کد خبر: 727554
تاریخ انتشار :

واکنش حماس به افشاگری‌ها درباره دروغگویی بلینکن به کنگره درباره رژیم صهیونیستی

جنبش حماس در واکنش به افشاگری‌ها در مورد اینکه وزیر خارجه آمریکا درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، مشتی دروغ تحویل کنگره می‌داده است، اعلام کرد این افشاگری‌ها بیانگر همدستی دولت آمریکا در جنایت نسل‌کشی در غزه است.

واکنش حماس به افشاگری‌ها درباره دروغگویی بلینکن به کنگره درباره رژیم صهیونیستی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، این جنبش اعلام کرد گزارش وبسایت آمریکایی «پروپوبلیکا» در مورد «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور که با همدستی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به صورت عامدانه حقیقت گرسنگی دادن به مردم غزه و ممانعت از انتقال کمک‌های انسانی به این باریکه توسط رژیم صهیونیستی را از کنگره کتمان کردند تا مبادا این اقدام روی صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی تأثیر بگذارد، مهر تأیید جدیدی بر همدستی دولت آمریکا، بلینکن و شخص بایدن در جنایت نسل‌کشی در غزه است.

پیشتر «پروپوبلیکا» در گزارشی نوشته بود بلینکن در بیانیه‌ای به کنگره آمریکا در ۱۰ مه مدعی شده: «در حال حاضر ارزیابی نمی‌کنیم که کابینه اسرائیل حمل و نقل یا ارسال کمک‌های بشردوستانه ایالات متحده را ممنوع یا محدود می‌کند.»

آنتونی بلینکن قبل از بیانیه خود به کنگره، یادداشتی ۱۷ صفحه‌ای از یواس‌اید (USAID) در مورد رفتار رژیم صهیونیستی دریافت کرد که توسط پروپابلیکا دیده شده و در آن مواردی از کشتار امدادگران، بمباران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها، تخریب زمین‌های کشاورزی، بازگرداندن دائمی کامیون‌های حامل موادغذایی و دارو و بستن انبارهای توزیع توسط تل‌آویو شرح داده شده بود.

به نقل از شهاب نیوز، حماس اعلام کرد ضروری است که نمایندگان کنگره و نهادهای قضایی آمریکا درمورد این رفتار جنایتکارانه بلینکن تحقیق کنند، اقدامی که موجب کشتار هزاران فلسطینی چه از طریق کشتار مستقیم با سلاح‌های آمریکایی یا از طریق همدستی با سیاست‌های گرسنگی دادن و محرومیت شد. سیاستی که رژیم صهیونیستی با نقض ساده‌ترین قوانین بین‌المللی انسانی اجرا می‌کند.

این جنبش از نهادهای قضایی بین‌المللی به ویژه دیوان کیفری بین‌المللی خواست این گزارش‌ها را جدی بگیرند و علیه بلینکن به اتهام مشارکت در سیاست گرسنگی دادن عامدانه و نسل‌کشی علیه مردم غزه، اقدام قانونی اتخاذ کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها