کد خبر: 726138
تاریخ انتشار :

آغاز واریز علی الحساب حقوق بازنشستگان از ساعاتی دیگر | شارژ 3/000/000 میلیونی معوقات حقوق بازنشستگان از امروز

خبر جدید از اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

آغاز واریز علی الحساب حقوق بازنشستگان از ساعاتی دیگر | شارژ 3/000/000 میلیونی معوقات حقوق بازنشستگان از امروز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش پایگاه خبری قاب امروز:نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس : دولت حقوق بازنشستگان را هرچه سریع‌تر پرداخت کند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی گفت: طبق  قانون برنامه هفتم و قانون بودجه سال جاری سازمان تأمین اجتماعی وظیفه دارد که همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را انجام دهد.  مجلس بررسی لایحه حداقل‌بگیران را باید در اولویت قرار دهد. ما نیز این مسئله را پیگیری می‌کنیم. 

نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بازنشستگان تأمین اجتماعی تماس‌های مکرری با بنده داشتند. آن‌ها منتظر هستند که تأمین اجتماعی به تکلیف خود در خصوص متناسب‌سازی حقوق اقدام کند.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به عملکرد سازمان برنامه‌وبودجه در تأمین منابع مالی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: چند روز پیش رئیس تأمین اجتماعی با بنده تماس داشتند. در این تماس میرهاشم موسوی گفت مشکل ما عدم تخصیص منابع ریالی توسط سازمان برنامه است. 

وی اظهار داشت: رفع این مشکل را مجلس در قانون بودجه پیش‌بینی کرده است. در قانون بودجه آمده که ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی توسط دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از آقای پورمحمدی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و آقای عارف معاون اول انتظار دارم که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری که تا الان علی‌الحساب داده شده و تأمین اجتماعی که تا کنون در یک مرحله علی‌الحساب پرداختی داشته‌اند و مرحله دوم را برای این بازنشستگان پرداخت نکرده‌اند در دستور کار قرار دهند و هر چه سریع‌تر پرداخت کنند.

حاجی‌دلیگانی در خاتمه گفت: بازنشستگان حقوق پائینی دارند و زندگی برای آنان سخت است. آنچه در تعهد است را خواستاریم هر چه سریع‌تر عملی کنند. دولت که این مبالغ را به هر نحوی باشد تأمین و پرداخت می‌کند؛ خب این کار را به‌موقع انجام دهید تا بازنشستگان در زندگی روزمره دچار مشکل نشوند.

مصطفی آراسته مهر بازرس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور در یادداشتی نسبت به تاخیر و تغییر روند پرداخت حقوق بازنشستگان کشور انتقاد کرد.

متن یادداشت به شرح زیر است:

تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان عزیز زیبنده سازمان تامین اجتماعی درنظام جمهوری اسلامی ایران نیست. نزدیک به ۷۰ درصد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی را حداقل بگیران تشکیل می دهند.

در سالیان اخیر و به موازات افزایش نرخ تورم، هزینه های گذران زندگی نیز چندین برابر شده و بازنشستگانی که به مقتضای سن و شرایط جسمی و روحی بیش از گذشته نیازمند حمایت بوده اند با دغدغه های بیشتری مواجه شده اند. چالشی که به نگرانی مسؤلان تبدیل شده است و ضروری است به تناسب افزایش نرخ تورم قدرت خرید مستمری بگیران هم افزایش پیدا کند.

برای رفع چالش ها و مشکلات موجود باید تغییر در نوع نگاه و دگرگونی سیاستها را دنبال کنیم. متاسفانه در برنامه هفتم توسعه که به نوعی سند بالادستی کشور محسوب می شود آنگونه که باید به مطالبات قانونی و برحق بازنشستگان و مستمری‌بگیران توجهی نشده و ادامه این نوع نگاه آسیب زاست .

انتظارات و مطالباتی که بازنشستگان مطرح می کنند، برحق و منطقی است و لذا همه مسؤلان باید در سطوح کلان تصمیم‌گیری ها به آن توجه کنند ازیادنبرید سرمایه‌های امروز سازمان تامین‌اجتماعی، حاصل پس‌اندازهای دیروز بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی است که بهترین سال‌های عمر خود را، به امید آینده‌ای امن و آرام، تلاش کرده و سالیان سال، بخشی از درآمد خود را، در این سازمان اندوخته‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها