کد خبر: 715447
تاریخ انتشار :

مناظره پنجم| قاضی‌زاده هاشمی:

۱۴ اقدام فوری می‌کنم از تسهیل ازدواج تا حذف سربازی اجباری

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: عهد می‌بندم در صورت کسب آرای مردم ۱۴ اقدام فوری انجام دهم از جمله اینکه اجازه نمی‌دهم دریافتی حقوق‌بگیران از تورم جا بماند.

۱۴ اقدام فوری می‌کنم از تسهیل ازدواج تا حذف سربازی اجباری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی سه‌شنبه پنجم تیر ۱۴۰۳ در پنجمین مناظره انتخابات ۱۴۰۳ با موضوع کارآمد سازی دولت در فرصت ۵ دقیقه‌ اول بخش اول با تبریک عید غدیر اظهار کرد: در مواجهه با هر بیماری ابتدا باید شرایط عمومی آن را تسکین دهیم و سپس به سوی حل ریشه ای مشکلات برویم. در حل مشکلات اقتصادی مردم نیز همین روش را باید انجام دهیم. افرایش رشد اقتصادی را به شکل جدی دنبال خواهیم کرد و اقدامات اجرایی فوری نیز برای تامین حداقل رفاه خانواده های ایرانی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: عهد می‌بندم در صورت کسب آرای مردم این ۱۴ اقدام فوری را اجرایی کنم؛ اول اجازه نخواهم داد دریافتی حقوق بگیران از تورم جا بماند. افزایش هرساله حقوق کارگران و کارمندان را در دستور کار قرار خواهم داد. دوم، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی برای تمام مستخدمین دولت اجرایی خواهد شد. سوم، ازدواج جوانان را با ایجاد اعتبار یک میلیارد تومانی برای ازدواج، مسکن و اشتغال تسهیل خواهیم کرد و با حل ریشه های اقتصادی راه را برای ۱۱ میلیون جوان مجرد ایرانی باز خواهیم کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: چهارم؛ سهم خانواده های ایرانی را به طور برابر از حامل های انرژی بدون در نظرگرفتن دهک و نیاز اقتصادی به خود آنان واگذار خواهیم کرد. اجازه نخواهیم داد ماجرای آبان ۹۸ دوباره اتفاق بیفتد. اعضای ستاد آقای پزشکیان همان افراد دولت آقای روحانی هستند که با خون بنزین را به ۳ هزار تومان رساندند. با رعایت الگوی مصرف تمام این انرژی ها را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. پنج، راه شهید رئیسی را در اتمام پروژه های دومیلیون و پانصد هزار واحد مسکونی ادامه خواهم داد. تا سال دوم دولتم کلید تمام این مسکن را تقدیم مردم خواهم کرد. اجازه نخواهم داد سرنوشت این پروژه ها مانند دولت آقای احمدی‌نژاد نا تمام باشد و مسکن نساختن افتخار برخی شود.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: برای محقق شدن آرزوی برخورداری از خودروی با کیفیت در مقابل مافیای خودرو خواهم ایستاد. دولت با واگذاری سهام به مردم از خودروسازی خارج خواهد شد. واردات خودروهای نو و کارکرده را آزاد خواهیم کرد. واردات خودروهای برقی نیز آزاد خواهد شد. دیوار سخت سربازی را برای همیشه از مقابل جوان ایرانی بر خواهم داشت. ابتدا تکلیف سه و نیم میلیون سرباز فراری را روشن خواهیم کرد. با ایجاد طرح فروش خدمات سربازی و جایگزین کردن سربازی حرفه ای با سربازی فعلی و افرایش حقوق سربازان این موضوع را بهبود خواهم بخشید.

قاضی‌زاده هاشمی در فرصت ۵ دقیقه‌ دوم بخش اول در ادامه بیان اولویت‌های دولت آینده خود گفت: هشتم، اجازه نخواهیم داد شرایط اقتصادی کشور تفریح و گردش را از سبد مردم حذف کند. کارت خانواده ایرانی یا همان «فرهنگ‌کارت» با اعتبار سالانه مشخص در اختیار تمام خانواده‌های ایرانی قرار خواهد گرفت تا از موضوعات فرهنگی و تفریحی استفاده کنند. نهم، تکمیل پروژه‌های نا تمام در دولت شهید رئیسی است. پروژه‌های عمرانی روی زمین مانده در دولت سیزدهم جان دوباره گرفت. لایحه نظام جامع رسانه‌های عمومی را به مجلس ارسال خواهیم کرد. این لایحه در چند دولت معطل ماند و آن را تکمیل می‌کنیم. مداخلات بیرونی ناحساب در امور منتقدین جمع آوری خواهد شد.

وی ادامه داد: یازدهم، توسعه اینترنت با کیفیت، امن و  پر سرعت و با تغییر مبنای فیلترینگ در برنامه ما قرار خواهد گرفت. مردم ایران، امروز با بازار فیلترشکن فروشی چیزی به نام فیلترینگ دیگر وجود ندارد. ظاهرا مسئله بر سر هزاران میلیارد تومان درآمد مافیای فیلترشکن فروشان بود که آن هم حل شد. قائم مقام ستاد آقای پزشکیان فرمانده قرارگاه شات داون کل اینترنت جهانی و فیلتر کردن تلگرام در آبان ۹۸ بوده است. سلاخی اینترنت آزاد در دوران آقای روحانی اتفاق افتاد. تمام کسانی که در راس ستیز با آزادی‌های شهروندی بوده‌اند در ستاد آقای پزشکیان هستند. آقای پزشکیان را به همین دلیل روحانی سوم می‌دانیم. محدودیت‌های مردم آزار را حذف خواهیم کرد و مبنای فیلترینگ را به عرف جامعه می‌سپاریم. همچنین زیر ساخت‌های اینترنت را ارتقا می‌دهیم.

این نامزد انتخاباتی بیان کرد: دوازدهم، افزایش نقش آفرینی زنان در کشور را دنبال خواهیم کرد. روزی که بحث حجاب در مناظره مطرح شد می‌خواستم بگویم دختری که موی خود را پریشان کرده است همان کسی است که در عزای امام حسین علیه السلام رخت سیاه بر تن می‌کند. ریشه‌های اعتقادی مردم را در هشت سالی که موجودی مردم با خاک بیابان یکی گشت باید جست و جو کرد. زنان و دختران ما دردهای شنیدنی زیادی دارند چرا که رای آنان را با فریب گرفتند. آقای پزشکیان مرتب ما را نصیحت می‌کنید اما آیا در جایی که مهم ترین موضوع کشور مسائل اقتصادی است، دعوای با حجابی و بی حجابی یک فریب بزرگ برای پروژه دین ستیزانه نیست؟ پوشیدگی زن وسیله محافظت از اوست. بی حجابی اصلی کسانی هستند که زندگی مردم را با خاک یکسان کردند. سیزدهم، حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را در ادامه اقدامات خوب دولت شهید رئیسی ادامه خواهم داد. چهاردهم، سر اژدهای هفت سر فساد را خواهم زد. در بنیاد شهید با فساد مبارزه کردم و در دولت مردم و امید نیز این کار را انجام خواهم داد.

او در ادامه گفت: دولت خانواده و مردم ۱۰۰ مساله‌ای که مردم دارند را با ۱۰۰ راه حل برای یک و نیم سال قول داده که به نتیجه برساند. سایر برنامه‌ها که در مناظره ها می گوییم را در ۴ سال دولت محقق می کنیم. اگر برنامه هایم اجرایی نشد و قولهایم را عمل نکردم حتماً برای دور بعد نامزد انتخابات نخواهم شد.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین مطرح کرد: رشد اقتصادی و بزرگ شدن کیک اقتصادی کشور یکی از برنامه های اصلی است. تعهد ما در برنامه برای رشد اقتصادی، ۸ درصد و سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری است.محیط اقتصادیمان را باید قابل پیش‌بینی کنیم و بی ثباتی و شوکهای ارزی و تورم را مهار کنیم.رانت بزرگی به نام دلار ۴۲۰۰ تومانی درست شد و آقای جهانگیری معروف شد که در آن نقش داشت؛ امروز هم دلار ۲۸۰۰۰ تومانی است که رانت تولید می کند. این را باید درست کرد.

او ادامه داد: برنامه بازگشت مردم به روستاها را داریم که لازمه اش پیشرفت روستاهاست. باید روستاها نمایشگاه ترقی ملت ایران باشند. مرکز توسعه یافتگی ایران باید روستاها باشند.نگرانم پزشکیان اگر رای نیاورد حامیانش مردم را به کف خیابان دعوت کنند. آقای پزشکیان از وفاق و اجماع صحبت می‌کند؛ ما توفیق داشتیم ۱۲ سال خدمتشان باشیم و ایشان می‌داند من هم روحیه دعوا و تنش ندارم.اما اینجا قرار است رئیس‌جمهور ملت ایران باشیم؛ باید با بعضی چیزها مثل خودباختگی و فساد و ناکارآمدی و حرفهای عوامانه و بی‌تعهدی و تنبلی و غرور و تبختر و حرفهای غیرکارشناسی، برای مردم باید دعوا کرد.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین بیان کرد: یکی از آقایان حامی دکتر پزشکیان از او پرسید چرا به رئیس‌جمهور وقت،‌نهم و دهم، ور می‌روید؟ گفت چون سفره را جمع کرد؟ چه کسانی آقای پزشکیان بساط دعوا را در کشور شروع کرد؟ وقتی به قدرت نمی رسید مردم را به کف خیابان دعوت می کرد؟ نگرانم اگر پزشکیان رای نیاورد حامیانش دوباره ادعای تقلب کند ومردم را به خیابان بخواند!وقتی سرپرست وزارت علوم دولت آقای روحانی با آن وضع فجیع زنش را کشت چرا رفتند رضایت گرفتند و حکم دادگاه را برگرداندند. وقتی از اجماع صحبت می‌کنیم، نماد اجماع، شهید رئیسی بود. او با مخالفینش هم صحبت می کرد. برای او مهم، مردم بودند. شهید رجایی هم خصوصیاتی شبیه شهید رئیسی داشت و به همین دلیل تبدیل به نماد تاریخی شد. زمانی که پول مردم را چاپیدند پزشکیان نایب رییس مجلس بود. دولت وقت دستش را در بورس به جیب مردم کرد، صدای شما (آقای پزشکیان و حامیانش) درنیامد. نمی‌خواهیم به عقب برگردیم و فرصت پاپس کشیدن نیست؛ آینده روشن است و شهید آیت الله رئیسی نشان داد که می شود و می توانیم.

قاضی زاده هاشمی در زمان جمع.بندی مناظره گفت: در رابطه با حادثه زاهدان بین ۱۴ تا ۱۷ نفر از شهدای زاهدان احراز شدند و تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتند. شهید امیرعبداللهیان به ژنرال‌های دیپلماسی نشان داد که نه زبان دنیا را بلدند و نه دیپلماسی مقتدرانه را.مشکلات امروز با همین شعارهای سطحی و همین مدیرانی که در چهار دولت فرصت داشتند مشکلات را حل کنند ولی هیچ یک از وعده هایشان را حل نکردند مزمن شده است. برخی با افتخار گفتند مسکن مهر مزخرف است و یارانه دادن به مردم گداپروری است! برخی دنبال سهمشان از انقلاب بودند و ژن خودشان را بهتر از دیگران می‌دانستند. با گدایی از غرب سایه جنگ را بر سر کشور آوردند. برخی به بهانه کرونا حکومت نظامی راه انداخته بودند تا بعد از ساعت ۹ شب کسی بیرون نرود. آفت سهمگین دولت سوم روحانی اینهاست: دولت آبان ۹۸، سه هزار مدیر نجومی خوار، دوست مسکن ستیزی، دولت بورس، دولت صفر کننده صادرات نفت خام، دولتی که خودکفایی را حرف مفت خواند و دولتی که مشاورش همسرش را در حمام با تفنگ سوراخ کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها