نیز اقدام به ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده برای کاربران کرده‌اند.

سرهنگ مرتضوی از مردم خواست: آگاه باشند که به هیچ عنوان فریب این پیامک که از طریق سر شماره شخصی یا از طریق پیام رسان‌های بومی و غیربومی برایشان ارسال شده را نخوردند و از کلیک بر روی لینک مندرج در آن پرهیز کنند.

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش طرح بسته حمایتی معیشتی خانوار رئیس جمهور منتخب هشدار داد.

سرهنگ رامین پاشایی در تشریح جزئیات این خبر گفت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و شکواییه‌های قضایی واصله به پلیس فتا و گزارشات مردمی متعدد دریافتی مشخص شد که مجرمان سایبری این‌ بار با ترفند دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند و در همین راستا نیز اقدام به ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده برای کاربران کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ارسال لینک‌های آلوده با عناوین مختلف یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است، اظهارکرد:‌این افراد همواره امنیت مالی و داده هموطنان را تهدید می‌کنند و بارها و بارها در ارتباط با این موضوع هشدارهای لازم به هموطنان داده‌ شده است.

خوشبختانه در ارتباط با این ترفند نیز تعداد زیادی گزارشات مردمی را از طریق سر شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا دریافت کردیم که هموطنان این فرایند مجرمانه را به پلیس فتا گزارش کردند.

پاشایی گفت: اما متاسفانه همچنان در مواردی شاهد فریب خوردن تعدادی از کاربران و تشکیل پرونده‌های قضائی در این خصوص نیز هستیم.

از این رو لازم است که هموطنان گرامی همواره باید آگاه باشند که به هیچ عنوان فریب این پیامک که از طریق سر شماره شخصی یا از طریق پیام رسان‌های بومی و غیربومی برایشان ارسال شده را نخوردند و از کلیک بر روی لینک مندرج در آن پرهیز کنند. در مواردی حتی چنین پیام‌هایی با سوء‌استفاده از نام دوستان و آشنایان برای کاربران ارسال می‌شود که به این موارد هم نباید توجه کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها