کد خبر: 724909
تاریخ انتشار :

از بحران‌های نظام آموزشی تا اولویت‌های آقای وزیر؛ تامین امکان تحصیل یا ترویج نماز

محمدتقی فاضل میبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب خطاب به وزیر آموزش و پروش نوشت: وظیفه شما فراهم کردن امکان تحصیل است نه ترویج نماز

از بحران‌های نظام آموزشی تا اولویت‌های آقای وزیر؛ تامین امکان تحصیل یا ترویج نماز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چقدر مواضع دولت و مشخصا وزیر علوم امیدواری به بهبود وضعیت دانشگاه را افزایش داده است، از وزارت آموزش و پروش خبری نیست! به طور خاص اظهارات اخیر کاظمی، وزیر آموزش و پرورش درباره اهمیت ترویج فرهنگ نماز و قرآن حساسیت‌ها را افزایش داده و انتقادات را روانه این وزارتخانه کرده است.

بدون شکی کسی با ترویج فرهنگ نماز و قرآن و ایثار مشکلی ندارد و شاهد آنکه بخری منتقدان این موضع آقای وزیر خود روحانی هستند. آنچه سبب نگرانی شده این است که وزارت آموزش و پروش که قطعا سهم مهمی در تربیت فرزندان و آینده سازان این مملکت دارد، از وظایف اصلی و مهمی که اساسا به خاطر آن ایجاد شده است؛ غافل شود.

چنانچه محمدتقی فاضل میبدی، فعال سیاسی اصلاحطلب خطاب به او نوشته: جناب وزیرمحترم! دغدغه اصلی شما تامین مدارس ومعلم خوب و آموزش علمی درست است. وظیفه شما فراهم کردم امکانات تحصیل برای نقاط محروم است. میدانی چه تعداد بچه‌ها ازتحصیل جامانده ومعلم‌ها باشغل دوم زندگی میکنند؟

موضوع دیگری که منتقدان کاظمی را نگران کرده این است که از سخنان اخیر او بوی ریاکاری و سیاسیکاری میآید. در همین راستا کاربری نوشته: «آقای وزیر آموزش و پرورش وظیفه شما اول سواد آموزی دوم علم آموزی سوم پرورش فکری و تربیتی است. فکر کردی اگر بگویی وظیفه آموزش و پرورش اقامه فرهنگ نماز و... است، آینده شما برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری در انتخابات دوره بعد فراهم می‌شود؟ شما باید رئیس سازمان اوقاف شوی!»

آنچه سخنان اخیر وزیر آموزش و پرورش را در معرض توجه بیشتر قرار داده، اما وضعیت موجود در حوزه تحت مدیرت او است. شاید اگر اوضاع معلمان و دانشآموزان اینقدر بد نبود، سخنان وی آنقدر‌ها هم جدی گرفته نمیشد. اما همین امروز خبرگزاری ایسنا در گزارشی به نقل از یک کارشناس آموزش و پروش نوشته که بسیاری از دانش آموزان در شهر‌های کوچک و روستا‌ها به امکانات آموزشی دسترسی ندارند. نظام آموزشی قادر به تامین معلم نیست و برخی از مدارس از سرباز معلمان برای تدریس استفاده میکنند. در گزارش ایسنا تاکید شده که «اوضاع نظام آموزشی نابسامان شده است».

منبع: رویداد 24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها