کد خبر: 730878
تاریخ انتشار :

فرانسه: در هفته‌های آینده پهپادهای انتحاری خود را به اوکراین می‌دهیم

وزیر دفاع فرانسه از برنامه کشورش برای عرضه پهپادهای انتحاری جدید به اوکراین در هفته‌های آینده خبر داد.

فرانسه: در هفته‌های آینده پهپادهای انتحاری خود را به اوکراین می‌دهیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، «سباستین لوکورنو»، وزیر دفاع فرانسه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد پاریس در چند هفته آینده شروع به عرضه جدیدترین پهپادهای انتحاری خود به اوکراین و همچنین وارد ساختن آنها به ارتش فرانسه خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر دفاع فرانسه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «آزمایش اولین مهمات هدایت پذیر از راه دور فرانسه مشهور به پهپادهای انتحاری با موفقیت انجام شد. در کمتر از ۲ سال حاکمیت این بخش کلیدی را در نیروهای مسلح خود مجددا به دست آوردیم.»

او در ادامه این پست خود نوشت: « تحویل این پهپادها به اوکراین و نیروهای مسلح کشور ما در هفته‌های آینده اتفاق خواهد افتاد.»

وزیر دفاع فرانسه همچنین ویدیویی از آزمایش این پهپاد انتحاری را ضمیمه توئیتش منتشر کرد.

طبق اعلامیه چند روز پیش لوکورنو، فرانسه هر چند وعده داده بود در سال ۲۰۲۴ سه میلیارد یورو کمک نظامی در اختیار اوکراین قرار دهد اما برآوردها نشان می‌دهند که انتظار می‌رود حجم این کمک‌ها در این سال نهایتا به حدود ۲ میلیارد یورو برسد که این موضوع به دلیل کسری بودجه در دولت فرانسه رخ داده است.

سباستین لکورنو گفته بود: «قرار بود تعهد ما برای کمک به اوکراین ۳ میلیارد یورو باشد اما این رقم به ۲ میلیارد یورو رسید.»

«امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه اوایل سال جاری میلادی قول داده بود تا ۳ میلیارد یورو به اوکراین کمک کند که بخشی از افزایش کمک‌های پاریس به اوکراین پس از انتقادها از سوی دیگر کشورهای کمک کننده مانند آلمان بود که می‌گفتند کمک‌های فرانسه کمتر از دیگران است.

در فوریه، پاریس و کی‌یف یک توافق امنیتی دو جانبه امضا کردند که از نظر رسمی پاریس باید ۳ میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین در سال جاری میلادی ارائه می‌کرد اما فرانسه بابت کسری بودجه داخلی تحت فشار قرار دارد و برای همین هم این ملبغ را نمی‌تواند پرداخت کند.

وزیر دفاع فرانسه همچنین اعلام کرده که ارسال جنگنده‌های مجهز به موشک‌های هوا به سطح فرانسوی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد.

سباستین لوکورنو روز سه‌شنبه هفته گذشته گفت اوکراین قرار است اولین جنگنده‌های میراژ ۲۰۰۰ را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ از فرانسه تحویل بگیرد.

در پی این بیانیه وزیر دفاع فرانسه در خصوص ارسال جنگنده‌های نسل چهارمی «میراژ» برای اوکراین، وبگاه فرانسوی «آویون لژاندر» به نقل از منابع مطلع فاش کرد که تعداد این جنگنده‌ها بین ۱۲ تا ۲۰ فروند خواهد بود.

پاریس همچنین هم‌اکنون ۲۳۰۰ سرباز فرانسوی را در خاک خود تحت آموزش قرار داده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها