کد خبر: 724979
تاریخ انتشار :

نقش امریکا در ترور اسماعیل هنیه و فؤاد شکر

در جریان سفر بنیامین نتانیاهو به ایالات متحده امریکا، وی مقامات امریکایی را از تصمیم خود مبنی بر ترور دکتر هنیه در تهران و ترور فؤاد شکر در لبنان ، باخبر نموده است، با مرور تغییرات ارزش سهام شرکت‌های نظامی آمریکا قبل و بعد از این ترور میتوان به نقش این کشور در این جنایات پی برد.

نقش امریکا در ترور اسماعیل هنیه و فؤاد شکر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، شهادت مهمان عزیز جمهوری اسلامی ایران شهید دکتر اسماعیل هنیه و فرمانده نظامی حزب ا... لبنان شهید فؤاد شکر، حوادث بسیار مهمی بودند که از ابعاد گوناگون قابل بررسی است. ترور همزمان دو فرمانده بزرگ جبهه مقاومت، از یک برنامه­ ریزی هماهنگ در باند تبهکار اسرائیلی-امریکایی خبر می­ دهد. ترور شهید فؤاد شکر در عصر روز سه­ شنبه ۹ مردادماه و ترور شهید هنیه در اولین ساعات بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ مطابق با ۳۱ جولای ۲۰۲۴ میلادی رخ داد. کارشناسان امنیتی و سیاسی معتقدند که نتانیاهو در سفر اخیر خود به امریکا که بین روزهای ۱ تا ۷ مرداد ماه برابر با ۲۲ تا ۲۸ جولای صورت گرفت، امریکا را از تصمیم خود در مورد ترورهای اخیر آگاه ساخته و این ترورها با هماهنگی کاخ سفید صورت گرفته است. اما آیا از طریق آمار و اطلاعات اقتصادی نیز می­توان شواهدی در این خصوص به دست آورد؟

ارزش سهام شرکت­ های جنگ ­افزارسازی بزرگ امریکا، در طی یک هفته منتهی به ترور شهید هنیه و شهید فؤاد شکر، افزایشی سریع و هیجانی را تجربه کردند. آیا افزایش جهشی ارزش سهام این شرکت­‌ها ارتباطی با ترورهای مذکور داشته است. محمدمهدی مؤمن­دوست، کارشناس مطالعات استراتژیک در گزارش زیر به این موضوع پرداخته است.

اکثر قریب به اتفاق حوادث سیاسی، نظامی، امنیتی در نهایت تأثیر خود را بر روی قیمت کالا و خدمات خواهند گذاشت. ارتباط بین اقتصاد و سیاست یک معادله مستقیم دوسویه است که با بررسی تغییرات هریک از طرفین معادله می­توان تغییرات طرف دیگر را تحلیل نمود. یک نمونه واضح از این تأثیرات، سقوط شاخص بورس ­های جهان پس از ترور شهید هنیه و تصمیم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گرفتن انتقام سخت از این جنایت است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها