کد خبر: 722927
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمدعلی وکیلی

تندروها منزوی شده‌اند

یک فعال سیاسی گفت: اصولگرایان چه در مجلس و چه خارج از مجلس سعی می‌کنند هرچه بیشتر با تندروها فاصله‌گذاری کنند و طبیعی است در چنین شرایطی جریان افراط هرچه بیشتر منزوی می‌شود و جریان میانه‌روی میدان‌دار خواهد بود.

تندروها منزوی شده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - دولت کار خود را شروع کرده و با مسائل تازه‌ای هم مواجه شده است. اما آنچه در جلسه رای اعتماد به کابینه در مجلس دیدیم هم موضوع ساده‌ای نبود که بتوان از کنار آن به این زودی‌ها عبور کرد. تحلیل آن جلسه و رویکرد مجلس مشخصا طیف تندرو اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا در مسیری که دولت طی خواهد کرد نیز موثر است. 

محمدعلی وکیلی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «اولا صداقت آقای پزشکیان بر نحوه رفتار نمایندگان تأثیر داشت. از سوی دیگر به نظر من ترکیب مجلس کنونی به شدت شبیه به ترکیب مجلس پنجم است و نحوه مواجهه آن با دولت آقای پزشکیان هم شبیه به مواجهه مجلس پنجم با کابینه دولت اول آقای خاتمی بود. مجلس نشان داد نگاهش به عالم سیاست متکثر است؛ بر خلاف صداهای بلندی که از اقلیت موجود در مجلس می‌شنیدیم. اکنون می‌شود گفت که صدای غالب در مجلس، عقلانیت است».

او ادامه داد: «من پیش‌بینی می‌کنم که فضای تعامل میان مجلس و دولت در ادامه مسیر هم وجود خواهد داشت زیرا دولت آقای پزشکیان هیچ انگیزه‌ای برای ورود با مباحث حاشیه‌ای ندارد و همه جریان‌های سیاسی هم نمایندگانی در دولت دارند البته که چنین شرایطی به معنای آن نیست که شاهد جزیره‌هایی مستقل در دولت خواهیم بود؛ بلکه انتظار می‌رود همه وزرا با هر نوع نگاه سیاسی‌ای که دارند پیرامون اهداف آقای پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور حرکت کنند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «وضعیت سیاسی کشور نشان می‌دهد تندروها در انزوا قرار گرفته‌اند. جامعه هم از تندروی خسته شده است و کنشگران سیاسی به این نتیجه رسیده‌اند که تندروی نتیجه‌ مثبتی به دنبال ندارد».

وکیلی در پایان گفت: «من فکر می‌کنم اصولگرایان همین حالا هم به جریان‌های تندرو خود نه گفته‌اند و آنها را کنار زده‌اند. اصولگرایان چه در مجلس و چه خارج از مجلس سعی می‌کنند هرچه بیشتر با تندروها فاصله‌گذاری کنند و طبیعی است در چنین شرایطی جریان افراط هرچه بیشتر منزوی می‌شود و جریان میانه‌روی میدان‌دار خواهد بود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها