کد خبر: 726839
تاریخ انتشار :

پیشنهاد آمریکا به انصارالله یمن برای توقف حملات دریایی

یک منبع آگاه از ارائه پیشنهاداتی از سوی آمریکا به انصارالله یمن از طریق میانجی‌های منطقه‌ای در ازای توقف حملات ارتش یمن در دریای سرخ خبر داد.

پیشنهاد آمریکا به انصارالله یمن برای توقف حملات دریایی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، یک منبع آگاه در واشنگتن جمعه اعلام کرد: پیشنهاد آمریکا که از طریق عمان به انصارالله یمن منتقل شده است شامل حذف نام انصارالله یمن از لیست تروریسم آمریکا و حمایت‌های مالی از این جنبش در ازای توقف حملاتش علیه کشتی‌ها در دریای سرخ است.

این منبع آگاه اعلام کرد: پیشنهاد واشنگتن به انصارالله شامل به رسمیت شناختن مقامات این جنبش در صنعا نیست.

این در حالی است که پیشتر محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد این جنبش پیشنهاداتی را از واشنگتن دریافت کرده که شامل به رسمیت شناختن دولت صنعا در ازای توقف حملات ارتش یمن در دریای سرخ است اما منبع مذکور اعلام کرد که پیشنهاد آمریکا شامل این بند نیست و برخلاف اظهارات البخیتی دولت آمریکا انصارالله را به مداخله نظامی مستقیم در مناطق تحت کنترل آن تهدید نکرده است.

این منبع اعلام کرد: آمریکا در حال حاضر راه حل نظامی در یمن را بعید می‌داند و برای ازسرگیری جنگ در این کشور تلاش نمی‌کند.

اظهارات البخیتی یک روز بعد از شلیک موشک بالستیک ارتش یمن به تل‌آویو ایراد شده بود.

پنجشنبه وزیر دفاع یمن، عربستان و کشورهای ائتلاف متجاوز را به جنگ بی‌امان و بی‌پایان تهدید کرد.

پیشتر هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن از فعالیت‌های نظامی در خطوط جبهه‌ها در داخل یمن و افزایش اظهارات شدید اللحن بین طرف‌های درگیر ابراز نگرانی کرد.

وی هفته گذشته در گزارش خود به شورای امنیت گفت: با اینکه سطح خشونت کاهش یافته است اما درگیری‌ها در استان الضالع در جنوب و الحدیده، لحج، مارب، صعده، شبوه و تعز معمولا به کشته شدن افراد منجر می‌شود. این وضعیت نشان می‌دهد که خطر ازسرگیری جنگ فراگیر همچنان وجود دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها